teman2....

Thursday, March 24, 2016

photo diary cacamarba

as salam semua kwn2,

selamat hari khamis semua yek, eeh2 msti ada yg masih ralit bt kira2 nk supink apa jap2 lg nih almaklum dh gaji yek.... berjimat cermat lah kite walau dh gaji yek kwn2... peringatan utk diri sndiri jgk nih heheheh

berangan2 nk tukar spek baru, tp kira2 kang mahal kang tak ckup duit...
so, pospont lah dulu keinginan tkr spek... selagi belum patah spek lama nih pakai jelah kan

Sebab skrg nih kemalasan pun boleh tahan tinggi... korang paham2 jelah kalau asik PD psl makanan je yek

menu dinner minggu lps rasanya... mee bandung muar takde syr hijau heehhehe.... aku mmg suke msk letak mcm2 isi

ujung minggu baru nih, teringin bt bubur... mkn ngn sambal hijau pedas ngn ayam grg kunyit,
bilis kacang tanah ngn kicap adalah wajib 

mlm kelmarin tingin nk mkn epok2... lwt mula buat kul 10 lbh baru siap sume

dinner mlm td, kurma ayam + telur.... kali ke2 aku msk kurma hahahha mmg sgt jarang teringin msk

mlm td bt popia lak, nk abiskan inti karipap smlm.... kebetulan edy ada beli frozen satar popia kt giant
kecik2 comei tu lah satar popia

benda penting yg msti ada atas meja kerja aku.... rasanya semua PA msti mcm aku kot

paling malas nk korek color aiyan nih...tak blh harap dia bt sndiri, kang elok panjang jd kontot
p/s: bila dh gaji tuh jgn lupe bankin kn or asingkan siap2 utk mak bapak kite kt kg heheheh ingatan bt diri sndiri gk

17 comments:

Qhaifa Nur said...

Kalender..klau kak nur mesti ada..penting tuh
epok sedapnya..plan nk try nanti..entah jadi or idak
mmg jenuh nak tajamkan kaler aiyan tuh dana

nurbijen said...

kalendar tu benda wajib juga atas meja ofis akak :)
Akak lagi la dah lama benar rasanya tak masak...
Makin malas pula masuk dapur bila balik M'sia ni.... uhuk uhuk...

Lea Ismail said...

tulah kan.gaji x seripa gaji dah.kena berjimat selagi mana yang boleh. tapi part makan tu memang tak leh jimat. dah kerja penat2 takkan part makan pun nak kontrol kan

lieyalatif said...

fobia aku tgk bubur ko dana...minggu lepas seminggu aku hadap bubur mac d...tak leh makan kan mulut ade ulser ngan tonsil.... menyedut laa aku makan bubur dana hahaahah tu fobia tak mo dah bubur tu.....

betul dana, aku pun tak bagi dayyan sharp sendiri kaler die...kang die galak pusing sampai kontot kaler nyer....hahahaahhaha

wajib wey kalender kuda ituuuu hahaahahah

aizamia3 said...

Calendar Kuda paling dekat di hati.. hehehe.. sebab dah biasa dari kecik berbanding calendar yang lain..
Mesej yang last tu sangat bermakna. Terima kasih atas ingatan.. ;)

Amy Hilmirda Daud said...

Sedapnya nampak mee bandung dan popia tu.
anak akak pun sama kalau biar dia korek sendiri kaler ke pensil ke, abis atas bawah dia korekkan.

aryan azra said...

sedap2 makanannya tu...lambat lagi nak berbuka ni, tak tahu apa akan nak masak nanti

InshaAllah...duit untuk ibu mertuaku pasti ada setiap bulan hehehe

Kakzakie Purvit said...

Warna-warni kehidupan dan keperluan makan macam-macam samalah dgn warna-warni pensil colour Ayyan..

norhidana miswan said...

k Qhaifa Nur- itulah kalendar wajib ada kan kak, kalu tak tajamkan bising dia kak sbb bila nk gune je tumpul

k Nurbijen- hehehe akak takpe, pasni nk rehat masak lama lg kan...

Lea- hheeh sesekali kene ada jgk reward utk diri sndiri bila dpt gji kan lea

Lieya- hahahahah yelah ko selalu jgk kene ulser kan... mmg paling sesuai bbr lah kan, itulah klu suh bdk2 yg tajamkan dia sedap pusing je

k Aizamia- hehehe btl kak, kalendar lain ada je tp nk yg kuda jgk, lbh mudah la selalunya sume cuti ada sekali

k Amy- hehehhe mee bandung mmg peberet kak oi... itulah bdk2 suh korek sndiri mmg tak tau jd apa lah

k Aryan Azra- takpe kak, ptg nih ada idea nk berbuka apa

k Zakie- betul tuh kak... ada manis pahit tawar semua ada hidup kita nih

Nafira usof said...

Bubur tuh nampak sedap sangat! teringin nak buat sendirik. letak kacang banyak2.. sedapnyeeee...

karipap epok2 tuh tolong kirim ke shah alam barang sebekas. nampak rangup jer makan panas2 tuh. bertemankan milo panas. mabeles jugak tuh.

lamanye x makan popia.. kalo buat sendirik adikmu malas nak membungkus. selalunye i tapau kat pasar malam jer. tapi mahal yang amat. adehaiiii.

pensil color Aiyan tuh sama pesen ngan pensil kolor Delisha. mak dia kumpul2 letak dalam tipuware jer. kotak sudah meninggal semuanye.

seraa rose said...

gaji dah.. bestnya bila kerja dpt gajikan.. tapi nak membeli kene fikir kehendak @ keperluan. zaman skrg kene bnyk berjimat.. T_T

LYAfrina said...

waa..bestnyer org gomen.. selamat bershopim la semua.. skarang nk shopim pom xleh boros sgt..semua mahal.. lya... mmg kna tgu hujung bulan la..bru dpt gaji...huhu

yummss... smua sedap-sedap.. apa y pting air tgn sdri utk keluarga

wahida said...

betul tu dana...aku kalau dapat gaji je siap2 asing mana nak bayar hutang dan yang penting utk mak wajib ada...
gaji sikit pun kita akan rasa puas hati kalau mak kita rasa hasilnya...

cheq da said...

Mcm2 resepi...boleh mengidam cam ni gamaknya

Norhayati Mohd Isa said...

Lauk simple lah pembuka selera kan dana..
Akak hari ni gaji..
Oleh kerana abah dan mak dah meninggal..
Duit bagi bulan2 tu..
Akak wakaf pulak mereka..
Potong gaji bulan2 ke wakaf selangor..
Semoga terus perolehi amal pahala utk mrk disana hendaknya.
InshaAllsh..

hainom OKje said...

Mee bandung tu asal nampak mee jer Dana, mana kuahnya?
Rajinnya ko buat epok epok Dana, mak ni cakap jer faveret tp mls nak membuatnya weyh

Aida Salleh said...

uishhhh sedap2 ni Dana...bias bikin terliur tau....