teman2....

Tuesday, June 5, 2012

Bonus utk mak ngah

as salam sume kwn2,

salam selasa korang... bohsan nyer arini bos dh dtg keje... nk gi jln2 supink dh tak berapa syok lah sbb bos ada kan... ok lah takmo cite panjang2 nk setelkan keje jap lg, aku nk tayang kt korang hadiah bonus yg aku dh beli utk mak ngah... aku belikan hp samsung galaxy y utk mak ngah tanda terima ksh sbb jaga aiyan ngn baik skrg nih dh 8bln dia jaga aiyan, dia jaga aiyan sejak aiyan 2bln lg, pengorbanan dia yg tak terbayar ngn wang ringgit...
aku comfirm takkan dpt pengasuh sebaik n sesabar dia utk jaga aiyan... dia yg bujang n baru umur 24 dh mule jaga anak aku yg msh bby lg, sejak aku msk keje ptengahan bln 10 dia dh mule jaga aiyan sepenuhnya siap mandikan bg susu n skrg nestum msk bbr utk aiyan tanpa penah komplen, kalu aiyan batuk2 pas minum susu dia msti muntah, sehari kadang sampai 3-4kali mak ngah mandi muntah aiyan... bsr betul pengorbanan mak ngah... cite sedih lak aku arini...

nk beli samsung galaxy s tp tak ckup duit


ni lak mak ngah...

p/s: dulu2 je aiyan batuk n muntah skrg nih alhamdulillah jarang dh...

23 comments:

lieyalatif said...

Alahai aku sedih plak bace entry ni dana.... Beruntung aiyan mak ngah sendiri yg jaga.... Dah le sekarang susah nak dpt pengasuh yg baik.... Msk ngah pun sabar jaga aiyan, kalo org lain yg baye2 mak ngah ni mesti dah sebok nak keje laaa nak kesane laa kesini laa...

Semoga mak ngah sentiasa dirahmati dan ko pun dana dimurahkan rezeki.... Amin...

Aida78 said...

salam betuah dana..batul cakap lieya 2 kalau separuh budak dah cari keje lain keja yang glemor lah katakan...betuah dana.beruntung aiyan dapat mak ngah ini yang baik hati...ingat makngahnya dah berumur mcm nenek ke tapi muda hi3...

Puan Fifiey said...

takperla dana.. maybe pemberian kita tu tak seberapa dengan pengorbanan dia.. tapi pahala menjaga anak sedara lagi besar.. semoga makngah aiyan di murahkan lagi rezeki..

POSH76 said...

untung u ada adik sebaik mak ngah...bukan senang nak cari yg leh jaga baby dgn sabar...bessnyer samsung galaxy tu

Acik Erna said...

assalam dana..alhamdulillah dapat mak ngah..walaupun masih muda tapi dapat jaga dan memyayangi aiyan.

nur anis said...

wahh..bagusnya mak ngah..penyabar..:)

inazamri said...

bertuahnya ayyan dpt makngah yg sgt baik camtu.Bertambah2 murah rezeki dana dan makngah terus dirahmati Allah

norhidana said...

Lieya- hhehe terjd ntry sdh lak kan, ter emosi lak aku pg2 nih... tp mmg btl2 aku bersyukur,sbb tu aku mmg tak kedekut kt mak ngah, dia tak mintak pun aku bg... sgt2 bersyukur

k Aida78-aah tu kak, tp kadang2 kami kesian gk kt mak ngah sampai bile nk jaga aiyan, dia msti tingin nk keje best gk

Fifiey-hrp2nyer gitulah fifiey, mmg tak terbalas pengorbanan mak ngah

POSH76- aah kak, mmg beruntung sgt dana ngn aiyan...

Acik Erna-w`salam acik, aah kak, ngn tak penah jaga bby dia blh jaga aiyan mcm dh biasa je

Nur Anis- mmg bgs sgt dia dik

k Inazamri- amin2 kak... mmg bersyukur dana...

Norzie hany said...

Assalam.
Alhamdulillah,beruntungnya aiyan dapat mak ngah yang penyayang...sanggup mejaganya dari kecil.

norhidana said...

k Norzie-w`salam kak... alhamdulillah beruntung kami kak... tak tau kemana kami nk mencari kalu takde mak ngah

izan mama mia said...

untung ada org yg jaga anak kita dgn baik....saya sbb tak yakin org lain jg mia....tu sanggup behenti keja...

norhidana said...

Izan- kalu aiyan sihat mcm bby lain rasanyer tak mintak tlg mak ngah jagakan, tp sbb masa tu aiyan tak berapa sihat,itu yg tak berani nk antar aiyan kt tmpt lain

Zana Md Nordin said...

alhamdulillah
rezeki mak ngah
untung ayyan ada mak ngah boleh jadi pengasuh...
at least darah daging sendiri yang jaga....kita yakin dan percaya kan dana

Kakzakie said...

Dah ada yg punye ke Mak Ngah ni Dana? Untunglah siapa dapat dia. Manis dan lembut je kakak tengok...

Aine Ainun said...

Dana::
bagus dana....kalo kita betul2 hargai pengasuh x ternilai kan jasanya...
apatah lg, bukan senang nk cari pengasuh skrgni...

24taun da mngasuh??
mudanya....

norhidana said...

Zana- aah mmg beruntung sgt kami zana, mule2 mmg dia mcm takmo jaga tkt sbb tak penah jaga bby tp aku mmg takde sapa nk mintak tlg... skrg nih dh senang dh, mak ngah dh mcm mak no 2 dia dh

k Zakie- hehehe lum berpunya kak, adik dana nih jenis yg senyap je,tak becok cam kakak nyer...

Aine- mmg tak ternilai, lg2 bile dia tu adik kite sndiri... mmg mude sbb tpaksa takde pilihan,..

Che Rosliza Che mat said...

Untung dana...Mak ngah jaga baby dana...tak adalah perasaan rasa risau...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

semoga dimurahkan rezeki mak ngah aiyan. amin..... :)

LYAfrina said...

sebak membacanya.. harap makngah suka dpt hp ni.. tlalu besar budinya.lg2 usia mcm dia... masih tlalu muda kan... dh pndai jaga ank sekecil aiyan dgn baik..

mia izzati said...

baiknyee makngah aiyann..zaman la ni nak cari pengasuh baik2 payah.. tengok aje citer kat suwat kabo tuu..takott

Liza Razak said...

beruntungnya ada mak ngah tolong jagakan aiyan..muda2 lagi dah pandai jaga budak kan

norhidana said...

Che Rosliza- aah kak, sgt2 beruntung dana nih

Nurul Husna- amin2 ya rabbal alamin

Lyafrina- betul tu dik, budi dia tak terbls akak nih...kalu iktkn mmg tak tau nk jaga tp sbb rasa syg kt anak buah sndiri

Mia Izzati- aah dik, lgpun anak sedara dia gk... msti dia sanggup

LIza Razak- rezeki aiyan,kalu ikt2kan mmg dia tak tau tp usaha jgk... takde pilihan

lelamaisara said...

InsyaAllah ada ganjran untuk Mak ngah.:)