teman2....

Thursday, January 4, 2018

photo diary #1 2018

 As salam semua kwn2,

Salam khamis ye kwn2.... kejap betul dh khamis, almaklum semalam baru masuk keje kih3

Tgri ni kul 12.30 nk kene amik aiyan kt sekolah, debar lak rasa di dada almaklum sbb sblum2 ni si edy yg amik anak nya... hari ni dia dh keje... aku lah kene ngambik si aiyan.

Sambil2 tu jomla nk tayang kt korang gambar2 di ambang tahun baru gitu hehehhe...



Minggu tahun baru maktek balik kg, ni antara ole2 yg mak aku bawakkan... rambutan, limau kasturi, petai, pisang tanduk ngn  bunga kantan

ada juga tempe, daun ulam raja

ngn sayur pucuk meranti

juga ada tumis betik ngn ikan msk cekur... siap bwkkan nasi lg tau... ni dpt hari selasa aritu

penuh sebesen besar... dh bwk pi opi separuh dh

Wassap maktek masa kt kampung... lauk kenduri yg abah dapat... paling tergoda ngn pajeri nanas tuh.... sedapnya

menu lauk kt kampung,mak yan tayang kt grup wassap... nk tunjuk mentarang yg aku belikan utk mak...
Lega masih elok n sedap lg walapun ddk dlm peti seminggu

Minggu lps pi psr mlm melawati, nampak org tu jual ns ambeng apa lg, beli lah...
 puas hati mkn walaupun serunding kelapa tu skt je



aritu edy beli ikan duri kt psr tani, tak sangka ada isi telur lah dua2 ekor tu


selamat di mskk asam pesas... itu tlr dia tuh boh atas tuh

7 comments:

Warisan Petani said...

Yang rare tu masak sayur tumis betik.
Dulu2 masa kecik2 hidup susah, hari2 bersayurkan tumis betik atau celur pucuk betik

hainom OKje said...

Emak mmg gitulah... apapun yg dia masak, mesti teringat kat anak lagi lagi kalau lauk faveret si anak... kasih ibu ek.

Lama tak makan mentarang, sedapnya Dana. Dulu masa kakak ipar duduk Sungai Besar selalulah jumpa mentarang.

Mrs Virgo said...

sedapnya sayur kampung tu Dana..dh lama tak makan mentarang...huihh sedapp

NanyFadhly said...

Telur ikan duri tuh our favourite Dana. Sedapnya kalau dibuat masak lemak! huhuhu~

aryan azra said...

banyak tu barangan dari kampung

Mimi Azirah said...

Semalam makan rambutan. Padahnya hari nih batuk2

norey said...

sedapnyaaaa dana..tgk lauk kampung tu..