teman2....

Monday, February 27, 2017

Minta petua kasut baru


as salam semua kwn2,

salam isnin yg ceria kwn2 yek

Aku nih bukan lah peminat kasut or sandal.... bkn jenis org yg suke ganti2 sandal or kasut baru.  Aku ni jenis org yg akan pakai sandal/ selipar atau kasut yg satu tu sampai lunyai hehehehhe

Aku ni kurang minat kasut bertutup dan bertumit tp kan, sbb bff aku yg sorang tu selalu perli aku... ko nih kan PA sana sini pakai sandal je heheheheh 

Kebetulan sandal yg aku selalu pakai tu  dh agak uzur jd masa lps gaji aritu pi lah jenguk2 kt kedai HP (hush puppies)  kot2 ada yg kenan.... sandal2 dia mcm tak berkenan lak... jd tertgk kasut nih  mcm menarik je.

Masa try siap jln2  mcm ok je, tp bile dh beli dh pakai kt opis ni.... bgh depan tu sakit skit... 
Mungkin aku tak blh beli jns yg ada bukak skit2 gitu kot... 

Nak tak nak kene pakai jgk kan... pakai kt opis je pun kire ok kan

Belajar pakai kasut ni ngn stokin, kurang la sakit skit tp masih terasa lg lah... sapa2 ada petua ke mcmne nk bg tak sakit heheheh

bosan ngn color hitam saja beli color gini

simple je kan 

mcm kelakar lak.... tak penah pakai stokin sebelum2 nih wei

pasni kite try stokin yg gelap skit kot ke tebal skit kui3

p/s: ujung minggu baru ni kete kancil msk bengkel, sekali baiki dkt 2k melayang... itulah maktek, suh tukar kata ok lg, nngis sekali dia bt hal betul2

13 comments:

aryan azra said...

cantik kasut tu, tapi akak takde petua la dana, sakit sebab bukaan kecik kat depan tu kan, akak pun dulu2 beli kasut macam tu jadi macam tu jugalah sekarang tak beli lagi dah, lama2 nanti ok kot dana bila dha pakai selalu

makchaq said...

Makchaq pun sama.. jenis pakai kasut 1 sampai jahanam baru beli lain..
Sandal atau kasut x pernah bertumit.. semua flat... ni nak kena beli gak kasut.. tapi dok kampung yg jauh dari kedai.ni....memang lama lagi la nak ke kedai..

Makchaq baru ni repair kete rm5K lebih... memang nangis la...

nurbijen said...

kita boleh geng la dana..
Kasut tu jer yg duk ulang pakai hari2..
Siap ada kawan perli, tanya bila birthday sbb nak beri hadiah kasut... kikiki

Dana, akak pun xleh pakai kasut yg runcing ke depan mcm tu sbb kaki akak jenis lebar kat depan.. Akak pun jenis susah nak cari kasut/sandal yg sesuai.. jadi solutionnya, akak kena beli kasut yg lebar bhgn depan.. baru boleh pakai dgn selesa... Tak boleh nak bergaya, janji rasa selesa...

Kakcik Nur said...

Cantik kasut Dana. Kakcik kalau beli kasut, memang suka yang terbuka hujungnya. Taklah rasa lemas kaki...:)

Tapi sekarang ke mana-mana, kakcik pakai selipar je...

norhidana miswan said...

k Aryan- tulah kan, tak sedor diri hehehehe mintak2lah boleh pakai lama walaupun tak selalu

Makchaq- tulah sandal ada tp kadang2 nk pakai utk formal itu yg cari ttp, tp tak sesuai kot pesen gini kt dana

k Nurbijen- itulah kak... agaknya lah kene beli kst yg jns bsr bhg dia... tp kite lak tgk mcm tak kenan, abis udah kaki besar gabak kan

Inani Hazwani said...

Cantiknyaa kasut tu. Alaa takdek lah petua nya kak Dana. Hehe. Mungkin sebab memula je ni kot, nanti lama lama mesti dah biasa dah tak sakit. Heheh

Norhayati Mohd Isa said...

Cantik kasut pilihan dana tu..
Warna dia soft ajer..

Akak juga jenis kaki lebar depan..
Jadi memang elakkan beli kasut macam tu..

Apa kata dana pergi kekedai semula..
Kedai ada alat untuk lebar kan depan tu..
Jadi tak lah sakit kaki tu..

Warisan Petani said...

Laaa orang tua2 kan ada petua kalau nak pakai kasut baru.
Sebelum dia gigit kita, kita kena gigit dia dulu.
Cakap "Aku dah gigit kau, kau jangan gigit aku balik"

Kalau dah pakai dulu, petua ni tak menjadi, tu yang dia gigit kaki kita.

- dieyana - said...

simple is cantik, cantik is simple..hihihi..hush puppies, haruslah cantik n selesa...elok tu...pakai stoking..;-))

kite tk de petua, tapi org ckp, sebelum pakai, gigit kasut depan belakang..ahhahah, tapi kite tk pernah buat aihhh ^__^

hainom OKje said...

Ececeh...kasut barulah ni ek.
Yelah....betul cakap kawan ko tu Dana, katanya PA, kenalah jaga imej...
Mana boleh bersandel ke sana sini. Muka dah comey, tudung dah up to date, tengok tang kaki, sandel aje hihi...

Kata org suh gigit sebelum pakai ek...cer gigit sikit manalah tau berkesan ke.

Aduhhh....keta mmg mcm tu, sesekali buat hal, teruk kita dikerjakan.

Ainniah Zulkefli said...

lawa kasut. kasut jenis tertutup ni memang tak semua selesa dengn kaki kita. saya pun susah nak jumpa,yang selesa dipakai dengan kaki. sebab sempit kat bahagian depan tu kan. cantik tu cantik dah. rasanya Scholl ada jual pelapik lutsinar macam getah tu utk kasut2 macam ni.

raihanah said...

cantik kasut dana, ya betul tu. bila jadi PA dan selalu berurusan dengan client, penampilan kenalah jaga

LYAfrina said...

Cantik kasut tu..comel je..design pom cun.. Biasa mula2 pakai kasut bsarung mmg akan sakit dana..bila dg serasi dgb kaki hilanglah sakit tu