teman2....

Wednesday, May 30, 2012

heppy nyer aku

as salam sume kwn2,

arini takmo bt WW, arini nk ber cerita....
nk cite psl buah hati pengarang jantung aku lah...
aku hepi sgt mlm td, sbb aiyan dh pandai pegang sndiri n msk kan dlm mulut botol susu dia, bg org lain msti takde bende yg hepi cam aku nih kan, yelah selalu bby baru 5-6bln dh blh bt semua tu, tp anak aku dh 10bln baru boleh bt camtu... aku ttp hepi, hepi sgt2 sampaikan nk share ngn korang...

walaupun perkembangan aiyan agak lambat dr bby lain aku ttp redha, tp skrg ni setiap hari mcm2 perkara positif yg baru aiyan akan buat yg btkan aku hepi sgt2... dulu bdn aiyan mmg kecik n lembik je tp skrg alhamdulillah dia dh agak berisi n bdn dia dh tegap, dulu aiyan minum susu ngn syrinch sbb dia takmo isap susu n cpt pnt skrg ni alhamdulillah aiyan dh nk isap susu dia sndiri walaupun lmbt baru abis sebotol... kalu bby lain 10 bln msti dh merangkak or jalan tp aiyan baru meniarap, takpe aku ttp hepi... itu menungjukkan anak aku ini dh membesar...

aku berterima kasih utk semua kwn blog ini yg sentiasa mendoakan kesihatan aiyan, juga time ksh kt BFF aku Pn Emy,kwn yg paling memahami aku, sebetulnya dia lah sorang kwn yg betul2 memahami aku n aiyan, yg sntiasa bt aku rasa lega n redha apa tjadi pd aiyan...setiap kali aku ckp naper aiyan kecik sgt mi, dia akan ckp `takpelah na, aiyan tak sihat sgt, nnti dh sihat msti aiyan besar`, bile aku ckp, naper aiyan tak pandai ddk lg mi, tak pandai merangkak mcm anak org lain, dia msti akan ckp `sbr la na, aiyan dh sihat nnti msti dia boleh bt sume tu,jnji aiyan sihat`... semua nasihat utk pujuk aku supaya aku rasa lega, sbb nye ada je kwn2 aku yg boleh gelak2 bile tau berat aiyan yg ringan, ada yg bt2 pelik bile tau aiyan perkembangan aiyan yg lmbt n aku paling tak suke org or kwn2 yg bt muke pelik bile tau umur aiyan... juga aku benci kt kwn2 yg jual ubat2 sbb konon2 nye anak aku nih kurang zat@`nampak lain mcm`... betapa aku sedih

emo lak aku pagi2 rabu nih... huhuhui... panjangkan aku bercerita, hrp korang rajin la baca yek

dia amik botol ni masa dh tinggal separuh gitu... 

hepi sgt sampai aku panggil mak tek ngn mak ngah tgk.. (abaikan tilam yg sepah itu)


p/s: utk kwn2 yg tak tau... aiyan ada masalah jantung berlubang (VSD) n kami tau masa dia umur 2bln...

19 comments:

mamasuri said...

ala ko ni..
bt aku emo lak..
sedih lah aku baca entry ko..

nak nengok gak si aiyan ni pegang botol sendiri..

aku tau ko happy hari ni...
luahkan je rasa happy tu..
mmg lumrah ibu mmg camtu...
even darin terjelir2 skrang pun aku excited citer tau...

POSH76 said...

as mummy mestilah terharu & gembira..pandai dah aiyan...santek bulu mata aiyan...panjang & melentik tu..

Qhaifa Nur said...

janganlah dana risau, insyaallah kalau kita jaga aiyan dengan baik, perkembangan aiyan akan terus meningkat...yang pasti berikan perhatian yang lebih buat si comel nih.....

orang bole cakap tapi dana yang akan menghadapinya...dana pun perlu kuat..

norhidana said...

Emy- ehehhe, btl lah beb, ko lah yg betul2 faham aku ngn aiyan...itulah jakun kn aku

POSH76- aah kak, hepi sgt alhamdulillah... bkn akak, dana pun jeles ngn bulu mata dia

k Qhaifa Nur- insyallah kak...

Puan Fifiey said...

Alhamdulillah.. semoga bertambah sihat.. sabarla dana.. adik saya pun gitu jugak dulu.. nanti makin besar akan bertambah ok dah sihat lagi..

lieyalatif said...

tu la dana...org ni tau bercakap jek....tgk pelik sikit mule laa nak bercakap tak berlapik, tak reti langsung jage perasaan kite.....

dah2 ko jgn sedey2....aiyan dah mule nak buat semua mcm baby2 lain buat tu....so skrang ko kene stimulate je die.....don wory okey..aiyan akan membesar mcm budak2 lain jugak....

kakcik said...

Doakan selalu kebaikan buat Aiyan kerana Allah sentiasa mendengar doa hambaNya apatah lagi hamba yang bernama Ibu.

norhidana said...

Fifiey- amin, mmg sntiasa bersbr

Lieya- tulah beb, mmg kadang tu berkesan gk kt ati aku nih....tp kene pandai2 hepikan diri, alhamdulillah.. tak sbr nk tunggu

kakcik Seroja- sentiasa kak... tak penah tinggal

Zana Md Nordin said...

go aiyan goooo
u can do it dear...

be strong dana
sapa yg tak mengalami takkan tahu apa yg kita alami dana...
apa2 pun syukur coz' aiyan sihat
itu yang penting...
at least aiyan ada perkembangan dari langsung takde kan...pelan2..bagi aiyan masa..insya allah...akan sampai masanya bila aiyan akan jadi seperti kanak2 yang lain.....

Papa Mifz said...

perkembangan positif tuh..teruskan berdoa yer...insyallah ayyan akan kembali sihat lepas nih,...amin...

Kakzakie said...

Usah kata dana yg emo, hati kakak jadi sendu sama bila dana kata macam itu. Betapa bersyukurnya dana dikurniakan anak. Bayangkan dlm keluarga kakak bukan satu-dua yg tidak punya zuriat. Ambil anak angkat kena kembalikan, berubat berpuluh ribu, siap pergi berubat keluar negeri, namun kalau Allah kata belum/tidak maka tiadalah.

Ayyan terlalu istimewa kalau berada dlm keluarga kakak. Bersyukur dgn berkembangan Ayyan. Kakak tumpang gembira...

norhidana said...

Zana-aah beb,dh dugaan kami, tp alhamdulillah aiyan nmpak mcm dh lbh aktif

papa Mifz- amin2... semoga aiyan terus sihat

k Zakie- alhamdulillah, bersyukur kak, mungkin ini dugaan bt kami...

LYAfrina said...

waaa.. gud boy la aiyan....
dana... apa2 pon ayyan ttp juara.. lya percaya suatu hari nanti ayyan akan berjaya sprti org2 lain.. ayyan sgt istimewa.... suatu hari nanti dana akan bbangga dgnnya...

Che Rosliza Che mat said...

hihihi besar betul botolnya...

norhidana said...

Lya- insyallah, akak selalu doa mcm tu...

Che Rosliza- botol feveret tu kak

inazamri said...

ayyan sgt istimewa...masa bb ni mungkin perkembangan lambat sikit berbanding bb seusia dgnnya..tp kuasa Allah tak siapa tahu..bila mana nnt besar ayyan lebih mengatasi rakan2 sebaya dia.sape tau kan.

norhidana said...

k Inazamri- insyallah kak, itu yg dana doakan n harapkan selalu.... tq kak sbb sgt memahami

ct rahani said...

entry dana nih buat sy rasa sedih dan emngalir air mata.. pedulikan orang yg kata macam2 tu dana.. mereka x lalui apa yg dana lalui.. aiyan ader perkembangan yang positif walaupun lambat sket dah syukur sgt2kan.. nampak aiyan dh makin berisi dh.. semoga aiyan akan sentiasa sihat yer.. geram tgk bulu mata lentik aiyan.. comel..

peparidsign said...

Dana, nak gak si Rayyan pegang botol susu dia sendiri, Humairah tak nak ok, pandai pegang pun malas dia nak pegang botol sendiri.. So sila berbangga dgn pencapaian Rayyan hehe..