teman2....

Wednesday, February 8, 2017

balik kg - ep. last ( aktiviti di kerteh)

as salam semua kwn2

salam rabu semua... arini selalu WW tp nk abiskan cite balik kerteh nih, kang korang bosan lak klu aku tak abis2 cite hehehehe

Oklah ptg khamis tu kami sampai kerteh dlm kul3 lbh, sebelum sampai tu dh belikan ole2 roti paung ngn satar utk mil ku tau.

Oh ye utk kak Hainom okje tuh, mil ku tak ckp pe bila kami berjln, sbb nya kami sampai kg dr hari ahad 22hb pastu selasa sampai khamis ke KT, balik kerteh khamis n balik kl hari ahad 29hb, punya lah lama kami cuti kt kg tau.

Kt kerteh tu pun kami bkn ddk diam kt umah je, kejenya jln je... kejap2 pi tepi pantai... kejap2 pi mesramall cuci2 mata, bosan duk umah saja kang kejenya mkn je mil aku pun asik msk je kejenya... siap tanya nk mkn apa ma blh msk huhuhu... camne lah aku tak makin gemuk klu blik sana

sampai kg tu, mlm tu mil aku msk gulai ikan selayang nih... sedap betul gulai dia... entah nape lah

esoknya mil aku msk pulak nasi dagang... bertambah jgk lah aku mkn... bahaya betul

ptg tu dia request suh aku bt pisang grg ngn sambal kicap... 3 biji pisang tanduk, sesisir pisang nangka sekejapan je abis

ptg jumaat tuh ajak aiyan pi pantai kerteh main buih sana... angin kuat syok betul

kebun bunga mil aku... syg betul dia kt bunga2 dia nih... siap suh adik ipar ku bt para2 lg

ni pulak kebun bunga belah kanan... dia siap pesan kt aku suh adik aku bwkkan pokok puding dr kampung johor utk dia

ptg sabtu lps pi jemputan kawin kami jln2 ke kijal, si aiyan berkenan ngn ayam nih hahahha... 

seat belakang tuh dh pnh ngn bantal owl 2, ngn ayam, ngn tedy bear, ngn dibo... tak kira lg menan2 dia tuh

mama pun nk main kipas nih jgk huhuhu... singgah pantai kemasik ptg tuh

takde gambo aku yg nampak cun sume muke gitu huhuhu... 

dh ptg, kami biarkan dia main pasir puas2... sbb esoknya dh nk balik kl

tlr puyuh yg bwk balik dr kg... mil ada bela burung puyuh... 

8 comments:

Fieda Zan said...

danah..aiyan dah makin chubby plak..

Kamsiah Yusoff said...

memang seronok kalau balik kampung Dana..selain udara yg segar..dapat mengeratkan silaturrahim kan..

norhidana miswan said...

Fieda- aah mmg dia dh makin gendut

k Kamsiah- betul tu kak, sambil menambah brt badan

Warisan Petani said...

Bestnya balik Teganu.
Lama dah tak lalu jalan pantai ni sejak ada highway tu.

Kak Yon said...

Sedapnya lauk..lama tk mkn telor puyoh. Takut lkolestrol naik

Norhayati Mohd Isa said...

Bestnya Dana.
Akak suka sangat laut..
Makan2 kat situ memang boleh bertambah..

hainom OKje said...

Yelah kan Dana ...seminggu duk kg nak jugak berjalan jalan tempat lain hihi....Mil pun sporting.
Rajin Mil masak ye Dana, seronoklah ko ek..... kalau akak pun seronok macam tu weyh hihi

Cik Rose said...

Syoknya jalan-jalan balik kampung camni. Lagi best makan sedap-sedap tu!