teman2....

Friday, March 4, 2016

grolier Educational programme bt si kaca mata

as salam semua kwn2,

selamat hari jumaat semua, selamat bercuti pd kwn2 yg weekend nya hari jumaat n sabtu.

Kisah ni ada berkait ngn masalah yg cikgu tadika bgtau pasal aiyan, kebetulan masa balik ke kuala terengganu aritu singgah ke mydin mall terjumpa ngn salesman jual grolier, dia pandai bt tarikan ngn tayang semua aktiviti siap bg belon aiyan apa lg terus la lari ke situ takmo gerak... sambil2 tu dia pun promote lah brg dia jual tuh...

Mule2 tuh brt jgk lah tp bila dia cerita2, tunjuk brg2 apa yg kami dpt n aku fikir mungkin ini dpt bantu aiyan utk lbh fokus n boleh membaca jd kami decide utk beli program nih.

Walaupun harganya agak mahal tp takpelah demi si budak kaca mata tuh
ni dengan harga RM2k++ takpe demi si kaca mata

ini set yg dpt termasuk sekali rak buku

pen yg aiyan pegang tu la talking  pen nya... n ada 20 buah buku utk latihan nya

mak tek yg kadang rajin melayan dia... dia suke lah org bacakan cite, lg2 buku tuh sgt colorful termasuk little encyclopedia 

balik sekolah mmg dia akan tuju sini dulu... layan lego yg sekotak beso nih
KLCC katanya... nampak la ala2 mcm menara 2 ketui tuh

bt masa nih dia tgh sibuk layan lego... layankan je jnji kurang main gadget

16 comments:

Lea Ismail said...

adli kalau main lego yang dibuatnya lori sampah katanya, lori simen dna lori tanah. rupa lori ada dah. apa2 pun memang lori smapah juga

Kakzakie Purvit said...

Tak apa Dana. Buku sampai Aiyan bujang kelak pun tak rosak. Buku-buku anak kakak masa kecik sampai sekarang ada lagi tau.

lieyalatif said...

BAGUS NI DANA...mahal pun aku sokong ko bagi bende2 mcm ni kat aiyan...gajet pun boleh tapi ade limit...bagi main lego ni lama2 lagi bagus...mengasah kreativiti dan skil motor aiyan.....

lieyalatif said...

* ayat tergantung plak komen aku tu.. *mahal pun tapi berbaloi*...

Qhaifa Nur said...

betul tu main gajet pun ada limitnya...
elok yg ni akan lebih kreatif aiyan...

Inani Hazwani said...

Seronok dia main lego. hehe

wahida said...

biar berabih duit janji kita puas hati...utk anak kesayangan kita jugakkan...
selamat maju jaya aiyan..

norhidana miswan said...

Lea- hehehhe ssh jgk tu nk bt lori sampah tp kalu blh bt ngn lego kira teror lah si adli tuh

k Zakie- betul kak... dana suke baca buku, nk aiyan pun gtu gak

Lieya- betul gadget ada lah limit takde lah selalu2 sgt kan... bila dh bzi ngn lego katun pun dh kurang layan

k Qhaifa Nur- hrp2nya gtu lah kak... tp lukis otomen rupe org lidi pun idak

Inani- seronok tp kalau tak blh bukak or pasang tak betul mengamuk gk

aizamia3 said...

Itu lagi elok dari dia hadap gadjet seharian Dana.. :(

norhidana miswan said...

k WAhida- aah kak, dr perabis kt benda yg ntah hapa2kn

k Aizamia- btl kak... mmg ralit hrpnya ada kebaikan dana belikan utk dia

Norhayati Mohd Isa said...

Bagus tu Dana..
Lego tu boleh mempertingkatkan kreativiti ayyan..
Fikiran dia berkembang..
Tak apa mahal..
Bak kata org tua2..
Kalah membeli menang memakai..

Aida Salleh said...

Grolier memang banyak program untuk budak-budak ni Dana. Kalau Dana nak tengok bahan-bahan tam,bahan lagi, nanti masa Pesta Buku Antarabangsa KL (29 April -9 Mei 2016) Dana pergilah. Mesti seronok. Demi si kecil kan...Melabur pada buku tak rugi..insyaallah. Demi ilmu kan..

Kamsiah Yusoff said...

ketul2 lego ni kalau terpijak..YA ALLAH sakitnya tapak kaki..

Amy Hilmirda Daud said...

Akak pun ada beli grolier ni masa irfan baby skang dah dekat 13 tahun budak tu.
Bagus grolier ni tapi dulu akak beli sikit-sikit tak beli ikut pakej pun.

NEKCIK said...

Takpe Dana.. Ibu akan sentiasa berkorban demi anak anak

norhidana miswan said...

k Norhayati- itulah kak, mahal skit tp utk dia takpe redakan je

k aida- nk pi pesta buku tuh yg tak menahan tuh kak... nnti nk cari lg lah psl grolier

k Kamsiah- hahahha aah kak, sbb tu bgtau kt dia lps main kene kms kalau tak.... mama kunci trs simpan

k Amy- tgk mcm berkualiti buku2 n legonya tuh, hrpnya tahan lama lah kak, si aiyan tu kasar skit kak

Nekcik- betul tu nekcik... apa saja