Monday, February 5, 2018

Nasi dagang vs nasi minyak


As salam semua kwn2,

Salam isnin semua kwn2, amacam ada yg monday blues tak almaklum kot ada yg cuti lama kot tak puas cuti kan....

kali ni balik kerteh tak berapa best sbb aku sakit gg sampai bengkak gusi huhuhuuhu
Dh surut skit baru minta mil buatkan nasi dagang.

Sabtu aritu minta mil btkan nasi dagang gulai ikan aye sbb nk ajak dia jln2 ke Kuala Terengganu, pastu blh la lawat adik bongsu aku kt Unisza tuh. Tu yg minta dia mskkn nasi dagang dpt sekali nasi minyak tp lauk sama je hehehehe....

Pagi2 tu bungkuskan utk adik pastu kita pun sarap la sekali kan...
Kalau la hari2 bfast mcm ni mmg bertambah2 gemuk la aku aduhla...


bungkuskan utk adik n kwn bilik dia lah

acar mentah msti ada... dia rebus sekali tlr ayam kot2 nk jdkan lauk

Mula2 penuh seperiuk ni ngn gulai ikan aye


ini pinggan aku... nasi dagang ikan aye


ni pinggan edy dia mkn nasi minyak ngn gulai ikan aye

9 comments:

Siti Yang Menaip said...

dulu kecik2 duduk Kerteh sekejap. takdan besar da pindah so xdan nak suka nasi dagang. mak ayah sukalah.. kalo makan boleh la makan sikit tapi suka kalo ngan daging kuning..

Kakcik Nur said...

Kakcik suka makan nasi dagang dengan lauk gulai ikan aye(tongkol)...sedappp...

Inani Hazwani said...

Sedapnyaa kak Dana nasi dagang tu. Terliur tengok. Hahah

adarnadzmie said...

ya Allah.. sedapnya.. dua2 akak suka.. nikmat dunia sgt klu dpt mkn..hehe

sudipVSsenduk said...

alahai.. sedapnya
bertuah dapat mil rajin masak :)

NanyFadhly said...

Sungguh terliur tengok hasil air tangan Dana tuh.

Hans said...

nasi dagang tu nampak sedap

hainom OKje said...

Dapat makan nasi dagang terus baik gigi tu eh hihi... Hakak tak berapa suka sangat nasi dagang tapi kalau ikan aye tu faveret.
Kalau bekfes kat gerai Kelantan kat KL ni makan mee hoon buh gulai ikan aye... pergh!

Mimi Azirah said...

Amboi rajinnya akak masak..terliur tgk