teman2....

Wednesday, February 28, 2018

WW salah potong

As salam semua kwn2,

Aritu teacher dia pesan suh potong rambut, kelmarin gi potong rambut tp salah potong sbb dia tak reti duk diam.... 

ptt bhg belakang ni tak senipis ini

Monday, February 26, 2018

Anak Buah Pertama, Cucu ke 2 family Miswan


As salam semua kwn2,

Salam isnin semua kwn2 yek, takmo blues2 monday tau.... tp pelik jgk arini mcm lenggang je, paking kete kt opis pun nampak lenggang je.  

Haritu kn aku cite maktek dh msk ward pada selasa utk czer sbb songsang, pttnya rabu dia msk bilik bedah tp tak jd sbb banyak sgt kes2 emergency, jd dia di pospont ke hari khmis... 22/2/2018 cantik jgk no tarikh lahir tuh kan.

Khamis petang tu tak dpt tgk sbb dh dkt kul 7 dpt kuar bilik bedah, pastu sabtu ptg dpt kuar ward dh. Tumpang kt umah aku semalam ahad pagi baru balik kg.  Bukan main seronok si aiyan dpt tgk bby tp aku yg seram sbb dia tu lain skit, syg2 tp kene perati kalu tak ntah apa lah jd kt bby tuh.

Sedapnya bau bby, dpt peluk cium anak buah pun dh rasa bahagia sgt... 
Farah Aisyah binti Faizal namanya..... selembut tangisannya 

lps lahir beberapa jam... mak faizal sempat jumpa cucu nya sebelum balik kg
gelak besar kami tgk gambar melalak nih.... bby selalu tido sopan je tp amboi beso mltnya
sabtu tgri masa kami dtg... tido nyenyak , ibu nya pun tido kami sampai dlm 20minit jgk tak sedar

indah betul kurniaan Yang Maha Esa


Pagi ahad balik kg.... seronok mak bwk cucu balik kg

Tgk dr tingkat 4, tak blh turun bwh sbb kang tak terkawal si rayyan izzan... lgi2 nampak bby



p/s: Pg td papa wassap, ada budak nngis2 tak bagi papa pg keje lps antar dia pg sekolah.... yelah selalu ahad pg sarapan sama2 pastu jln2 kejap... tp sabtu ahad papa keje apa lg dia mula la mogok

Wednesday, February 21, 2018

WW Moga di permudahkan

As salam semua kwn2,

Buat adik aku, moga semuanya di permudahkan, selamat semuanya.

Arini dia kene czer, bbynya songsang.

smlm dia dh msk ward, moga di permudahkan semuanya... risau lak rasa

Monday, February 19, 2018

Masak nasi lemak kt opis


As salam semua kwn2,

Salam isnin semua kwn2, ada lg kwn2 yg msh cuti lg? Tgk kt fb ramai lg yg msh cuti CNY, terutama kwn2 yg keje company boss nya Chinese or ramai rakan kerja Chinese.  

Harini merupakan hari ke2 bwk aiyan kt opis, mmg bercinta menahan sabar je aku.... bkn mudah menjaga bdk nih kt opis.... tp buat masa nih msh terkawal lg lah. 

Minggu lps, khamis sekolah dia kan cuti, aku bwk pi opis.... mlm tu aku dh plan nk msk nasi lemak kt opis.  Oleh sbb last minit, aku takde share ngn kwn2 lain. aku tahu kt opis ada  beras jd aku cuma bwk santan 2 kotak, timun n pagi tu aku grg bilis ngn kacang tanah.  Sambal aku beli je kt kedai mkn, mudahkan keje aku suap aiyan sekali blh mkn ramai2.

Mmg semerbak 1 opis  bau harum nasi lemak boh daun pandan lagi.

simple je jnji ada sambal ngn timun

Nasi lemak yg 1 opis blh mkn.... 
pagi tu sebelum sampai opis, blh dia pakai sebelah lain2 masa kt kedai mkn

Thursday, February 15, 2018

Photo Diary # 4 2018


As salam semua kwn2,

Harini opis agak lenggang, ramai yg cuti sempena cuti CNY, walaupun opis aku sorang pun takde org cina.

Sekolah cuti kan harini, sekolah aiyan sampai selasa nngis lah nk bwk dia opis nnti. mama yg tak sanggup nk jaga dia.
Rangkkuman cerita minggu lps.... tp tak banyak sgt cite ngn gambo nya pun

Beli baju bby kt Aeon, nk bg kt kwn lama yg baru dpt bby... syok pulak la supink bj bby

Ni pun sama... cute2.... beli yg asas jelah... 

beli sekali tshirt utk aiyan, bt baju basahan.... tgk saiz tu... 11/12 tahun yek,
sedangkan dia baru 7 tahun

kt umah ada nenas separuh, ada epal merah ngn buah bidara, potong2 boh jeruk baru laju je abis

ptg ahad bosan2 bt lempeng kelapa... lawankan ngn sambal tlr puyuh, aiyan pun sampai menambah

semalam, boleh terboria 3 mak dara nih.... ter boria warna pepel.... 

Wednesday, February 14, 2018

WW aiskrim kotak


As salam semua kwn2,

Pernah ternampak kt ig pastu tryla buat hasilnya mmg layan..... 

Boh airkotak kt dlm tmpt freezer, jd aiskrim... yg paling sedap yg bersusu... lembut gebu jdnya

1st try mmg layan, pastu try lg bt ngn goodday coklat mmg gebussss

Tuesday, February 13, 2018

Kursus Fotografi 2

As salam semua kwn2 ku

Salam selasa kwn2 ku, minggu ni keje kejap je sbb jumaat dh cuti, tp tgh fenin sbb aiyan nya sekolah dh  mula cuti 15hb hingga 20hb, 3 hari budak2 ni dpt cuti yek.  Nampak nya utk jimatkan cuti mama mmg aku bwk jelah dia pg opis, tak sanggup nk cuti awal2 nih, nnti bulan 3 cuti lg lama.

Semalam ngn arini ada kursus video ngn fotografi, itu yg agak sunyi tuh.  Arini ada amali ngn praktikal tu yg siap mendaki tangga ke bumbung bangunan 8 tingkat nih.  Panas terik tp pemandangan mmg cantik.


cantik gambar bangunan2 cuba tgk langit yg biru tuh, awan ada sikit je itu yg pns

org yg menahan kepanasan atas bumbung tuh

2 bangunan tinggi sekali buat, esok2 terttp lah pndangan dr opis nih... kalau gayat mmg tak blh amik gambo ni

dh lama tak amik gambar ngn dslr,  dh kekok

walaupun panas tp angin kuat ... syok betul rasa nasib terik matahari awal lg
kalau dpt naik bumbung bangunan sebelah tu lg best kot.... bangunan sebelah tu 16 tingkat

bgambar kt lobi opis lak... 

semua size ada... kecik beso, tinggi comei pelbagai






Thursday, February 8, 2018

photo diary #3 2018

As salam semua kwn2,

salam khamis n moga semua kwn2 sentiasa di bwh LindunganNya

Mlm td mil ngn adik ipar dtg tumpang tido kt umah kami, tp masa tu aku dh membuta sbb dia sampai dekat kul 1 pg. Pagi ni dia ada appoiment  kt HKL lps tu katanya dia nk supink kt nagoya..... tp sempatlah jumpa pagi td kejap n sempat mskkn nasi lemak ngn teh o panas utk mereka sebelum pg keje.

Ptg ni tak tau dpt jumpa dia ke tak, kalau dia kejap je jumpa doktor lps supink2 dia balik la, klu tak blh la jumpa lg ptg ni. gitulah rutin mil klu trn ke kl utk chekup

Lama tak buat PD kan, nnti korang tertunggu2 lak.... moh la kita layan gambo mana yg ada kan


jumpa masa pg kenduri kwin anak membe opis, inang2 kari... sedap rangup

Melayan prosperity tp dia punya sos bukan  main banyak.... pedas n panas perut aku mlm tu

2 beranak singgah mencari roti paung... tp syg tinggal sejenis je

mertua ngn menantu sama naik je klu suh supink hahhaha.... 

tudung bwl gred A beli kt psr payang... tp lum rasmikan lg

jumpa org jual buah bidara, RM14 je sekilo apa lg beli 2 kg terus... mil tak penahh jumpa sampai umah ramai yg tak kenal

sarapan yg jd kesukaan n selalu mil buatkan

Budak tepi tu rambang mata nk beli keychain 10kali pusing pilih hahhahha

Maktek yg dh makin bolat... dh 9 bulan dh minggu ni

suh test baju tshirt pengakap utk hari koko... bukan main suke dia

Tuesday, February 6, 2018

JJ supink kain ngn mil


As salam semua kwn2,

Salam selasa kwn2.... moga kalian semua sentiasa dlm LindunganNya

Sambungan semalam nya ntry, dh lps amik adik bongsu aku kt Unisza jln2 lah kami ke pasar payang, mmg tempat tulah yg mil aku aim tuh.... adik aku yg dh setahun duk sana pun tak penah sampai psr payang... 

Mula2 pusing2 tgk2 sambil cuci mata tgk baju2 ngn kain pasang batik yg lawo2 tp sbb aku pun takde aim nk beli baju batik pasang jd cuci mata jelah.  Pastu pusing2 cari kain batik sarung maktek kirim, nk bersalin baru sibuk suh aku carikan kain batik.  Memborong jgk lah 2 beranak nih... mil ngn aku lak jns kaki menawar hahahah dr beli kain batik, kain pelikat , baju kelawar ngn tudung bawal sekali.  Tp lupe nk ngambik gambo hhehehehe.... 

Pastu singgah nagoya lak, kt situ sorang ujung kiri sorang ujung kanan.... duk la cari kain, alang2 dh sampai cari sekali baju raya aku sekeluarga.  Lama jgk la tunggu situ ... n puas hati masing2 ngn hasil borongan.


paling hepi bdk tgh tulah.... 
dalam banyak2 kt psr payang... kain batik ni yg dia nak... layankan je

Mula2 nk merah ni... mula2 edy setuju tu tup2 katanya macam najib lak... takmo sengal sungguh


aku dh setel mil aku tak siap lg... anak mak tuh... sekodeng konon

mil aku tgh fenin nk pilih yg mana utk cucu dia tahun ni... hahahah 


Monday, February 5, 2018

Nasi dagang vs nasi minyak


As salam semua kwn2,

Salam isnin semua kwn2, amacam ada yg monday blues tak almaklum kot ada yg cuti lama kot tak puas cuti kan....

kali ni balik kerteh tak berapa best sbb aku sakit gg sampai bengkak gusi huhuhuuhu
Dh surut skit baru minta mil buatkan nasi dagang.

Sabtu aritu minta mil btkan nasi dagang gulai ikan aye sbb nk ajak dia jln2 ke Kuala Terengganu, pastu blh la lawat adik bongsu aku kt Unisza tuh. Tu yg minta dia mskkn nasi dagang dpt sekali nasi minyak tp lauk sama je hehehehe....

Pagi2 tu bungkuskan utk adik pastu kita pun sarap la sekali kan...
Kalau la hari2 bfast mcm ni mmg bertambah2 gemuk la aku aduhla...


bungkuskan utk adik n kwn bilik dia lah

acar mentah msti ada... dia rebus sekali tlr ayam kot2 nk jdkan lauk

Mula2 penuh seperiuk ni ngn gulai ikan aye


ini pinggan aku... nasi dagang ikan aye


ni pinggan edy dia mkn nasi minyak ngn gulai ikan aye