teman2....

Monday, May 7, 2012

keladi+keledek purple

as salam kwn2,

morning, salam isnin... arini rasa mcm takmo pg keje... maklum lah pg2 dh ujan... cuaca pun redup mendung je... arini insyallah aku pose, tp nk tayang gk kt korang antara makanan ptg feveret aku....
korang mkn keladi tak? kalu aku, suke goreng ngn tepung cicah sambal kicap or bt pengat... sedap rasanyer lemak2 gitu....

pastu nk cite psl keledek purple, selalunyer tgk org bt kepek je keledek nih tp aritu masa gi psr tani terjumpa keledek ni, apa lg beli lah... tingin nk goreng or bt pengat... kaler dia tu kn lawo... purple pekat gitu...
bile dh goreng... sedap sgt manis2 lembut je....

meh2 aku tayang kt korang ek... (pose pun cite psl mkn ek)

ni dia keladi goreng, suke nipis2 je

ni lak keledek goreng, yg bwh tu yg mentah

35 comments:

kakcik said...

Buat bubur caca pun sedap tu. :)

Kakzakie said...

Kakak baru beli juga Dana kat air hitam semalam tapi belum buat apa-apa lagi...

nur anis said...

keladi tu kalau buat kerepek, memang sedappp...

izan mama mia said...

samalah..sini pun hujan gak masi belum ada tanda nak berenti...makan keladi goreng kala hujan mmg sedap sangat

Jo-Blogger said...

mesti sedapkan..oklah sy singgah dan follow.

mia izzati said...

1st time makan masa pi cameron hehe

norhidana said...

kakcik Seroja- betul tu kakcik... kalu dpt tambah ubi kayu pun best

kak Zakie- bt bbr caca syok gk kan kak, tak pun bt keria heheh

Nur Anis- mmg syok dik tp kt sini pyh nk jmpa... mahal sgt2

Izan- kt sini dh bnti ujan tinggal mendung2 gitu je... mmg syok lyn keladi goreng sejuk2 nih

Norzie hany said...

Keladi goreng tu feveret saya...sedap cicah dgn sambal kicap.

Marya Yusof said...

As salam Dana,

Sedapnye keledek goreng! Nnt nak buatlah...hehehe Akak xberapa suka sgt keladi tp batang keladi masak asam pedas, nyum... nyum... my fav! :)

Qasey Honey said...

suka sgt keledek purple tu...goreng garing2 pastu cicah ngn sambal kicap...perghhh pasti terangkat...

wahida said...

mkn petang2 sambil pekena teh tarik mmg sempoi habisss...

norhidana said...

Jo-Blogger- mmg syok mkn pns2
tq sbb follow

Mia Izzati- mkn yg mana 1 tu yek...keladi ke kelekek pepel tuh

norhidana said...

Norzie- samalah.... cicah sambal kicap mmg terbaik

k Marya- heheheh bt kak cicah sambal kcp mmg syok..btg keladi best gk kak bt syr kn

Qaseh- sama lah... mmg best manis+pds gitu

k Wahida- setuju...

Zana Nordin said...

ko nie dana
udah ler sejuk2....
tayang plak gambar keladi and keledek goreng..lagi bertambah bergurindam perut aku..

yup, aku pun suka yang kalau potong nipis2....kalau tebal2 nie macam muak sikit...

keladi tu kalau buat kuih talam pun sedap tu

norhidana said...

Zana- heheheh.... itulah potong nipis rangup2 gitu sedap tul... aah bt talam keladi sedap gk cume aku je yg tak reti bt

lelamaisara said...

alamak buka blog nmapak keledek...i like keledek goreng..aduh sedapnye....

Acik Erna said...

salam Dana..acik suka buat pengat jugak..campurkan keledek ngan keladi tu.sedap

norhidana said...

Lelamaisara- heheheh dana suke keledek yg ada mcm2 kaler

Acik Erna- salam acik, dana jarang bt pengat kak adik2 tak suke, tp mmg sedap kan keladi+keledek pengat... sbb rasanyer lain2

Pokok Manggis Depan Rumah said...

sedapnye..
nyam2.. keladi dan keledek memang sedap di goreng makan panas2.. :)

ct rahani said...

x penah mkn keledek purple goreng.. kerepek selalu jugak.. sedap.. :)

Karukord Jagau's said...

kita suka keledek.....
nk keledek....nk keledek...
hohohoooo....

kayna said...

sedapnyerr... memang sedap makan panas2 tuu.. haahkan pagi tadi ujan. kalau p bercuti pun syok gak ni

Dee said...

keladi pepel kalo buat bubur chacha sgt menarik..

Munnafendy said...

eK?? maknanya yg org jual keledek purple tu mmg original purple la ye? ingat kan pewarna...kemain cantik lagi..

norhidana said...

Pokok Manggis- cicah ngn sambal kicap lg best

Ct Rahani- sedap gk ct, lembut manis2 gitu

en Jagau- tp nnti mudah buang angin hehehe

Kayna- setuju....mmg bst

k Dee- mmg best, kaler mcm2 kalu bt bbr caca la bestkan kak

norhidana said...

Munnafendy- heheheh betul lah dik, pandai je ko kata di kaler... hehehhe... tp warna dia mmg lawa kn

Ren Din said...

Tak pernah tgk org goreng keledek ungu ni. Slalu nampak kerepek je kan!

Makan petang sambil layan tv ni best ooo =P

ainnoraini said...

Suka keladi goreng...sedap

norhidana said...

Ren Din- heheh sama lah kite, sbb tu bile jmpa keledek ungu tu terus beli, nk rasa bile di goreng

Ainnoraini- sama lah kite... mmg syok

k Marsha- setuju kak... cicah sambal kicap syok kak

Papa Mifz said...

papa mifz pun suko mkn keladi goreng tuh..xkisah la minum pagi or petang....:)

norhidana said...

papa Mifz- betul tu, bt bfast pun ok minum ptg pun olrite

Ros said...

Assalamualaikum norhidana,

Kalau petang2 kena pulak ngan milo panas emmm.....memang best kan..

sahromnasrudin said...

kalau goreng tepung ada yg kata lg sedap...ntah sebab sy pun tak pernah cuba lg huhuhhhh

norhidana said...

k Ros- w`salam kak...
heheheh mmg syok kan kak,lg2 skrg ni musim hujan

en Sahrom-mmg goreng ngn tepung pun en sahrom, kalu tak penah cube, kene cube nih

CheNamNam said...

huwaaaa...keledekkkk...hakak tengah dok carik keledek nehh..nak wat buburr keledekk...dapnyer...hermmmm...