teman2....

Friday, March 31, 2017

kisah sedih aku dan tabung harimau

as salam semua kwn2,

Salam jumaat penuh barakah harini

Arini aku nk amik halfday... smlm kan masa dok komen kt gambar makngah di fb, tiba2 rasa nk balik kg. 
Terus wassap edy ajak dia balik kg, dia kata ssh nk cuti sbb sabtu kan dia kerja, jd aku mintak izin balik ngn maktek n aiyan je., dia kata ok
Trs call mak, bt pesanan penaja lah heheheh 

Sbb nya nk balik kg tanpa plan, jd duit nk supink2 ke duit nk jimba2 kt kampung tak plan nk simpan lah., terpaksalah kosongkan tabung harimau yg aku dok kumpul duit note RM20.

Baru beberapa bulan aku kumpul, maslaahnya asal ada emergency duit duk guna, pastu ganti pastu terguna lg, sampai sudah semalam baru ada 10 keping rupanya, kire ok lah kan boleh bt belanja balik kg.

Kadang mls nk kuarkan duit kt bank, mls asik nk mintak duit kt edy.. walaupun tahu dia msti bagi duit nya kalau aku mintak.


Tabung harimau kesayangan

Oh duit oren kesayangan ku

Takpelah nnti kumpul lagi

Udah tinggal ini je heheheheh.... 

p/s: msti aiyan suke dpt balik kg, aku lah yg penat duk jaga dia kt kg nnti... selalu papa yg take over

7 comments:

aryan azra said...

comelnya tabung dana tu...akak pun samalh dana simpan siampan juga, kadang terguna juga, sama macam danalah kadang malas nak minta dengan suami

Norhayati Mohd Isa said...

InsyaAllah ada gantinya nanti Dana..
Tambahan nak ziarah mak..

Cantik pulak tabung rimau tu hihihi..

Selamat pulang kekampung dana :)

NanyFadhly said...

Enjoy balik kampung ya! InshaALLAH...ade tu nanti rezeki ALLAH bagi :) Anyways, tabung kaler oren sesuai dengan kaler duit tuh jugak ..hehehe..ikut tema sungguh!

Nooriah Abdullah said...

Assalamualaikum Dana
lama nya kaknoor tak singgah sini
tabung tu pun dah tak nampak lama dah hee

Wa said...

Samalah kita...kumpul2,,pas tu terguna jugak ..kumpul lagi...pas tu terguna lagi ihihi

imm hassan said...

ahaa comeynya tabung rimau.. imm sekarang kalau simpan duit kertas, cukup 200 cepat2 tukar ke emas 1gram. kalau dok biar gitu confirm terguna huhu

hainom OKje said...

Bila kita ada duit sendiri, rasa tak suka nyusahkan org lain kan Dana walaupun sendiri..
Rela pecah tabung lagi. Lagi lagi nak sopink kat kg sendiri hihi