teman2....

Monday, October 30, 2017

cari benda tersembunyi

as salam semua kwn2,

Salam isnin yg lemau, bkn lah lemau sbb apa, smlm aku tak sihat... hidung berdarah..

Masa kecik jarang sgt kena tup2 dh tua kene pulak, udahla banyak pulak tu... nsb lah mlm td alhamdulillah dh takde kuar lg. Pastu mula lah aku mlt jd mls nk makan. Bila mlm pun tak lalu mkn... mkn pun buat alas perut je... 

Pastu arini minta edy antar pg keje, nsb lah dia ok je. Dahla gtu kene lak naik tangga sampai tkt6. Mmg dugaan betul, nsb lah smlm maktek msh ada lg kt umah dia la yg tlg msk smlm.... aku bantai tido je sbb mlm sblm tu tak blh tdo.

ltk gambar lain cite psl lain lak.... 
Gambar kt bawah tu... mcm nampak setimbun sayur2 an je kan... tp korang nampak tak apa watak utamanya?
Msk bawal tiga rasa, tp bwlnya sembunyi kt bawah timbunan sayur mayur tuh.....


watak utama mmg tak kelihatan

kasi pusing skit... baru nampak watak utama dia kan.... heheheeh

18 comments:

lieyalatif said...

kalo kedai mcm ni...bankrup kedai dana hahaahaha...sayur penoh...tapi tu laa kalo buat sendiri dpt buat camni kan...kalo kat kedai..nak boh tomato pun berkira...dah le byr mahal....

Amanda Suria said...

Alaaaaa...lama x buat ikan bawal masak macam ni...sedapnya...next week balik seremban nak buat la...

Kakcik Nur said...

Kakcik pun selalu jadi macam tu...sayur lebih menyerlah dari ikan bila disalin ke dalam piring atau pinggan... :)

norhidana miswan said...

Lieya- hehheheh kalau kt kedai selalu ada nns skit ngn carrot je yg aku pasan

k Amanda Suria- alah SA tuh selalu sgt msk mcm2

Kakcik Nur- kalau dana mls nk msk mcm2 kakcik, itu yg boh syr banyak2 sekali ngn lauk

Ainniah Zulkefli said...

baru nak tanya, lauk ni sayur je je. Rupa2nya ada ikan di balik sayur. Hihi

aizamia 3 said...

Sama dengan akak.. akak suka sayur banyak sebab ikan akan dimakan oleh anak2 dan sayur akan dimakan oleh akak sendiri.. hehehe..

Norhayati Mohd Isa said...

Sedapnya dana..
Bawal 3 rasa tu..
Samalah akak..
Sayuran tu semua letak pinggan akak 😆😅

P/s dana bagi alamat kalau nak bacang ye

nini said...

Wahh sedapnyer....masak sendiri memang berbaloi baloi

Warisan Petani said...

Ni dah kira bawal 10 rasa
sampai tersembunyi bawalnye.

Amy Hilmirda Daud said...

Nampak sedap tu Dana, febret akak ni.

hainom OKje said...

Terluka kot hidung tu.... kulit dlm hidung mmg sensitif.

Haha...best letak sayur banyak banyak mcm tu, puas makan ek.

norhidana miswan said...

Ainniah- tulah ikan main sembunyi2

k Aizamia- mmg jarang anak2 minat mkn syr kak, kite lah yg ngabiskan

k Norhayati- hehehe gitu lah kak, tp takde syr mcm tak lengkap je...
nnti bg alamt

Nini- betul3 tuh, puas mkn

en WP- hahahha banyak beno smpai 10 rasa

k Amy- insyallah sedap kak hehhehhe

k Hainom- itulah agaknya kak... mmg puas mkn kak, kt kedai selalu syr ciput je

sudipVSsenduk said...

biasa orang kata ada udang sebalik mi...
kali ni ada sayur sebalik ikan :)

atiehilmi dot com said...

hahahaha~ ada ikan disebalik timbunan lauknya.. nampak sedap !! lapar plak kite..

Inani Hazwani said...

Sedapnyaaa kak Dana. Terliur hah tengok.

aryan azra said...

kadang kalau panas dalam pun boleh berdarah hidung, cuaca panas berbahang minggu lepaskan. banyakkan minum air masak.

sedap bawal 2 rasa, sayur banyak tu yang best akak suka kutip sayur je ikan orang lain yang makan

Mommy Cici said...

mak aih tenggelam terus watak utama. lama tak makan ikan bawal kak. selalu goreng garing

Maria Firdz said...

Uik.. Byk betul bahan sampai jadi barang tersembunyi...