teman2....

Tuesday, February 28, 2017

Pakai Jarum Peniti

as salam semua kwn2,

Salam selasa semua

Setelah di belek2 aku ada banyak baju plain, blouse warna purple, ada 3 helai, biru lak ada 5 helai warna dhla sama semua hahahha... aku kene tambah koleksi baju plain lg sbb tudung aku kebanyakkannya bercorak.

Korang pg kerja pakai tudung boh peniti tak? selalu2 aku mmg tak boh jarum peniti kt tudung tp arini pakai tudung satin tkt dia gerak2 jd boh la peniti.

Last pakai masa jaman sekolah menengah rasanya.... kalau ada pun pakai jarum peniti tp beso skit tp bkn lah pakai dua2 belah mcm ni hehehhe

Rasa skema lak rasa .... mcm nerd gitu, nampak elok je tudung aku ddk terletak elok jd bila boh peniti gini

elok je tudung terletak boh peniti... sbb satin kan klu tak mmg tak delah aku pakai peniti
ni pun peniti pinjam hehehehhe

see... mcm skema kan nampaknya

19 comments:

Amy Hilmirda Daud said...

teringat akak zaman sekolah dulu. tiap-tiap hari nak pakai warna kepala jarum tu lain-lain.

Acik Erna said...

Acik ketak peniti dari dulu sampai sekarang tak pernah tinggal lagi

Acik Erna said...

Letak

Nafira usof said...

Zaman sekolah pon x pakai peniti. skrg pon x pakai.
tapi kalo tudung puci2 nih mmg licin. asik gerak2 jer kan~ mmg kena letak peniti.

Inani Hazwani said...

Nani kalau pakai shawl guna lah jarum peniti ni. Hehehe. Tudung satin macam ni Nani tak reti lah pakai. Kalau pakai mesti sekejap je eloknya. Hahahahahah

Kakcik Nur said...

Kalau tudung licin memang kena pinkan uuntuk mengelakkan ia menggelongsor... :)

Adam said...

Saya sekolah dulu tak pakai jarum peniti sebab tak tau nak sematkan kat mna jarum tu.

Qhaifa Nur said...

Dr zaman sklh hingga skrg Dana...jarum peniti wajib ada bila pakai tudung...selesa n kemas

aryan azra said...

kalau pakai tudung licin elok pakai peniti sebab tudung tak lari2 kan

wahida said...

aku mmg pakai jarum peniti ni nok tetiap hari...sebab aku kan pakai shawl...jarum tu aku letak kat atas kepala..heheh...sebab takmo bagi shawl tu bergerak...satu lagi semat sebelah kanan telinga...

anyway ko ni cantik bergaya la nok...macam mak datin...serius!

Warisan Petani said...

kalau cari2 jarum peniti Xde, boleh tak pakai jarum jait or jarum mesen ke

Azian Elias said...

dulu2 memang peniti je kan. heeee
sekarang memacam.

norhidana miswan said...

k Amy- itulah kalau iktkan 1 bekas bulat tu mmg kite nyer sorang lah kn

Acik Erna- hhehhehe dana klu pakai tudung bwl jarang pakai peniti acik

Nafira- heheheh ko pakai todong mhl mmg lah

Inani- yelah kalu yg pakai shawl kan msti banyak pakai pniti.... akak shawl jarang2

Kakcik Nur- btl tu kakcik, kalu tak kejap2 kene kelepet

Adam- yolah awak tu lelaki

k Qhaifa Nur- dana kalau satin je kak, pakai shwal pun jarang2

k Aryan Azra- betul tuh kak, klu tak rupe apa dh

k Wahida- ko suke pakai shawl mmg jarum peniti wajib pakai, aku jarang sgt3 pakai shawl... klu bwl biasa tak pakai
* hepppp mak datin apa nya... sama je mcm korang lah

en Warisan petani- takbuleh rosak todong nnti hehheheh

k Azian- skrg mcm2 gaya tp peniti nih simple kecik je

norey said...

akak mmg kena guna pin..kalau x..mmg asyik bergerak je..even pakai bawal...
tapi cantik dan kemas je dana pakai....

nurbijen said...

ha ah, jarum peniti... lama dah tak beli..
Rasanya dah boleh ajar Aisyah guna jarum peniti ni utk bagi tudung menten dan kemas..
Thanks for the idea :)

LYAfrina said...

Hehe.. Dh lama x pkai mcm ni..klo pkai jrum peniti biasa bila pkai shawl .

Nor Azimah said...

Salam singgah, salam kenal, salam ukhwah, dengan tuan rumah yg cantik comey ni.
Takpelah guna peniti pun, janji kemas, tak selekeh.
Kalo akk cukup malas nk pakai tudung camni, malas nk gosok, malas nk pin2, hehe

hainom OKje said...

Tapi hakak pakai je peniti sampai sekarang sebab pakai shawl kan.
Hakak tak suka pakai tudung pucci ni Dana. Satu licin, satu malas nak tambah koleksi tudung. Sebab tudung yg ada pun dah banyak, Gasaklah tak ikut trend pun hihi

Ainniah Zulkefli said...

mak ain hari2 pi keja wajib pakai peniti. tapi anaknya ni tak pernah guna peniti pun. senget ke kelepek ke, ku buat 'derk' ja. haha