teman2....

Thursday, March 9, 2017

Photo diary #5 2017 - makanan


as salam semua kwn2,

Salam kamis yang sejuk n indah.... indahla sbb boss tak masuk lg sbb dia ada kt maeps serdang sbb ada majlis APC Kementerian kt sana.kih3

Minggu lps aku tak bt ntry ari kamis, mmg gambo sendu sgt, kang kalau dok boh gambar aku ngn aiyan kang korang bosan lak kan. Jd minggu nih aku gigih kumpul gambar psl makanan. 

Yelah aku kan suke msk, bersekali suke mkn lah kan... hehehehe

Isnin baru nih nyer dinner, buat gulai ayam pekat2 pastu cicah ngn roti canai segera... mmg layan

sejak minggu nih aku gigih bwk bekal, bekal lauk sebelum tu yg tak abis, syg lak jd bwk lah bekal ke opis...
sampai opis simpan dlm petiais time lunch pnskan dulu

Mlm td edy bwk pi mkn sate kajang kt tmn melati, dpn kedai tu ada org jual menan... apa lg si aiyan
tgh berdisko tuh kt dlm kete.... 

takoyaki bdk opis aku jual... sedap jgk 6 ketul rm5, sesekali layan jgk

ni pun beli ngn bdk opis jgk... kapit coklat, mmg penuh isi coklatnya... 

penuh ngn kacang jgk... mkn sama2 membe opis kejap je licin

ini bekal harini, spageti bolognise... saja bwk lebih blh share2 ngn kwn2 opis nnti... 

kudapan yg paling laris kt pantry nih... 

Gini lah rupe jualan kecik2 kt pantry aku nih... air kotak dlm peti ais...
blh la bt ilang2 ngantuk, kudap2 time rasa lapor kan

p/s: rindu nk pakai jam semula tp kadang berpeluh je trs rasa gatal huhuhu

18 comments:

Inani Hazwani said...

Aaaa sedapnyaaa gulai ayam.

NanyFadhly said...

Semuanya nampak sedap dan menyelerakan. Bawak bekal tu terbaik lah sebabnya kadang dah tak tau nak makan ape. Lagi satu boleh jimat jugak kan? hehehe...

Kakcik Nur said...

Teringat pulak zaman bekerja dulu...suka mengunyah2 kacang sambil buat kerja... :)

Norhayati Mohd Isa said...

Kudapan yang kacang tumbuk bentuk bulat tu yg akak suka..
Teringat zaman sekolah rendah dulu2..
Selalu beli yg ini dan kacang kipang tu..

Cik Itah said...

belum lunch ni lapar pulak tengok hehehhe

norhidana miswan said...

Inani- sedap dik pekat2 lg

Nany- ya betul tuh, langkah penjimatan

Kakcik Nur-konon2 nk kasi ilang ngantuk kakcik

K Norhayati- skrg ada lg cuma saiz mengecut skit kak

Cik Itah- alamak... sian dia, lenkali kene tgk ptg2 skit

wahida said...

wah bestnya siap ada jualan kat pantry...duit tu masuk tabung ke apa dana?

hainom OKje said...

Dana bukan ko je yg suka makan weyh, hakak ni pun suka. Tapi hakak kurang suka masak hihi....
Aduh tengok makanan macam macam ni mulalah tekak pun teringin.
Tu kiranya kedai runcit ko yg punya ye Dana....tokey beb...

Nafira usof said...

n3 nih awal2 lagi dah nampak tapi x berani nak bukak sbb tgh lapar. skrg dah lepas minum petang ni baru ade kekuatan nak buka. seperti yang di jangka. penuh dengan makanan yang mengiurkan. hahahahaha

Spageti tuhhhh... bukan saja ailio meleleh. anak2 dlm perut pon menari riang tgk. saborrrr je lah.

sonoknye lah kat opis akak nih. semua bende pon ade org jual. kalo opis Zura, non hadooo.. sedihhh~ kalo lapor makan biskut jer kat pantry. terliur tgk kuih kapit coklat tuh.
haihhh.. semualah terlio

nurbijen said...

Huwaa.. dah la masa ni pun tak sempat lunch lagi... datang sini dijamu dgn mcm2 makanan enak... sabar2...

norhidana miswan said...

k Wahida- msk tabung kelab kak... tp tgk jgklah pd keuntungan

k Hainom- hehehhe... tlg jaga je kedai tuh kak

Nafira- kih3.... apa kata ko bg cadangan kt bos ko utk bt little shop kt pantry gini

k Nurbijen- aduh kak, udah lwt pun tak lunch lg... klu dana mau dh keroncong cacing2 dlm prt ni

Warisan Petani said...

Sedapnya gulai ayam cicah lempeng canai.

Adam said...

Bila norhidana cerita pasal bekal, teringat masa bini saya ada. Pagi2 lagi dia bekalkan untuk saya. Saya kata tak payah tapi kata dia barang dah ada. Lagi pun dia tak nak saya makan luar.

Ros said...

Assalamualaikum norhidana..

semuanya nampak sedap2 belaka he he....

makchaq said...

Senang bawak bekal..kalau pi kantin kadang2 tak tau nak beli apa..

Sedap nampak lauk sambal udang petai tu.

Makchaq x bokeh ada kudap2 depan mta.. sebalang selesai pasai.makan x berenti..

raihanah said...

sedap ter yang roti canai cicah kari kambing

Ainniah Zulkefli said...

amboi, koleksi makanan akak seminggu ya. kemain semua pun feveret saya. hihihi

aryan azra said...

kuih kacang yang bulat tu apa ke namanya itupun kegemaran en.azmi tu, selalu sangat beli buat stok