teman2....

Wednesday, February 15, 2017

WW kudapan org kampung

As salam semua kwn2,

Salam rabu..... 

Sesekali layan kudap2 org kampung ni sedap tau, almaklum dpt masa balik kg aritu.

jambu air petik kt umah atuk, cicah gula ngn kicap... saja tak boh cili

cuti thaipusam aritu, bt bfast pisang tanduk grg ngn kopok leko... sambal kicap wajib ada

Nenas pokok tepi umah... tak tau nenas pe yg penting manis leting... mkn banyak pun tak lidas

25 comments:

raihanah said...

kita orang kl pun makan ni dana

Mrs Fuzy sweetsourՆĕγʀǟ said...

pepagi dah terliur ni...hehe

Pokok Manggis Depan Rumah said...
This comment has been removed by the author.
Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedap tengok jambu dengan kicap tu. Ada pula nenas terliur tengok.

Jobdirumah Buat Duit said...

Sedapnya. Nak nenas sikit.

lenny Boniface Jubilee said...

dap...

aryan azra said...

sedap oii kudap2 tu dana

Mommy Cici said...

jambuuu air sedapnyaaa

dulu dok umah setinggan ada pokok tu,nak makan main petik je. now kena beli dah -_-

Kakcik Nur said...

Kakcik pun suka makan jambu dengan kicap+gula...

Kakzakie Purvit said...

Regu makan jambu memanglah kicap Dana
Tapi kakak biasa letak cili dan asam jawa sedap tau:)

Amy Hilmirda Daud said...

sedapnya jambu air tu. Akak suka kicap + gula + cili, berasap telinga.

Bbwana adienia said...

Jambu dan nenas tu wana suka makan..bagus juga nenas tu ya walau mkn byk tapi masih ok

Bbwana adienia said...

Jambu dan nenas tu wana suka makan..bagus juga nenas tu ya walau mkn byk tapi masih ok

LYAfrina said...

Orang ganu sebut makang colekk y buah cicah kicap+gula tu..fuhg mmg sedap la dana.. Cicah mempelam pom sedap..

norhidana miswan said...

k Raihanah- btl2

Mrs Fuzy- hehehe menggoda kan

PMDR- mmg sedap di lyn bila2 waktu pun

Jobdirumah- abis dh dik

Lenny- btl sedap

k Aryan- mmg sedap kak... kudap sihat

MommyCici- skrg ni klu ada jambu yg mahal tu lah, sekilo rm10

Kakcik Nur- layan kan kakcik, sedar2 abis dh

k Zakie- kadang boh jgk cili api, tp selalunya tak boh

k Amy- heheheh pds manis masin sume ada

Bbwana- mmg tak lidas wana, mmg jenis gitu

Lyafrina- ye ye colek hehehe.. pelam muda ssh lak nk cari nih

Inani Hazwani said...

Kak Dana, terliur tengok jambu air tu. Hahah. Dulu dulu ada pokok belakang rumah nenek, ni dah takdek susah nak jumpa

Acik Erna said...

Sedapnya kudapan Dana tu..

aizamia 3 said...

Saje tau tayang gambar2 ni..
Laju2 skroll ke bawah tak nak bagi meleleh air liur.. hahaha..

Aida Salleh said...

kalau macam ni orang Bandar pun makan Dana...hehehehe....sedapnya jambu dengan nenas cicah kicap tu...akak dulu balik sekolah selalu beli nenas kicap kat tepi jalan masa on the way balik rumah...hehehehee

Cik Itah said...

nyum nyum.. sedap nii

Warisan Petani said...

Sedapnye ku dapat makan (kudapan)

Nour Adieb said...

sy lagi suka jambu air dari jambu batu 😍 campur dengan serbuk asam

TukangKebun said...

Pertama kali pergi melawat kampung asal nenek kat banjaran crocker tu ...geramnya tengok ladang nenas orang berbuah-buah.

hainom OKje said...

Kudapan orang kampung lah sihat..... Nampak tu buah buahan semuanya.
Hakak suka makan nenas tapi malas nak makan Dana, malas nak lidas..... kang minum air masak pun jadi tak best

Cik Rose said...

Nenas tu! Rose kalah dengan nenas. Makan sikit pun lidah sakit