teman2....

Monday, March 21, 2016

Hujan rahmat

as salam semua kwn2,

selamat hari isnin, utk anak2 yg sekolah selamat memulakan semestar baru lps seminggu bersuka ria heheheh... pg nih ada skit jem masa nk trn ukay perdana, sedangkan awal lg tuh aku gerak.

Skrg nih kan sibuk ngn fenomena el nino+ equinox jd mmg tgri tu panas berdenting. Kwn2 jgn lupe banyakkan minum air kosong yek skrg nih....

Walaupun skrg pns terik siang hari kt umah aku skrg nih alhamdulillah tiap lwt petang atau mlm akan hujan. Jd tak la terasa pns sgt mlm tuh.... kadang sian jgk kwn2 yg kata lama tak hujan sedangkan sekitar kl jgk...
Moga fenomena pns nih cpt2 lah abis n cuaca spt sediakala.... hrpnya tmpt lain kt malaysia yg lum hujan lg dpt lah turun hujan jgk

sabtu mlm.... mmg lebat betul... alhamdulillah

petang ahad.... mmg lebat siap angin lg... rezeki kami kt sini 

16 comments:

Lea Ismail said...

semalam petang tempat lea pun hujan gak..sedaplah Adli tido..

Kakzakie Purvit said...

Dekat JB ni pun ada hujan Dana tapi walau pun hujan tetap bahang panas dapat kita rasa. Itulah ujian Allah kita kena redha..

Maria Firdz said...

Alhamdulillah... Kat tempat saya hujantapi tak.lama..

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah, dua tiga hari kebelakangan ini hujan turun agak lebat...

Qhaifa Nur said...

Ada kalanya nk tido tuh panass dana...
alhamdulillah...ada gak hujan

Nafira usof said...

semalam petang ujan jugak di Shah Alam. tapi x bape lebat sangat. x mampu nak hilangkan bahang panas.

malam tadi bangun kol 1.30pagi utk mandi. peluh sampai x selesa nak tido. terasa nak suh cinta pasang ekon mlm tu jugak. huhuhuhu.

harap2 cepat lah musim panas nih pergi. amin3~

seraa rose said...

Alhamdullilah kurang sikit bahangnya kan.. Kelantan skrg mendung tapi panas jugak.. Harap2 petang ni hujan lah.. Amin

nurbijen said...

Semalam kat sini mendung jer walau tak hujan...
Tapi hari ni panas berdenting balik....

JunAina said...

Sejak minggu lepas KL hujan sayik berhenti bawah jambatan je bila balik kerja. Sabtu dan Ahad Kajang hujan alhamdlillah sejuk sikit.

Norhayati Mohd Isa said...

Alhamdulillah.. hujan masih turun lagi ye Dana..
kekadang ada juga hujan turun tak lebat sangat..
kata orang tua2 ..
Hujan lari2..
Sekejapan dah pergi ketempat lain..
Apa pun bersyukur dengan kurniaan Nya..

norhidana miswan said...

Lea- itulah bkn adli msti mak ngn pak adli sekali kn

k Zakie- itulah moga cpt habislah fenomena el nino nih

Maria- moga lps nih hujan lama skit... biar sejuk skit kn

Kakcik Nur- itulah kan kakcik sejuk skit

k Qhaifa Nur- itulah kak, kipas pun mcm tak terasa kan

Nafira- itulah kan, msti berbahang mcm apa sampai tgh2 mlm mandi kan

Seraa- itulah kalu mendung tak la bahang sgt

k Nurbijen- kt kl pun kak tgri pns berdeting tp ptg or mlm ujan

k Junaina- sejuk skit kan kak...

k Norhayati- syukur jgk hujan ada tempat pns berdeting ujan lama tak trn

Inani Hazwani said...

Dekat Pj ni pun tiap petang hujan tapi ada masa tu berbahang jugak rasa bila malam :(

hainom OKje said...

Kat sini pun hujan Dana dari pagi tadi. Nampaknya baju lembab ler hari ni huhu...

hainom OKje said...

Kat sini pun hujan Dana dari pagi tadi. Nampaknya baju lembab ler hari ni huhu...

iryanty ismail said...

cni panas tak hujan....badan letih sangat2

LYAfrina said...

kat sini pns sgt.. x de hujan lg stakat ni