Tuesday, January 9, 2018

JJ cari durian murah

As salam semua kwn2,

Salam selasa penuh kecerian ye kwn2.... arini dh 2 hari berturut pagi2 hujan. 

Aku ngn edy mmg hantu durian, sebelum ni penah la tingin nyer pasal beli durian dkt2 umah tu sekilo rm30, 2 biji je rm130 huhuhu tp sbb mmg dh teringin pejam mata jelah ngn harga tuh.

Baru2 ni maktek la ckp ada nmpak org jual durian longgok, pastu ramai lak org kerumun, msti murah.
Lokasinya:
Depan kuarters tentera kt setiawangsa, yg depan dia ada kolam takungan tuh

Ahad aritu, lps sarapan terus lah usha tempat nih, tak sangka dh ada jual pagi2, dh ramai jgk lah org usha. Durian longgok rm10 sekilo. Durian kampung rm15 sekilo, durian D24 ngn tamia rm19 sekilo.

Bg kami murah la, amik dlm 7 biji jgk lah, isi mmg elok... even yg aku amik nk bt serawa pun cantik. mmg puas hati.... dh selamat bt serawa tp ada jgk simpan yg dh bukak... nk mkn pun kami ber2 je


ada jgk cempedak ngn rambutan

isi dia mm superb.... puas hati betul lah

durian yg rm10 tu blh la bt tempoyak kan... kira oklah

ni durian kampung sekilo rm15 mmg puas hati isi dia

isi putih tp mmg terbaik lah

ni D24 yg kami beli.... puas hati ngn ketebalan, pahit manis lemak semua ada

13 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Memang suka betul dana dengan durian ye..
RM140 tutup mata beli ye..

Tengok isi durian pun elok2'
Puas hatilah membeli tu..

Akak ada juga durin pak mertua
anak2 dah makan separuh..
dah tua2 ni takut nak mkn durian mentah macam tu..
Akak nak buat serawa lah jugak..

lieyalatif said...

Pada aku puas hati tu dana...tgk dari pic ko isi die cantik2...yg penting harga takde laa cekik darah sgt mcm selalu tu.... beli byk2...buat stok frozen sikit...kang bile2 bukan musim durian boleh buat sarawa atau bubur kacang durian kan....

Warisan Petani said...

Alhamdulillah
Nampak cantik isinya.

mamapp said...

Alamak sedapnya.. mama.ni mmg pantang tgk durian

Mila@Rimbun said...

Masa balik kat Kuching aritu durian jual longgok, paling murah 3 biji RM20, kecik2. Yg besar skit RM22 for 3 biji, dan paling besar n paling mahal RM20 sebiji... kiranya agak murahlah kan

Diana Rashid said...

penggemar durian memang ramai tapi ramai yang tak mampu nak merasa..dapat yang harga murah isi terbaik memang laju la orang beli..

norey said...

cantik isi durian tu..

aryan azra said...

wow sedapnya durian, dapat beli longgok macam ni best sikit, murah pun murah sikit. kalau yang mahal tu macam bercinta jugaklah nak membelinya kalau akak ni dana

norhidana miswan said...

k Norhayati- dh tingin sgt kak beli jgk lah tp tulah beli sebijik dua jelah mahal kan, nk mkn banyak2 pun tak berani...

itulah bt serawan selain kite mkn boleh bwk pi opis n bgi jiran2 kan...

Lieya- itulah, kalau mahal nk beli sebijik pun pikir banyak kali hahhaha.. ni mmg simpan dlm peti dlm frozen, nnti2 kot2 teringin dh ada dpn mata

en WP- alhamdulillah dpt la merasa yg murah n isi cantik, lain la WP tunggu durian ggr je

k Mamapp- hhehehe kite geng lah, antu durian

Mila- kira murah la tu dik, 3 biji tu dh berapa kilo dh kalau kira timbangkan

Diana- tulah dik, kadang durian kampung pun sampai sekilo rm30... mahal sgt, kalau jumpa yg murah isi elok mmg org cari

k Norey- aah kak, walaupun harga murah rasa berbaloi

k Aryan- tulah kak, pttla selama ni laju je abis dia jual sbb harga yg murah n isi cantik...

Cik Rose said...

Rose pun penggemar durian. tapi harga melampau-lampau mahalnya. dua minggu lepas ada beli, sekilo RM38. sebiji, RM60. adalah 7 ulas...

aizamia 3 said...

Durian.. eemm.. bukan pilihan utama akak.

Mimi Azirah said...

Saya ari tuh beli durian tiga biji. Kecil je dh rm45 kak

TukangKebun said...

Kak pun hantu durian juga.
Memandangkan anak sulung lelaki yang allergic durian tengah pening kepala cuti chicken pox terbantut hasrat nak beli.
Kang yang nak sembuh pening tambahan bau durian pula.