teman2....

Tuesday, April 7, 2015

lauk kegemaran org johor... a must utk org johor

as salam sume kwn2,

salam selasa.... arini rilex2 skit...

rasanyer minggu nih adalah minggu aku cite psl makanan je kot.... abis la korang msti tensen nyer kan... nmpak sgt tuan nyer blog xde idea kui3

berbalik pd tajuk.... rasa2nyer betul lah kot...
cer org2 johor yg ada blog bg respon skit

Asam pedas.... asam pedas johor mesti pekat likat... ke asam pedas aku je kui3

asam pedas kepala ikan mayong by my mum masa balik kg aritu... seketui kepala tak ckp.... 

asam pedas ayam +nenas+ bendi+daun kelsum+bunga kantan... semua ulam2 dr kampung
asam pds aku ttp pekat tp tak merah menyala mcm mak bt


p/s: gst dh mula dirasai kesannya, masing2 dh mule berjimat cermat

12 comments:

mshazadoes said...

asam pedas mayong terbaik lah kak !

lieyalatif said...

fuhh asam pedas mayong tu terbaik...mmg peberet aku sepanjangzaman.....kepala laa syok menyeduttttt...lagi2 pakej kalo ade telur mayong sekali....

cheq da said...

Sedapnya asam pedas...

Kakzakie said...

Kakak baru semalam buat asam pedas juga Dana. Tapi ikan pari. Memang asam pedas dgn keluarga kakak tak boleh dipisahkan...

norhidana miswan said...

Mshazadoes- itulah kan... terbaik

Lieya- hahaha sama lah ngn aku, dlm banyak bende klu blik kg ini wajib

Cheqda- dana blh kata seminggu sekali msti berasam pds

k Zakie- klu dh org johor mmg feveret kan kak

norey said...

org trg komen boleh...hehehhee....
tgk pun sedap dana....nasib dah lunch...kalau x..terbayang².. :)

aizamia3 said...

sib baik tengok time dah petang.. kurang sikit rasa laparnya.. huhuhu..

LYAfrina said...

slurrpppp..
tgk pon myelerakan.. lg2 kepala ikan..mmg syokk la meratah

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak yg bukan org Johor pun suka dgn asam pedas tau Dana...

norhidana miswan said...

k Norey- boleh sajo.... heheh org tganu biasa tak msk asam pds?

k Aizamia- kui3... pose ke kak?

Lyafrina- hehehhe.... lya pun suke ratah kepala ikan ek, geng lah kite

norhidana miswan said...

k Madiha Ratna- jarang2 dpt otai teror msk komen nih... hehehe akak mmg suke akak teror msk

hainom OKje said...

Ni mmg kegemaran org Johor....pak mertua kalau nampak ni sure dia suka Dana.
Jarang beli kepala Mayung ni tp ok je sukalah hongkes kepala ikan....korek mata hisap...pergh! Mmg terbaeklah...