teman2....

Monday, March 7, 2016

menu sepanjang minggu

as salam semua kwn2,

selamat hari isnin.... selamat memulakan minggu ngn hepi

aku hepi, almaklum sabtu nih nk balik kg johor hehehhe ada sepupu kawin kt pasir gudang, wajib lah dtg sbb masa kenduri aku dulu depa pun dtg siap rewang lg.  

Mcm lama lak rasa tak tayang makanan kt sini hehehhe... jom lah kite layan menu sepanjang minggu, menu org kampung je, takde lak terbuat menu western minggu lps.


kari cendawan tiram ngn pepahat msk cili api, pepahat beli kt pantai remis tuh

dr kt opis dh teringin nk mkn keladi grg ngn bwg putih gini... lawan ngn sambal kicap kenyang sampai mlm

dinner selasa @ rabu, kupang masam manis, tauhu n toge tumis air

aritu suh edy beli lah tulang2 ayam... di hentamnya beli leher ayam sekilo...
 buatlah sup leher ngn sayur lawankn sambal kicap

sabtu baru nih nyer menu minum petang... cucur udang versi aku... potong2 sume kentang, carrot, kucai
toge, udang tlr n campur lah... 

p/s: minggu nih geng2 opis yg selalu bfast n lunch sama takde, mmg bwk bekal jelah minggu nih

14 comments:

Lea Ismail said...

Adli kalau dapat cucur udang tu mesti dia suka....

Diana Rashid said...

kari cendawan tu macam mana masak dia..tak pernah try...macam masak kari ikan biasa tu ka??

Kakcik Nur said...

Masak ringkas-ringkas tapi sedap dan mengenyangkan.

Rajin betul Dana. :)

Kakzakie Purvit said...

Kalau makan tak ramai kena masak macam inilah Dana - cepat dan sedap:)

norhidana miswan said...

Lea- hhehehe bkn kata adli mak nyer pun compom suke

Diana- akak pnh share dulu kt bhg resepi, cube try test tgk... klu tkade esok lusa akak share resepi

Kakcik Nur- alhamdulillah... msk mcm2 pun kang tak termkn kakcik

k Zakie- btl tuh kak, tak ramai pun... itu msk lauk ngn syr gini je... paling mewah pun ada ulam ngn sambal

Amy Hilmirda Daud said...

Akak tak pernah lagi makan pepahat ... selalu nampak tapi tak gheti nak makan.
cucur udang tu nampak sedap.

cheq da said...

Belum pernah mkn pepahat..camana rasanya

wahida said...

ya ampun nok...aku ni hantu cendawan...segala mak nenek cendawan aku makan tau dana...
ko tayang cendawan masak kari rupa gitu, sedapnyaaaaaaaaa....

ko kejammmmmmmmm!!!

JunAina said...

Masak simple2 tapi puas hati makan... Cendawan tu baut air liur meleleh...

norhidana miswan said...

k Amy- pepahat rasa dia mcm apa ek, nk descripe pyh skit tp lain la dr lala, kerang tuh

Cheqda- ssh nk describe kak... tp sedap lembut2 kenyal

k Wahida- kite geng lah, aku pun antu cendawan kak... tak penah beli cendawan tiram plastik kecik kene amik yg setengah kilo nyer

k JunAina- hehehe... kalau mcm2 lg tak abis kak... yg mkn 3 org je... aiyan bkn layan sgt

Qhaifa Nur said...

Kari cendawan dana..harus cuba ni
cucur udang yg x tahan tgk ni...

Inani Hazwani said...

Keladi rupanyaa. Nani ingatkan keropok lekor tadi. Hahaha

hainom OKje said...

Weyh Dana, leher ayam tu ko main lebur jer tak potong 2 ke? Panjang sangat tu kikiki...
Pandai lak Eady beli leher ayam. Maksuka gak leher ayam ni, tak cepat muak...

hainom OKje said...

Weyh Dana, leher ayam tu ko main lebur jer tak potong 2 ke? Panjang sangat tu kikiki...
Pandai lak Eady beli leher ayam. Maksuka gak leher ayam ni, tak cepat muak...