teman2....

Tuesday, October 24, 2017

masak2

As salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2, skrg ni kami tiap hari di paksa utk bersenam memanjat 6 tingkat anak tangga. fuhhhh

Cuti deepavali aritu korang jln2 pi mana2 ke? kn kebetulan cuti sekolah...
Aku mmg takde plan nk cuti ke apa, tp terpaksa cuti rehat sbb diri sndiri tak sihat. semput batuk2 lahai..... Tp dalam pada tak sihat2 tuh, rajinkan diri jgk utk msk ... sian lak org kt umah tu takkan nk mkn kt kedai je kan.



tak sihat tp sian kt aiyan, msk la nasi lmk tp asal ada jelah

Bila tak sihat suka mkn makanan berkuah, sedap hirup kuah... pastu boh segala lauk ngn syr

Tak berapa selera nk mkn nasi jd msk lah bubur ayam... 

ni dinner ahad baru nih, mee grg mcm2 ada ngn bbr pulut hitam




16 comments:

hainom OKje said...

Tak ke mana Dana. Hakak balik kg 2 hari je.
Musim panas sekarang ni mmg senang nak kena batuk seme. Minum air banyak banyak.
Mee goreng tu punyalah banyak isi sampai tak nampak meenya

Kakcik Nur said...

Musim panas ni, seronok duduk dalam rumah je... :)

norey said...

adesss...hari² dana menapak...harap bersabar..
tgk bubur..rasa lama nya xmakan bubur..hehehe

Wak Lat said...

lah x sihat ye cikKak., bykkan berehat.. ;p

Norhayati Mohd Isa said...

Musim panas ni..
Duduk rumah jer akak beranak..
En suami akak pun demam..
Akak pun masak2 yg berkuah sup mcm tu..
Baru ada selerakan..

Mimi Azirah said...

Tak sihat pun lauk pauk boleh tahan juga..sedap tuh

aizamia 3 said...

Tak sihat tapi lauk nampak sedap bagi yang sihat ni ha.. ;)
Apa-apapun moga Dana dan family sihat hendakNYA.

Lepas sihat terus bersenam turun naik tangga tingkat 6.. bagus2 walau sebenarnya terpaksa.. hehehe..

makchaq said...

Masa kerja makchaq selalu ambik cuti bila anak2 cuti sekolah.. tak pi mana2 pun.. saja seronok lepak2 dengan anak2 kat rumah..

Sedap nampak sup & bubur tu..

raihanah said...

sedapla sup sayur tu, tapi bila tgk gambar lain, eh semua pun sedaplah

mamapp said...

Semua makanan sedap2 org sihat pun suka juga makan ni

nadhie wueen said...

bila tak sihat mmg nak bubur soup je. hehe. sedap2 pulak tengok semua menu tu

aryan azra said...

akak tak kemana pun dana dok rumah je sebab cuti sehari je, anak2 je cuti sekolah lama maknye kena keje.

moga dan dah sihat ye, tak sihat pun kena masak jugakan kita ni

Ainniah Zulkefli said...

semoga dah sihat akak ya. sama la kita. kalau tak sihat suka makan yang berkuah. bagus jgak dapat air lebih untuk hidrasi.

Warisan Petani said...

Harap2 dah sihatlah ye

Inani Hazwani said...

Sedapnyaaa semua.

Mommy Cici said...

meriahnya kak mee goreng tu. tu yg syok bab masak sendiri, semua benda boleh campak. kat kedai, mee goreng 12.90 pun tak rasa apa =.='

Cici pun kalau tak selera, rasa nak menghirup je. kena pulak demam seram sejuk, makan benda panas. sedapp