Wednesday, April 1, 2015

musim bunga di kampung

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yek.... semalam aku cuti kan balik kg johor sambung sampai senin... tp itu pun rasa cam tak puas je balik 3 hari kui3....

takde banyak gambar sgt lah kt kampung, bizi wei, bizi mkn... pastu bz layan anak ke sana sini...

sebenornyer ni aku nk bt ntry semalam tp line tenet opis nih lak bengong... jd arini lah aku dpt bt ntry nyer...

jom la layan bunga2 yg makngah tanam kt kampung... skrg umah mak aku dh lawo keliling rumah penuh ngn bunga2 ngn sayur2 n herba tau... rumput pun dh tak berapa ada dek di kerjakan makngah...

esok aku share ngn korang lak pokok2 syr, pokok cili yg ada kt umah tuh...


deretan bunga ros yg import dr kl pastu di biak kan kt kampung... siap dh bagi2 kt makcik2 aku lg

ni lak sebelah bilik air bawah tanaman orkid2 lak....
ni pun orkid jugak tp ada yg msh kecik molek... tepi umah mmg abah aku tnm pokok nenas yek... yg melata mcm rumput tuh pokok rose jepun tau kwn2... bkn rumput

ni aku amik awal pg dlm kul8 pg so, rose jepun nih belum mengeluarkan bunga2 lg


ni amik dlm kul11 pagi.... pas balik melepak umah makcik aku

kt kl mmg tak jd subur gini aku tanam... 

cantik betul yg kelopak dua color gini

cantik betul lah.... 

dh mcm musim bunga di oversea je kui3.... 

p/s: gst dh jengah harini.... pasni bwk bekal lah pi opis rasanyer... sbb kedai mkn biasa sume dh on gst dh

18 comments:

  1. cantiknya. teringat dekat rumah mak dekat kuching. kat kl ni memang tak menanamlah. dok rumah pun tingkat2

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. cantikkk.. rasa macam dok taman bunga pulak

    ReplyDelete
  4. cantiklah dana...
    dulu kak nur berangan nak tanam bunga gak...tup tup dah kerja ni tangguh nampaknya...

    ReplyDelete
  5. Ini yg buat mata kakak tak berkelip memandang Dana. Sejuk kan tengok macam ini. Geramlah kakak tengok orkid tu:)

    ReplyDelete
  6. cantik2 bunga tu bila sudah berkembang..

    ReplyDelete
  7. betul dana, macam kat obersi dah gayanya :)

    ReplyDelete
  8. standard tu, balik kampung..busy makan makan!hahahaha

    ReplyDelete
  9. perghhhh...cantik2...kalau aku yang tanam memng hancur la...aku kagum org yg hebat menanam ni...

    ReplyDelete
  10. Mona Lea- itulah umah tingkat2 mana lah ada tnh sgt kan

    Imm- tmn bunga lg banyak bunga dik

    k Qhaifa Nur- hehhe blik keje ngn time cuti blh tanam kak... kui3

    k Zakie- betul kak... kami balik kg pun seronok... sana sini nk amik gambar

    Bbwana- betul tuh dik

    k Tihara- kui2 ada ke rose jepun kt oversea nun kak

    DaddyZZZ- kui3 betul tuh doc.... mkn ns lauk simple pun rasa sedap sgt

    ReplyDelete
  11. tgk bunga2 nih.. teringat kat kmpg saya gak...

    ReplyDelete
  12. Dana ..nekcik rasa cam nak bentang tika bawak bekal..dok di celah celah pokok munger tu...

    ReplyDelete
  13. cantiknya bunga2 tu... dah lama tak nampak tak taulah klu tanam kat umah akak ni hidup ke tak...

    Harga loose pad tu Rm13 satu bungkus Dana, klu beli 2 free 1 bungkus. klu minat whatsapp akak ye 019-2253200

    ReplyDelete
  14. bertuah org tangan sejuk ni dana...tanam ape jek semua mnjadi...aku ni contoh tangan panas.....semua tak lame...mati layu huhuhuhu

    ReplyDelete
  15. k Wahida- kt kampung kan tanah subur itu yg mudah hidup pastu minat lak org menjaganyer

    Fatin- kt kg msti ada bunga2 gini kan

    Nekcik- heheheh itulah kan nekcik

    k Amy- hidup kak... rose jepun kn mudah hidp.. tp rose tu tak pasti sgt... insyallah nnti dana wasap akak ek klu nk beli

    ReplyDelete
  16. Lieya- itulah kan... aku pun mcm ko, mule2 je segar bugar pastu lama skit hidup segan mati tak mau pokoknyer

    ReplyDelete
  17. Rindunya dengan suasana kampung macam ni..

    ReplyDelete
  18. cantiknyaaaa....gerammm pulak tgk...hehhehhe

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...