teman2....

Monday, March 20, 2017

si Bongsu kami

as salam semua kwn2,

salam isnin yg redup sbb hujan sebelum subuh tadi

Nasibla cuti sekolah, jalan tetap lenggang je walaupun hujan n dtg agak lewat.

Udahla opis takdok ekon, harapnya sejukla sikit dah hujan nih kan.... Sesekali cite psl si bongsu kami nih, anak lelaki sorang n kesayangan abah ni.

Dia punya perangai, keras kepala, pastu dia boleh tahan kene marah ngn abah pun kami salute hehehehe.... tiap kali bangun nk pg sekolah abah kejut mmg mesti dia akan bebel2 sbb dia ni liat sgt nk bangun tido awal.... tp dia blh bt muke selenge je walaupun kene bebel ngn abah hahahha...

Walaupun dia agak dikongkong abah bg kami semua tu berbaloi, yelah dr ikut perangai kwn2 lain yg dok melepak mlm2 hari kt simpang kampung, dok kuar mlm2 hari.... dia mmg jns yg selalu duk umah, klau kami akak2nya balik kg pun senang je nk suruh pg kedai beli apa2

Kami tak sangka dia boleh dpt
7A 1B 1G SPM baru nih hehehhe.... ada kwn2 yg tanya, G tu apa... G tu matematik tambahan
 masa awal2 tahun mmg matematik dia lemah, add math lagi lah kami suruh dia usaha, belajar ngn sepupunya yg teror math n alhamdulillah ada perubahan.

beruntung bdk2 skrg, spm ok dpt naik pentas... senyum sampai telinga

sebijik kan muke dia ngn muka abah masa mude2

comei masa dia tadika 5 tahun skrg comot hahahhaha

si bongsu ngn adik aku no 4, diaorg ni kwn baik jgk musuh ketat.... klu jumpa gaduh je kalu jauh dh mcm apa

13 comments:

Siqah Hussin said...

Sampai sekarang Siqah tak faham kenapa kena belajar Math Tamb. Hihi. Tahniah untuk adik akak! :)

imm hassan said...

wahh tahniah.. hebat tu 7A.. senang kalau adik lelaki jenis dok rumah je.. boleh suruh pegi kedai beli telur hahahah

norhidana miswan said...

Siqah- hahahah akak pun sama dik oi, sbb akak dulu pun ckp2 mkn je nk lls hahahha subjek paling sedih

k Imm- takde hebat mana kak, ramai yg lg hebat... tp alhamdulillah itu hasil usaha dia sndiri, dia jns ddk umah sbb abah jaga btl2 dia nih... tkt tak jd org

NanyFadhly said...

Alhamdulillah...tahniah untuk si bongsu! semoga terus maraih kejayaan di masa hadapan yer.

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah... Tahniah untuk si bongsu. Masih jauh perjalanannya dan semoga terus cemerlang, InsyaAllah...

shalimar yusof said...

Tahniah untuk si bongsu...semoga terus maju jaya

Siti Rohaida Yusof said...

alhamdulillah..tahniah untuk si bongsu


~ Kisahsidairy~

hainom OKje said...

Tahniah Dana, tahniah jugak untuk adiknya. Alahai sayangnya yang G tu. Kalau luluskan bagus. Tp tak per yg lain A. Cemerlang banget tu..

Ambik kursus apa tu nanti Dana?

Sue Bee said...

Tahniah.. Cemerlang jugak tu, Dana

Warisan Petani said...

Tahniah buat si bongsu.
Kalau minat boleh mohon IPG tu.
Lelaki ada keutamaan.

raihanah said...

tahniah si bongsu kak. dah besar pun

norhidana miswan said...

Nany- ye terima kasih

Kakcik Nur- tq kakcik, ya btl jauh lg perjalanan perlu di tempuh

Shalimar- terima kasih, amin

Siti Rohaida-mekasih

k Hainom- itulah kak, depan dh ok 7 a tp tang G tu kami gelak besar, tak tau lah dia kak

k Sue Bee- alhamdulillah kak, kami terima je seadanaya

en WP- itulah dia sndiri tak tau mana nk di tuju...

k Raihanah- ye mmg dh bsr panjang... tp kadang mcm bdk2 jgk sbb paling manja

Norhayati Mohd Isa said...

Tahniah buat adik dana..
Bijak dia tu..