teman2....

Thursday, March 17, 2016

Photo Diary masak2

as salam semua kwn2,

selamat hari khamis ye kwn2.... selamat berbaju batik harini nih

aritu masa balik kg ya rabbi dia punya mls nk ngambik gambo mmg tahap apa ntah.... jd nya mmg mcm takde gambo jelah heheheh... jd jgn la ada yg komplen napa skrg aku asik cite psl lauk2 msk2 je ye kwn2

kita layan lah cite msk2 aku sepanjang minggu nih yek... saja lah segmen photo diary psl masak2

lauk paling simple... dinner mlm td ikan kerisi msk sup

dinner smlm, ayam bako mayo ngn kentang selambak

nasi ambeng beli kt rnr machap hala ke kl, tp ayam kicap dia tak siap lg jd pakai ayam grg jelah... 


ni menu minggu lps, sayur rare... tumis betik muda... sedap tau... msk pedas2 mmg terangkat lah

20 comments:

aryan azra said...

salam khamis dana...

akak dah lama tak berbaju batik..hehehe malas nak iron.

semua sedap nampaknya makanan2 tu

Aida Salleh said...

Gambar n cerita makanan pun ok Dana...Best jer layan mata pastuh boleh bagi inspirasi juga kat orang lain kan? :-)

Kakzakie Purvit said...

Depan rumah kakak pada hal ada pokok betik tau Dana tapi kakak tak terbuat lagi dari dulu sampai sekarang sayur betik muda.

Tengoklah ahad ni nak cuba buatlah:)

Qhaifa Nur said...

Dana..sayur betik mmg rare..campur gan ikan bilis..mkn pula panas2..aduh hai

Lea Ismail said...

aduh..sayur betik tu...sedapnya....

Bbwana adienia said...

Atam mayo tu nampak sedap..erh..lapar..huhu

norhidana miswan said...

k Aryan Azra- heheheh dana skrg pakai batik satin biasa je kak, bkn batik sutera tuh

k Aida- hehehe butul2

k Zakie- heheheh itulah kak, sesekali lyn sdp nyer lah lagi2 yg dh warna kuning tuh, manis2 skit rasanya

k Qhaifa Nur- sedap kak hehehhe

Lea- sedap bg peminatnya hehehe

Bbwana- insyallah sedap wana

cheq da said...

Terliur la plak..huhuhu

aizamia3 said...

Baju batik dok terperap dalam lemari.. ;)
Laju2 akak scroll ke bawah.. kang tergugat perut akak.. hahaha..

Norhayati Mohd Isa said...

Akak pun tak pernah buat lagi tumis betik muda tu Dana..
Mana nak cari betik muda ni..
Dulu kat kg adalah arwah abah tanam..
Skrg dah tak ada huhuhu

nurbijen said...

Akak dah lama tak berbaju batik... hehehe
Tak sabar nak tungggu lepas pantang nak melaram dgn baju batik :)

byk gambar yg tak rare pada pandangan akak, kecuali sup ikan tu :)

JunAina said...

Lamanya tak makan hidangan berasakan betik muda ni...masak lemak betik muda sedappp...

norhidana miswan said...

Cheqda- hehehehe sesekali tayang makanan time2 lunch

k Aizamia- hehehe akak pose yek

k Norhayati- cube cari kt psr tani kak, selalu ada jual kt bhg org jual syr2 kampung

k Nurbijen- yelah kan, org tu msti banyak memborong kt pasar payang... hehehe sup ikan tu rare ye kak

k Junaina- msk lemak tak penah try kak, ramai gk kata sdp kene try bt jgk nih

wahida said...

mana nak dapat sayur betik muda tu dana? teringin pulak nak try...

Nafira usof said...

aiyoooo! bikin lapar sajaaaa.
sup ikan tu selera sgt tgkkkkk!
laparrrrrrrr.. arggghhhhhhh

Nooriah Abdullah said...

alahaiiii betik baru tanam belum ada buah ni nak kena beli betik dulu lah gamaknya ni

Yana Libra said...

sedapnye tgk mknn byk2 tu..nasib baru pas bekfas..huhu

TukangKebun said...

Tak tau kenapa.
Tukang Kebun dari dulu walaupun ada betik muda, selalu tak teringat nak buat sayur hehehe....

hainom OKje said...

Mak jarang sangat beli ikan kerisi....
Lama tak buat ayam bako mayo tu Dana weyh

iryanty ismail said...

sedapnya ayam mayo