teman2....

Monday, October 30, 2017

cari benda tersembunyi

as salam semua kwn2,

Salam isnin yg lemau, bkn lah lemau sbb apa, smlm aku tak sihat... hidung berdarah..

Masa kecik jarang sgt kena tup2 dh tua kene pulak, udahla banyak pulak tu... nsb lah mlm td alhamdulillah dh takde kuar lg. Pastu mula lah aku mlt jd mls nk makan. Bila mlm pun tak lalu mkn... mkn pun buat alas perut je... 

Pastu arini minta edy antar pg keje, nsb lah dia ok je. Dahla gtu kene lak naik tangga sampai tkt6. Mmg dugaan betul, nsb lah smlm maktek msh ada lg kt umah dia la yg tlg msk smlm.... aku bantai tido je sbb mlm sblm tu tak blh tdo.

ltk gambar lain cite psl lain lak.... 
Gambar kt bawah tu... mcm nampak setimbun sayur2 an je kan... tp korang nampak tak apa watak utamanya?
Msk bawal tiga rasa, tp bwlnya sembunyi kt bawah timbunan sayur mayur tuh.....


watak utama mmg tak kelihatan

kasi pusing skit... baru nampak watak utama dia kan.... heheheeh

Tuesday, October 24, 2017

masak2

As salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2, skrg ni kami tiap hari di paksa utk bersenam memanjat 6 tingkat anak tangga. fuhhhh

Cuti deepavali aritu korang jln2 pi mana2 ke? kn kebetulan cuti sekolah...
Aku mmg takde plan nk cuti ke apa, tp terpaksa cuti rehat sbb diri sndiri tak sihat. semput batuk2 lahai..... Tp dalam pada tak sihat2 tuh, rajinkan diri jgk utk msk ... sian lak org kt umah tu takkan nk mkn kt kedai je kan.



tak sihat tp sian kt aiyan, msk la nasi lmk tp asal ada jelah

Bila tak sihat suka mkn makanan berkuah, sedap hirup kuah... pastu boh segala lauk ngn syr

Tak berapa selera nk mkn nasi jd msk lah bubur ayam... 

ni dinner ahad baru nih, mee grg mcm2 ada ngn bbr pulut hitam




Monday, October 23, 2017

Kerja2 pengemasan

 As salam semua kwn2,

Salam isnin kwn2...

Arini mmg monday blues betul, yelah belum apa2 dh spoil, nk dtg keje kene mendaki tangga setinggi 6 tingkat, semput, mengah sakit kaki semua ada, hari ni dh masuk minggu ke 2 takde lif, tak tau lah apa nk jadi ngn kami nih.  Jawapannya asik takde bajet, tp kalau utk org2 beso atas nun ada lak bajet hampeh sungguh

Minggu ni pun tak tau bila lah lif nk ada.... kesian kan kami....

Aiyan kan sejak 6 tahun ni bdn dia naik semacam je, itu banyak baju2 dia tak muat... dia dulu kan kecik even umur 5 tahun boleh lg pakai tshirt 4 tahun gitu, tp skrg tak blh lg.... Dia umur 6 tahun tp kene pakai saiz 9 tahun skrg nih.
itu yg banyak baju n sluar dia kene kasi let go. kalau tak, tak tau mana nk letak baju2 skrg nih.


semua nih dh msk dlm plastik dh.. nk di let go

ni lak banyak seluar2.... pun dh selamat

Tuesday, October 17, 2017

gambar lama mak n abah



As salam semua kwn2,

Hari ni hari ngantuk sedunia, hari bosan n penat sepagi... lif asik rosak je.... kalau hari2 naik tingkat 6 mmg blh semput jadinya.

Nk bt ntry pun rasa alahai lemau nya... Kelmarin saudara dr singapura ada kirim gambar kenangan mereka masa balik kg, gambar lama2 tahun 80 an, 90 an gitu... 
Kebanyakan gambar2 tu mmg aku tak penah tgk pun.  masa tu mak n abah pun baru2 kawin rasanya.



baju kurung putih tudung  coklat tu mak aku, tak tau aku dh ada ke belum kt bumi nih

abah masa muda belia, sapa lah bdk comei tu kan

Monday, October 16, 2017

KFC sawadee crunch...

as salam semua kwn2,

Minggu lps nk rasa mls nk masak, balik keje tu suh edy singgah kfc kt wangsamaju, lgpun aiyan sibuk la ckp lama tak mkn kt kfc.

Singgah situ nampak ada menu baru kite try lah. si Aiyan mkn nasi kfc , nugget ngn fries je.

Mule2 mcm teruja gitu tgk ayam grg thainya, tp lps dh depan mata alahai agak tak berapa sesuai lah, rempahnya tebal sgt n agak menganggu time makan.

Mmg ranggup, mmg pedas masam manis tp nk mkn agak tak berapa best.


betapa tebalnya rempah2 dia tuh... 

tgk kt gambo mmg menggoda mata... 

Thursday, October 12, 2017

photo diary, kepelbagaian gohtong



as salam semua kwn2,

skrg ni mood ke laut je nk bt ntry, masih teringat2 ntry semalam.... teringat ntry semalama.... 

Ntry terakhir psl jln2 ke Gohtong, ramai gk yg tanya best ke jln2 situ, bg aku.... seronok bila aiyan pun hepi n minta bwk dtg lagi.

Bila dh sampai sana tak sah klu tak memborong kan, tp kt Gohtong leasure farm takde sgt menjual sayur2, time turun dr situ singgah kt mini CH beli syr2 n buah2 skit kt situ. 

aku tak tau lah pesen apa nama gaya gini... 
bunga nih punya lah besar.... geram rasa mcm nk curi je sebesar ni hahahhahha


suh ddk takmo... tkt kene makan harimau katanya

cantik bunga nih... subur mekar mcm2 color ada

dia ingat dia kecik kot nk ddk kt situ sabo jelah

sayur2 yg di beli kt mini CH, cendawan comei tuh mmg fresh lg...  msk banyak ni pun abis

jagung ni rebus je... sedap nya lah layan... puas hati

Wednesday, October 11, 2017

Kau pergi Jua


as salam semua kwn2,

Salam rabu yg muram n mendung... semalam ptg kan hujan, selebat itu lah airmata ni mengalir. 

Inalillah... Kau pergi jua kawan, meninggalkan kami sahabat2mu, meninggalkan dunia ini yang fana, tapi aku redha, ya kami redha dengan kepergianmu... biarlah kau berehat di tempat yang abadi setelah kau menanggung sakit n seksa.

Kau pergi jua kawan, Setelah 7 tahun kami mengenalimu... aku pasti rindukan gurau sendamu, aku pasti rindukan hilai tawamu, tiada lagi kwn pantry, tiada lagi mulut becokmu... 

Kau pergi jua, selamat tinggal sahabat... selamat tinggal sayang, moga kita berjumpa suatu masa nnti di dunia yang kekal abadi... 

Alfatihah .... Ardiansah bin Aehmady
24/11/1982 - 10/10/2017


dia mmg suka lyn bdk2, tahun 2016 masa ni aku bwk aiyan ke opis... dia lah yg rajin color sama2 ngn aiyan

sambutan raya jabatan tahun 2013

open house raya 2014, selalu dia msti dtg... buat sekali bday aiyan dia bwk hadiah beso

otomen yg dia belikan utk aiyan... spiderman tu pun elok lg
masa aiyan msk IJN

Tuesday, October 10, 2017

Jln2 posing2....

as salam semua kwn2,

Sambungan cite semalam.... 
Saksikan muka hepi bdk yg dpt petik stoberi tuh... walaupun dia mmg tak mkn stoberi tuh walaupun suh cicah ngn coklat, yg penting dia hepi dpt petik tuhh.

Gambar ber3 mmg takde sgt, ssh nk berwelfie bert3 kalau takde stik tuh... kene beli jgk lah 1 nnti, almaklum klu dulu harapkan maktek jd tukang amik gambo.

PUsing2 kt GT Leisure farm nih syok jgk tgk mcm2 pokok2 bunga... sampai jumpa kedai panda, apa lg suruhla si bujang ni posing... dia la paling hepi aritu.

Dr kami mula2 kami pegi tahun 2012 mmg dh ada mcm2 perubahan, makin banyak pokok2 , bunga2 n penambah baikan... yelah dulu msk byr rm5 je skrg dewasa sekali msk rm10, kanak2 rm7.



Suruh ddk diam2 pegang bakul tu pun susah... sabo jelah aku

Gambar welfie kami ber3... ni pun ssh sgt nk dpt yg comei

sampai sini msti dia mntak sekerim... papa layan kopi stoberi panas

konon2 ddk borak2 ngn panda lah tu...

main jongkang jongkit lah tu... tp saama je tak naik2 hahahha

tak tau lah ni gaya apa... dia pandai2 bt gaya gini


mama sekodeng je lah gaya si aiyan tu... 
aik papa, teringin ke kete mcm ni satu

aiyan yg sibuk nk bergambar kt sini... papa muke paksa rela hahahah


Monday, October 9, 2017

Petik stoberi lagi

As salam semua kwn2,

Semalam kami jln2 ke Gohtong Jaya kt genting nun, saja je jln2 situ.

Bila tingin nk petik stoberi sambil tgk bunga2 segar aku suka dtg sini, dr rumah pun cuma 45 minit.

Kali nih bagi aiyan petik sndiri stoberi, suka lah dia... asal nampak buah yg merah n beso... sibukla dia panggil  mama nk tunjuk. Kami petik bergilir2... tp aiyan lah mcm nk petik semua stoberi.

Kt sini Rm8 utk 100gm, agak mahal tp sesekali apa salahnya kan.



tmpt wajib nk amik gambo

mama tlg pegang buah aiyan potong tangkainya

geram je nengok rasa nk petik je suma

pasni dia kata nk dtg lg... sronok btl dia

kami dtg kali ini buah bsr2 n merah nyala 


Friday, October 6, 2017

Suspek di kenal pasti

as salam semua kwn2,

Maaf semalam hilang tanpa berita tp jenguk2 jgk blog kwn2 tinggalkan jejak.

Semalam spek mata harian aku patah, aku ni jenis tak blh pakai spek mata yg sama kt umah ngn kt luar. Kiranya ni time sampai umah mmg aku tukar pada spek nih, spek yg lebih lasak time2 kt umah.

SElalu time nk tido mmg aku ltk spek ni sebelah tilam aku, pagi tu raba2 cari spek rasa lain mcm, tgk2 dh mcm jadi sesuatu, tgk2 tergeliat kaki dia sebelah pastu patah....

Suspek yg aku syak takde org lain selain papa aiyan, sbb dia je yg selalu gunakan laluan tepi tu utk charge hp dia.  Mula2 tak ngaku, sbb kalu takat aiyan tak kn jadi gini spek mata aku nih.... Ujung2 minggu ni kene bt jgkla spek baru, tak blh la aku klu takde spek lain, tak berapa pakai spek bsr ni kt umah.


Kena buat jgk spek mata lain... nk buat yg murah2 je 

Wednesday, October 4, 2017

WW Lamb Madghut

as salam semua kwn2,

Bila hujung minggu mls nk masak, kita paw lah papa aiyan.

Paw papa aiyan nasi arab, lamb madghut... tulis utk 2 org tp boleh makan 4 orang.

Take away dr ar rawsha.

RM 35 pastu boleh makan utk  4 orang mmg berbaloi2

Tuesday, October 3, 2017

Siapa ni mama?

as salam semua kwn2,

Salam selasa.... moga hari ini lbh baik dari hari semalam ye kwn2... 

Ahad aritu tgh2 aku kms2 dlm wallet, terjumpa lak lesen aku mula2 dulu .. pastu tunjuk kt aiyan kenal tak... 
Pastu dia bt muke pelik, Sapa ni mama?  hehehhee
aku ckp ini mama lah, dia pun pegang lesen tu nk ltk sebelah muka aku, tak sama pun katanya hahahha

Pastu cari pulak mykad aku, hahahah mmg gambo bekeng... teringat dulu2 masa zaman remaja aku jns tak suke senyum... muke garang konon .

Gambar kt lesen tu tahun 2005, yg kt mykad gambar tahun 2004 tak silap aku.


nj gelak guling2 ke, nk muntah ijo ke...gasak korang la
sejak dh tua ni baru reti nk bt muke manis skit, kalau tak org msti kata aku garang

Monday, October 2, 2017

Tiada lagi airmata

As salam semua kwn2,

Harini bukan lah monday blues tp black monday.... hari sedih buat kami kt opis ni.

Kwn opis kami, dr bulan puasa aritu dia dh msk ward, dpt keluar kejap pastu masuk balik, keluar masuk... n terbaru dia masuk ward lagi n semalam di masukkan ke icu.  Dr mula dia msk hospital kami tak berhenti beri sokongan, mendoakan semoga dia diberi kesembuhan.

Dari mula2 suspek Tibi Kelenjar, n yg terbaru nih ulser perut.... pihak hospital masih tak pasti apa sebenarnya penyakit yg di alaminya.  Dr dia cergas sihat sampai skrg kami dh hampir tak kenal, besar sungguh dugaan buatmu kawan.  Kami kwn2 opis sentiasa datang melawat, bagi semangat pd nya. 

 Yg terbaru minggu lps aku tgk dia, dia menangis masa nampak kami dtg.... Allah, luluh hati ini. Buatmu kwn moga Allah berikan kekuatan, kesembuhan padamu... kami rindu hilau tawa gurau sendamu... 
Ardiansah bin Aehmady, ni gambar raya tahun 2013

wasap semalam yg kami terima dr kenalan rptnya buat kami semua terdiam

Kami tak sangka sampai serius begini, doa kami tak berhenti buatmu

Td kami buat bacaan yassin, sebak sedih semua ada....