teman2....

Wednesday, April 1, 2015

musim bunga di kampung

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yek.... semalam aku cuti kan balik kg johor sambung sampai senin... tp itu pun rasa cam tak puas je balik 3 hari kui3....

takde banyak gambar sgt lah kt kampung, bizi wei, bizi mkn... pastu bz layan anak ke sana sini...

sebenornyer ni aku nk bt ntry semalam tp line tenet opis nih lak bengong... jd arini lah aku dpt bt ntry nyer...

jom la layan bunga2 yg makngah tanam kt kampung... skrg umah mak aku dh lawo keliling rumah penuh ngn bunga2 ngn sayur2 n herba tau... rumput pun dh tak berapa ada dek di kerjakan makngah...

esok aku share ngn korang lak pokok2 syr, pokok cili yg ada kt umah tuh...


deretan bunga ros yg import dr kl pastu di biak kan kt kampung... siap dh bagi2 kt makcik2 aku lg

ni lak sebelah bilik air bawah tanaman orkid2 lak....
ni pun orkid jugak tp ada yg msh kecik molek... tepi umah mmg abah aku tnm pokok nenas yek... yg melata mcm rumput tuh pokok rose jepun tau kwn2... bkn rumput

ni aku amik awal pg dlm kul8 pg so, rose jepun nih belum mengeluarkan bunga2 lg


ni amik dlm kul11 pagi.... pas balik melepak umah makcik aku

kt kl mmg tak jd subur gini aku tanam... 

cantik betul yg kelopak dua color gini

cantik betul lah.... 

dh mcm musim bunga di oversea je kui3.... 

p/s: gst dh jengah harini.... pasni bwk bekal lah pi opis rasanyer... sbb kedai mkn biasa sume dh on gst dh

18 comments:

Mona Lea said...

cantiknya. teringat dekat rumah mak dekat kuching. kat kl ni memang tak menanamlah. dok rumah pun tingkat2

Mona Lea said...
This comment has been removed by the author.
imm hassan said...

cantikkk.. rasa macam dok taman bunga pulak

Qhaifa Nur said...

cantiklah dana...
dulu kak nur berangan nak tanam bunga gak...tup tup dah kerja ni tangguh nampaknya...

Kakzakie said...

Ini yg buat mata kakak tak berkelip memandang Dana. Sejuk kan tengok macam ini. Geramlah kakak tengok orkid tu:)

Bbwana adienia said...

cantik2 bunga tu bila sudah berkembang..

Tihara said...

betul dana, macam kat obersi dah gayanya :)

Daddy Ziyyad said...

standard tu, balik kampung..busy makan makan!hahahaha

wahida said...

perghhhh...cantik2...kalau aku yang tanam memng hancur la...aku kagum org yg hebat menanam ni...

norhidana miswan said...

Mona Lea- itulah umah tingkat2 mana lah ada tnh sgt kan

Imm- tmn bunga lg banyak bunga dik

k Qhaifa Nur- hehhe blik keje ngn time cuti blh tanam kak... kui3

k Zakie- betul kak... kami balik kg pun seronok... sana sini nk amik gambar

Bbwana- betul tuh dik

k Tihara- kui2 ada ke rose jepun kt oversea nun kak

DaddyZZZ- kui3 betul tuh doc.... mkn ns lauk simple pun rasa sedap sgt

Fatin Mraz said...

tgk bunga2 nih.. teringat kat kmpg saya gak...

NEKCIK said...

Dana ..nekcik rasa cam nak bentang tika bawak bekal..dok di celah celah pokok munger tu...

Amy Hilmirda Daud said...

cantiknya bunga2 tu... dah lama tak nampak tak taulah klu tanam kat umah akak ni hidup ke tak...

Harga loose pad tu Rm13 satu bungkus Dana, klu beli 2 free 1 bungkus. klu minat whatsapp akak ye 019-2253200

lieyalatif said...

bertuah org tangan sejuk ni dana...tanam ape jek semua mnjadi...aku ni contoh tangan panas.....semua tak lame...mati layu huhuhuhu

norhidana miswan said...

k Wahida- kt kampung kan tanah subur itu yg mudah hidup pastu minat lak org menjaganyer

Fatin- kt kg msti ada bunga2 gini kan

Nekcik- heheheh itulah kan nekcik

k Amy- hidup kak... rose jepun kn mudah hidp.. tp rose tu tak pasti sgt... insyallah nnti dana wasap akak ek klu nk beli

norhidana miswan said...

Lieya- itulah kan... aku pun mcm ko, mule2 je segar bugar pastu lama skit hidup segan mati tak mau pokoknyer

aizamia3 said...

Rindunya dengan suasana kampung macam ni..

norey said...

cantiknyaaaa....gerammm pulak tgk...hehhehhe