teman2....

Thursday, April 9, 2015

photo diary... tema makanan

as salam sume kwn2,

selamat hari khamis, aduhla dh mule di serang batuk2 lak aku nih... ni kalu di biarkan boleh melarat sampai takde sore nih... kang mule lah perit2 tonsil bengkak sampai boleh membawa demam trk... ni yg aku seram nih...

mari kongsi kat korang aktiviti msk aku.... nk share resepi rasanyer korang sume msti lg teror msk kan hehehe...
cuba rajinkan diri bwk bekal tiap2 hari, lgpun skrg nih aku bekalkan aiyan bfast sbb.... selalu dia cilok org lain punye kui3... malu i

beli kt agroo bazar simpang renggam... mmg sedap
kuih goyang atau kuih ros

ni pun beli kt agroo bazara kapit coklat... pun sodap

menu lps balik kg, lauk pun telur je yg ada... ngn msk lemak pucuk meranti makngah tanam


saja nk dinner ngn beger gini... kadang syok lg lyn beger gini dr beger mahal2 tu tau

menu sapan ahad lps, ns grg udang ngn neslo... berulamkan keropok ye

minggu nih bfast ngn roti je, kadang sapu planta kadang cicah milo

bekal lunch utk arini... nasi ngn ayam goreng sajo... kui3 jimat nyer pasal 
ni bekal semalam... ikan grg ngn ulam timun...  ada sambal belacan aku songlap kwn aku nyer

jgn gelakkan aku yg mls ni tau, bekal pun yg paling simple n mudah...


p/s: eppy anniversary ke 8thn keje gomen utk aku n kwn2 seangkatan semalam... tarikh keramat tuh

14 comments:

norey said...

share je la resepi dana...xpe..pelbagaikan resepi..

alhamdulillah dah tu..kadang akak pun sama..nk cepat...masak mcm gitu juga..

Kakzakie said...

Kakak suka pucuk meranti rebus cecah dgn air asam sedap tau Dana. Kakak ni dah jarang masak-masak lemak dah tua takut juga:)

norhidana miswan said...

k Norey- sebenornyer tkde idea resepi pun kak, yg ada semua org pun reti bt

k Zakie- pucuk meranti tu kadang dana suke bt msk tumis air tak pun kalu rebus cicah sambal merah

Tihara said...

akak suka entry makan-makan
nanti share lagi yea dana
ikan tu ada letak tepung sikit ke..
simple tapi menyelerakan

alhamdulillah, epi anibesari untuk dan n kengkawan...moga murah reeki selalu..aamin

:)

lieyalatif said...

oo ko pun rajin gi agroo bazar tu yek dana...aku raye2 rajin le pergi cari kepek2 ekekekeek..teliur lak tgk kapit cekelat tuh...

bagus2....dah mcm emy le ni yeak bawak bekal...bagus wey...byk jimat nye hah.... sesekali bawak bekal kan....

betul kate ko ...layan burger simple gitu lagi syok kdg2 dari burgermahal2 nieh...lagi2 dpt yg special ade telur n cheese...perghhhh...

norhidana miswan said...

k Tihara- aah ada letak tepung grg nona tuh kak...

Lieya- rajin sbb cari kepek, makanan kt situ kepek2 ke apa baru lg takde bau tengik...

Bitt (double IS) said...

adoii penuhnya makanan..i is hungry! eehehhe

norhidana miswan said...

k Bitt- hehehe almaklum tema makanan... kumpul seminggu nih kak

nur anis said...

rajin betul akak bawak bekal. saya jugak yang malas..

Marsha~ said...

sedapnya kuih ros tuuuuuuuuu

hainom OKje said...

Danaaaa...tetiba okje teringin nak makan berger pulak dah...adoiyai...
Dana ckp keropok pun, udah teringin....camne ni?

saly said...

Sedap2 menjamu mata.. hihi.. btol tu dana,stuju burger gitu la paling sedap layannnn...

cheq da said...

Simple2 pun ..selera kita mkn dr tapau kedai kan dana

cheq da said...

Simple2 pun ..selera kita mkn dr tapau kedai kan dana