teman2....

Monday, January 8, 2018

Kecuaian mama

as salam semua kwn2,

Salam isnin, ya isnin pertama di tahun baru.... sbb sblum ni kn isnin kita cuti...

Pagi nih agak kelam kabut, sbb hujan kan, jadi mama kene antar aiyan ngn kete klu tak selalu papa akan antar ngn moto je, tp papa dh siap2 tunggu aiyan kt sekolah.

Aku akui yg aku nih selalu terlupa, selalunya penyelamat aku tentulah edy.... cerita nya baru2 nih ari sabtu mlm aku msk lemak labu ngn pucuk meranti, pagi tu masih ada lg aku pnskan lah. Selalunya klu aku tak matikan, edy yg akan tlg matikan... tp pagi ahad tu aku cuai... lps dh siap2 tu terus kuar pi sarapan kt ali maju. Dari tunggu order sampai dh dpt makanan tu dh mkn separuh baru aku teringat pg td aku ada panaskan msk lemak, dh matikan belum... tanya edy dia kata tkade pg dapur....

Pastu terus dia kata saya balik umah kejap lah, nsb lah alimaju tu dkt je ngn umah, tp dh lbh kurang 30minit jgk lah aku pnskan lauk tuh. Masa tu nk mkn pun tak lalu... hati duk doa moga2 takde apa yg teruk.... tak lama tu edy wassap gambar... lega dlm masa yg sama terkilan sbb kecuaian aku.

alhamdulillah, Allah msh sygkan kami lg.... nsb aku msk guna periuk cap ikan, tahan lasak skit kot, balik umah lps kejadian tu. rendam n cuci periuk tu... elok je mcm takde apa kt periuk tu...

Nsb lah aku pakai periuk cap ikan ni.... senduk tu pun elok lg

mcmni keadaan masa edy sampai umah... trs dia matikan, syukur takde apa yg buruk jadi

12 comments:

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah...Allah melindungi dari segala kecelakaan...

Anonymous said...

Salam kenal dan salam singgah sini..moh ler ke blog saya https://cararesepi.blogspot.com/

aryan azra said...

Alhamdulillah...mujur takde papekan dana

Mimi Azirah said...

Allah..nasib baik tak ada apa apa kak

Amy Hilmirda Daud said...

Alhamdulillah, syukur tak ada apa-apa.
Selalu dengar cap ayam kali ni cap ikan pulak :)

Warisan Petani said...

Ramai ada pengalaman macam ni.
Buat peringatan untuk kita semua.

Norhayati Mohd Isa said...

Alhamdulillah dana..

Itu lah kelemahan kita kan..
akak pun macam tu kekadang sanggup patah balik tengok..
hendak iron baju tu kan,

Semoga Allah terus melindungi kita..

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- tulah kakcik, syukur sgt2

Anon- insyallah

k Aryan Azra- tulah kak, risau jgk kot2 trbakar ke apa kn

Mimi- tulah mimi, kecut jgk prt akak masa ingat tu

k Amy- heheehhe alah magic pan cap ikan yg terkenal tu kak

en WP- btl tu WP.... lps ni lbh beringat

k Norhayati- tulah kak, aritu penah iron baju nsb lah takde apa, kadang ssh jgk mcm makin pelupa dana ni

lieyalatif said...

akupenah jadi mcm ni dana...lagi plak..lame tau...nak dekat 4-5 jam kot.... pakai periuk vision mmg hitam legam abis...satu dapur panas...syukur laaaaaaa tak jadi ape.... sejak tu mmg beringat....ko pun mujur tak jadi ape kan...

norey said...

Alhamdulillah dana..xde apa²...Allah melindungi..

raihanah said...

alhamdulillah kak, semoga dijauhkan dari segala bahaya

TukangKebun said...

Syukur Alhamdulillah.....tiada apa-apa.