teman2....

Monday, April 6, 2015

makanan jimat gst

as salam sume kwn2,

selamat hari senin yek kwn2,....

arini mood nk menulis agak tak berapa hada lah... blh ke gitu? nk wat camne kan

ujung minggu pun takde ke mana sgt, duk umah je lepak2... diri tak berapa sihat.... cuma sabtu pagi tu pi psr tani sat . beli bekalan utk opis tak beli sayur ke lauk bagai.

tajuk bkn main kan... yelah makanan nk jimat gst.... cam gini lah

kayu ubi rebus ngn sambal merah bilis... sgt jimat gst tak kene gst pun
sbb bwk dr kampung mak tnm sendiri... kui3

nenas manis utk pencuci mulut... pun jimat gst sbb bwk dr kampung jgk, abah tnm tepi umah je


p/s: skrg blog aku dh makin sunyi dh makin ramai tak komen or jenguk... naper lah gamaknyer... yek

14 comments:

Inani Hazwani said...

sedapnyaa nenas

nur anis said...

perghh..ubi rebus..sedapnya!

norhidana miswan said...

Inani- sedap manis lg

Nur Anis- ini kan makanan paling murah klu kt kg mudah nk jumpa... tak pyh beli

Miz Eija said...

nenas + sambal kicap... perhhh mmg mengancam :)... eija kurang minat ubi + sambal lebih suka ubi dgn kelapa ... buat minum ptg time hujan2 pulak kan... fuhhh!

Kakcik Nur said...

Sedapnya ubi kayu rebus tu...

Nenas tu kalau manis, kakcik sukalah. :)

mshazadoes said...

bubuh ikan kering lagikkk sodappp !

norhidana miswan said...

Miz Eija- mengancam n terancam klu bt gitu... mau tak benti ngunyah... ubi ngn kelapa pun layan jgk

Kakcik- sedap kakcik lg2 klu lembut... nenas tu mmg manis betul

Mshazadoes- betul2 tp mls nk gureng ikan keringnyer kui3

Kakzakie said...

Hmmm... betuah betul adik kakak ni kan. Kakak teringin dibuatnya. Nenas tak kisah lagi tapi ubi rebus tu kakak nak carilah Dana:)

aizamia3 said...

adakala akak jengah tapi tak sempat komen.. maaflah ye Dana.. tak sengajo.. huhuhu..

norhidana miswan said...

k Zakie- hehehe alah kak, sesekali... akak tu selalu bt dana terliur kui3

k Aizamia- heheh takpe kak, dana ingat takde sapa jenguk blog dana nih

norey said...

bestnyaaa..nenas tu..kecur pulak air liur... :)

lieyalatif said...

fuhh ubi tu peberet sepanjang zaman weyyy....pokok ubi belakang umah aku tu dah tinggi tapi isi ciput2 jek....kan aku ckp tangan aku ni tak sejuk....adoiiii...teliur tgk ubi ko beb...

norhidana miswan said...

k Norey- itu je yg jimat gst kak kui3

Lieya- hehehe pokok ubi ko tuh tak ckp beso lg kot ko dh cbt... itu yg isi ciput

hainom OKje said...

Dana....dua dua faveret okje tau....lama ar tak makan nenas