teman2....

Wednesday, March 2, 2016

5 thing i hate most

as salam semua kwn2,



Syaratnya banner atas kene ada pastu bt yg bwh ni... tp aku tak tau nk tag sapa...
tag 3 org jelah ek...

di tag oleh kak Norhayati Mohd Isa, blog Cahaya Hidupku tuh... 
ku redhokan bt yg terbaik.... benda2 nih tak lah benci cuma tak berapa suke je

1. Org yang bizibody- tak suke org yg sibuk2 tanya nape aku suke mkn itu tak suke mkn ini, pastu tibe2 belek2 baju aku pegang2 tudung aku, baju aku sibuk tgk pesen apa aku pakai... kalau ada manik ke lace beli mana, naper boh itu bkn ini... serabut

2. Org tak reti guna signal- sakit ati ngn org yg suke2 je masuk simpang, suke2 je belok kiri kanan, agak2nya depa dulu amik lesen terbang kot? tak reti gune signal...bkn ssh pun

3. Dh mkn tak reti kemas- terutama kt opis, sbb utk 5S aku kene jaga pantry pastu kadang ada yg jenis makan pastu tak reti kemas, tinggal je plastik2 ke pisang grg gitu je atas meja, kadang plastik je pun tak reti nk buang dlm tong sampah... makan comot bersepah2 ngalahkan bdk2... mmg tak suka

4. Kemas rumah- hahahha sile jgn gelak yek, bkn lah aku sampai biarkan umah aku bersepah sepah kan, cuma kalau lebih detail edy lah yg ngemas umah betul2... aku takat sapu2 tu rajin lah lebih2 mls tp kalau dh terpaksa... kene la jgk kemas

5. org yg ckp belagak, cakap besar.... msti korang pun biasa ngn situasi mcm aku, ckp bsr sbb dia kaya, ckp besar sbb dia rasa dia bagus, ckp bsr sbb dia suke beli barabg mewah2... n mcm2 lg lah

oklah nk tag org nih, hrp kwn2 jgn marah yg kene tag... nk bt ke tak terpulang... 

1. kak Hainom syg - dr akak bosan2 cube bt kan

2. Lieya Latif - blogger handalan nih, cer try buat yek

3. kak Nur, Qhaifa Nur- akak... tolong2 bt

4. Inani Hazwani yg manis- akak tag je nani, kalu free2 blh la try bt

5. Lea si Umi Adli- tlg lah dana lea heheheh 

12 comments:

Jobdirumah Buat Duit said...

Saya pun tak suka kalau makan tak pandai nak kemas balik. Terutamanya di pejabat. Jika di rumah tu oklah.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Yang no 2 tu pernah juga kena. Ada satu hari tu, nasib tak terlanggar. Allah SWT sayang lagi.

aryan azra said...

Pantri kat opis tu...akk pun selalu memetir, tp skang dok seksyen ramai gigirl ok la sikit hihihi

lieyalatif said...

dah lame senyap ni takde tag2..kini kembali lagi heheheeheh

rugi ko tag aku dana sbb aku anak murid paling pemalas hahaahahaha....mau berkurun nak buat...silap2 tak buat hah...tapi aku suke bace kawan2 kene tag ekekeekekeke

no 1 tu win dana...tu mmg minah kepochi tu..sampai ke tudung nak dikebeknyer...kalo aku dah kene smackdown tuuu ekekkeekek

norhidana miswan said...

JObdirumah- betul2

PMDR- itulah, kadang sakit je ati, pastu ngn takde maaf takde angkat tgn

k Aryan Azra- alah kak kadang gegirl ke boboy ke sama je kalu jenis yg malas

Lieya- aku pun sama mcm ko lieya, tp ntah tibe2 ada saka semangat bt lah kejap... mmg ada pangai gitu lieya oiiiii

Kakzakie Purvit said...

Dah semakin panjang segmen ini Lea
Setiap org memang ada yg tak disukai/benci kan.

Qhaifa Nur said...

Tq dana...
rasa lain tau sbb dh lma sepi kini nk aktif brbloggg...
skrg ni no idea...tp mcm nk cubalah, bole kee haaa
sabor yup haaa...

suka bebel kat ank2 pasai no. 3 tuh...x suka sepah2

Daddy Ziyyad said...

Yang tak geti guna signal tu, mmg kepantangan saya

norhidana miswan said...

k Zakie- itulah kak, ni kak yati tag dana... mana ntah dia tak muncul pun hehehhe

k Qhaifa Nur- heheheh itulah, saja tag akak... hheheh dana kalu aiyan bt sepahkan menan... dana bt dek je mls nk kms kak

DaddyZZZ- mmg... kadang kita hon dia boleh lak bt muke marah... sabo jelah

Norhayati Mohd Isa said...

Terima kasih dana..
Sudi juga buat entri ni..
Akak bagi 5 bintang ..
*****

Akak bab tak bagi signal tu pun akak benci Dana...
Sebab menyusahkan orang ajer..
Kalau terlanggar macam mana..
Kita ingat terus..
Rupanya nak masuk kanan..
Tak menjajar kita tekan berek..
Tak langsung peka keselamatan orang lain..

hainom OKje said...

Jenuh tau mak pikir dari semlm apalah nak kelentong kat blog ni hihi...

hainom OKje said...

Jenuh tau mak pikir dari semlm apalah nak kelentong kat blog ni hihi...