teman2....

Wednesday, June 6, 2012

WW transit of Venus

as salam sume kwn2,


takmo cite panjang2, tp jugak sorry sbb tak terpikir nk amik gmbr td... takpe2 mlm kang msti ada kt berita nyer psl gambar ni... 
Transit Of Venus terjadi bilamana Planet Venus melalui antara Bumi dan Matahari...fenomena yang tidak akan berlaku 115 tahun akan datang..fenomena ni mule dr kul6++ pg td sampai kul 12++tgri ni..






nmpak matahari ada taik lalat heheheh
p/s: tgk kt opis kami je kt JUPEM jln semarak nih... diaorang ada sediakn 

23 comments:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

taik lalat?? hehe

wahida said...

eh..bestnya dpt tgk...pengalaman baru tu...

norhidana said...

Nurul Husna- hehehe betul dik, nmpak mcm ada taik llt kt matahari

k Wahida- hehehe betul tu kak...

Kella said...

untungnya dapat tengok!=)

kakcik said...

Dah nampak ke?

lelamaisara said...

nampak ek..tak g tgok la Dana...

izan mama mia said...

nampak eks....

inazamri said...

nampak ke?akak pun tak dpt la nk tengok

norhidana said...

Kella- terjakun jap td hehehe

kakcik SEroja- dh kakcik, kecik je mcm taik llt

Lelamaisara- aah nampak... kecik je venus tu dibandingkan ngn matahari

Izan- yap...

k Inazamri- nampak kak... sbb tgk ngn teropong tu kot

Kakzakie said...

Dekat JB sekarang redup tapi kakak tak nampak sebab tiada alat pun disediakan...

lieyalatif said...

bertuah kalo dpt tgk tu dana....aku tadi tgk kat fb jek ntah sape dok pos gambar tu...subhanallah kuasa Allah....

norhidana said...

k Zakie- kebetuln di JUPEM ni mmg ada teropong tu sbb ada seksyen yg bt keje psl astronot nih

LIeya- jakun ko,sbb nk tunggu lg 105thn mmg comfirm aku dh takde nyer lah kan...

ct rahani said...

beshnya dpt tgk.. pengalaman berharga tuh..

Aine Ainun said...

wah.......bestnya...=))

aizamia3 said...

indah alam ciptaanNYA dan bestnye dapat tengok atas sana.. ;)

Papa Mifz said...

bertuah nyer dapat tgk....

Acik Erna said...

nmampak ke dina

norhidana said...

Ct Rahani- aah wlaupun kecik je

Aine- heheheh... :D

Aizamia- betul tu

papa MIfz- nsb lah keje jupem ni

Acik Erna- nampak kak, tp kecik je... nmpak mcm ada taik lalat kecik kt muke matahari

Kazman / Sue said...

wah... dah macam ahli astronomi.... nak tak???

mia izzati said...

tadi baru tengok kat berita..memang ada tahi lalat kikiki

Dee said...

seronok...saya like FB page malaysia lunar eclipse..mcm2 gambar bulan sy dpt tengok..menarik..

awk skodeng2 tu nampak ke? hehehe..

norhidana said...

k Sue- hehehe sesekali apa slhnyer, nmpak kak

Mia Izzati- hehehe betul kan

k Dee- nmpak kak, venus tu kecik je kt matahari tu mmg cam taik llt

Karukord Jagau's said...

Boleh jd cam taik lalat ek hehee