teman2....

Wednesday, January 3, 2018

hari pertama di darjah 1

as salam semua kwn2,

salam rabu, eh arini aku baru mula keje di tahun baru 2018 nih.... semalam cuti nganto si aiyan msk kelas, tp rasa nyesal je cuti sbb bukan lama sgt pun nganto dia, tak pyh tunggu pun sbb tgk dia ok je...

aiyan mulakan hari pertama di darjah 1 Sekolah Kebangsaan Polis Depot, Jln Sultan Yahya Petra ngn hepi2 je... 
Murid darjah 1 untuk pendidikan khas ada 3 kelas, aiyan dpt kelas 1B ngn  7 org murid.

Pagi lps perhimpunan kejap, antar dia msk kelas, n ibu bapa kene dgr taklimat kejap. Lega dgr taklimat dari teacher pendidikan khas aiyan. Lega sebab insyallah terjaga anak bujang ku ini.

Lps taklimat dlm kul10 gitu sekodeng dia, tgk dia tgh hepi2 kt kelas... aku ngn edy pun kuarla mmg tak tunggu pun.  Pastu kul 1 time amik tu, pembantu teacher antar kt paking... siap ckp aiyan peramah, suke belajar... yelah dia mmg la mat becok.... 

beratur depan sekali ko... huhuhui

ada 2 org budak baru kt kelas nih... aiyan salah sorang

ni guru kelas aiyan... tgk tu kelas diaorg kecik je... 

moga dpt belajar ngn selesa n seronok lah si bujang ni

bdk penat time balik sekolah... terserlah kegendutan nya

duk beria mkn bahulu ikan yg mama baru beli... nmpak lapo sgt

5 ketul sekejapan je dia mkn

sampai umah lps mandi nk suruh dia tido, bukan main dia kata takmo tdo nk tgk katun...
sedar2 tgk dh dh tertido ngn rupa gini depan tv hehehehhe

13 comments:

raihanah said...

bestnya sekolah. sama anak saya pun ada sorang darjah 1

shalimar yusof said...

eheheh..penat sgt rupa tido tuhh..Alhamdulillah semoga aiyan dapat belajar dengan baik..

Inani Hazwani said...

Wahh seronok lah Aiyan dapat kawan baru. Heheh. Belajat rajin rajin Aiyan :)

Warisan Petani said...

Tahniah Aiyan dah masuk darjah satu.
Nampak kelasnya pun kondusif dan sesesa.

Kakcik Nur said...

Semoga Aiyan terus maju jaya...InsyaAllah....Aamiin

Norhayati Mohd Isa said...

Selamat bersekolah Aiyan sayang..

Cantik dan selesa kelas aiyan..
Auntie pun suka 😆

Aduhai penat bebenor aiyan tu..
Gelak pulak akak tengok dana..

Diana Rashid said...

Alhamdulillah..tak de masalah dia nak sekolah..Kemain lagi dia bersilang kaki makan bahulu..heheh...senang hati kot..

adarnadzmie said...

slmt ke sekolah rayyan.. be good student ye...
aksi tido x tahan acik tgknyer.. haha

TukangKebun said...

Anak-anak kat sekolah kalau seronok sangat tak ingat makan Dana.
Sentiasa kena standby makanan dalam kereta.
Bila masuk kereta barulah rasa laparnya, tanya kita ada makanan ke tidak.

Nampak seronok sangat Aiyan ke sekolah tu.

norhidana miswan said...

Raihanah- ramai jgk kwn2 yg anak nya msk darjah 1

Shalimar- tu lah tgk gaya tdo mmg mcm pnt sgt

Inani- macih makcik nani....

en WP- aah WP, kelasnya sesuai utk murid2 spt dia

Kakcik Nur- amin2

k Norhayati- tulah kak, dana pun rasa lega tgk kelas dia tu... tak la kita risau kot2 dia hilang ke mana2... itulah kak, mula2 suh tido mmg takmo tp llp sndiri

Diana- bahulu mmg slh satu makanan peberet dia, tgh lapo lak balik sekolah... itu yg laju je tu

k Adarnadzmie- hhehehe tulah, nampak gaya pnt sgt tuh

k Diana TukangKebun- tulah, nsb dana mmg kat kete sentiasa ada makanan... dia mmg seronok je kalu pi sekolah... lagi2 sekolah baru

hainom OKje said...

Haha...penat sungguh tu nampaknya... tu diaaaa aksi Ayyan tido.
Budak budak sekarang mmg beranilah Dana.... sebagai mak ayah kuranglah sikit risau ek!

aryan azra said...

sekolah dah aiyan, belajar rajin2 ye..penat sangat nampaknya tu hari pertama sekolah

norey said...

Bagus Aiyan..Good boy