teman2....

Wednesday, March 23, 2016

WW DIY baiki brooch yg hilang batu

as salam semua kwn2,

selamat hari rabu, huhuhui cpt rasa berlalu minggu nih.... tup2 dh nk msk bln 4 dh kan

Korang biasa tak ada masalah brooch korang hilang batu?
pastu nmpak rompong rongak tak lawo kan?

Bahan2 yg aku gune nk tampal rompong.... batu kristal lebihan jahit manik aku lah

nampak ada yg rongak tuh kan... 

pas dh di tutup mana yg rompong tuh... takpe colorful kan brooch kita kan



19 comments:

Kakcik Nur said...

Rajin Dana... :)

Lea Ismail said...

lea pulak brooch selalunya pinnya yang tanggal. ....

Qhaifa Nur said...

mcm MIL kak nur...sayang beli mahal..cari brooch x guna lekatkn balik...mmg cantik jadinya kan dana

TukangKebun said...

Kreatif Dana.

Kakzakie Purvit said...

Kalau rajin tak rugi Dana
Dah nampak cantik balik

sudipVSsenduk said...

good idea

Norhayati Mohd Isa said...

Good sharing Dana..
Akak pun byk juga tercabut batunya..
Nak cari mana perginya batu tu pun tak tahu..
Yg tercabut pin pun ada dana.
Alahaiiii hahaha..

Wlpn dah warna warni pun cantik brooch tu dana..

Kamsiah Yusoff said...

rajinnya Dana..kalau akak terus campak ja hehe..malas nak repair2 mcm ni..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Pandai diy sendiri ok lah akak.
janji ok lagi kan.

OhPanduan said...

Dah cantik balik. Pandai akak diy sendiri.

Nafira usof said...

Haih~ untunglah pandai bekki sendirik.
senang jer nak buat kalo ade bahan kan!
mana nak carik berlian2 gittu ek??

zura punye feberet kerongsang dah rongak2 dah nih. tapii sayang gilerrrr nak tukar. sayanggggg sgt3!

Jobdirumah Buat Duit said...

Dah cantik macam tu boleh guna lagi. Dapat jimat.

seraa rose said...

kreatif skali skala.. nk buang syg kan..

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- syg sbb elok lg keadaannya kakcik

Lea- kalu pin nya ilang tuh kadang suh edy baiki

k Qhaifa Nur- hehehe aah kak syg sbb elok lg takla beli mahal sgt

TUkangKebun- hehehe bila rongak nk pakai mcm tak best lak

k Zakie- sbb mmg suke pakai clipbrooch nih kak

SudipVSsenduk- hehehhe tq

k Norhayati- hehehe syg kak sbb ssh nk cari brooch clip gini, itu yg baiki selagi boleh

k Kamsiah- hahahah syg kak, ssh nk cari brooch gini

PMDR- alah boh gam je dik, keje senang blh la

Ohpanduan- diy senang blh la yg ssh2 takde nk bt

Nafira- ala boh gam je pun dik non oi.. pi lah boh batu kristal gitu

Jobdirumah- kalu rongak pun akak guna gk

Seraa- aah mmg syg nk buang

Atie Yusof said...

Salam kak..
rajin akak baiki brooch sendiri.. klu sy selalunya minta tolong hubby buatkan..hehe

aryan azra said...

rajinnya dana tampal balik, kalau akak selagi boleh pakai je walaupun takde batu...kahkahkah dasar pemalas

LYAfrina said...

tq for sharing..terbaiklah...

hainom OKje said...

Elok jugak jadinya Dana dpd rompong hihi.... Tulah yg mslasnya Brooch berbatu ni ek, suka jatuh batu! Kalau brooch tokey manik, tak perlah jugak....

Siqah Hussin said...

itulah masalah dengan brooch berbatu. tertanggal je batunya. tapi cantik, so beli jela.. hihi