teman2....

Tuesday, June 26, 2012

Dugaan kami

as salam sume kwn2,

maaf yek aku smlm aku tak ber BW kt blog korang, smlm aku cuti, aiyan ada appointment's ECHO kt HKL, at first, doc bgtau yg lubang kt jantung dia dh mengecil skit, tp doc ttp tak puas hati ngn brt bdn aiyan yg tak naik, n juga saiz bdn aiyan yg kecik, saiz kepala dia yg kck sgt, tak sesuai ngn usia nyer... doc risau kalu perkembangan otak dia terganggu bile kepala dia tak membesar... n pastu doc suh kami refer ke IJN, masa tu rasa nk ggr jantung aku, sbb kalu dh refer IJN msti aiyan kene operate... ya Allah.... tak sanggup rasanyer aku nk tgk anak aku yg sorang ni kene cck sana sini mcm dulu... tp aku redha utk semua nyer...
rabu nih 27 Jun 2012 kul 830 pagi, appoiment ptama aiyan ngn IJN, ntah camne lah... doa kan yg terbaik utk aiyan yek...

tlupe nk amik gmbr masa aiyan bt ECHO, ni gambar masa aiyan bt ct scan...

hero2 ku...

ni masa aiyan kene bt ct scan

aiyan good boy, dia diam je masa kene scan tu...

p/s: utk kwn2, doakan yg terbaik utk aiyan esok yek... doa aku, semoga doc bg lg aiyan peluang utk cube bsrkan bdn nyer... jgn lah operate aiyan lg

30 comments:

Puan Fifiey said...

Insyaallahh

lieyalatif said...

alahai....touching plak aku bace dana...aku paham perasaan ko skrang nie...sebagai ibu doa kite mustajab jadi nonstop memohon dari Allah yeak dana...

same2 kite doakan aiyan sihat dan tak perlu dioperate....

norhidana said...

pn Fifiey- insyallah...

Lieya- mekasih beb sbb sentiasa menyokong jugak mendoakan yg terbaik utk aiyan...

kakcik said...

InsyaAllah semuanya akan baik2 saja buat Aiyan.

LiYa HaNiF :: said...

Moga aiyan cepat sembuh & tak perlu nak operate yer.. Insyaallah...

norhidana said...

kakcik Seroja- amin2 insyallah kakcik

Liya- insyallah,terima kasih...

Kakzakie said...

Allah... kakak tak bolehlah tengok Ayyan kena bogel walau sekadar ct scan. Terasa ngilu walau bukan sakit pun buat macam tu. Sayu je bila dia boleh diam pulak tu Dana...

Sama-sama kita berdoa ye Dana. Bila berdoa sebut nama penuh khusus utk Rayyan Izzan bin Rohaidi - sebut betul-betul Dana. Kakak nak tahu ada Muhammad tak depan nama dia... nak doa sama.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

insya Allah semuanya ok kak, banyak2 doa :)

norhidana said...

k Zakie- mule2 dulu dana pun camtu kak, lg2 bile tgk dia kene cucuk sana sini, tp skrg nih dh lali, sbb dh biasa tgk kak... dia dgr ckp, sbb tu doc ckp dia nmpak pandai....

nama dia Rayyan Izzan bin Mohd Rohaidi, takde Mohammad or Muhammad kak, sbb dulu2 ada skit pertelagahan utk ltk nama aiyan ni

Nurul Husna-insyallah, time kasih dik

izan mama mia said...

insyaallah..semua akan selamat nanti...anak saudara saya pun camtu..tapi lubang tu makin mengecil bila dia makin meningkat usia...dulu kecik jer..sekarang dah membesar dengan sihat..sementara tu,..mmg kena ulg alik hospital selalu...

Afasz said...

sedih la bc entry akak ni.
moga aiyan sihat. moga Allah beri dia kesihatan yg baik. amin

nur anis said...

insyaallah..semoga semuanya baik-baik saje...semoga aiyan sihat...

Qhaifa Nur said...

semoga doa dana sekeluarga didengari olehNYA...banyakkan bersabar

insyallah moga ayyan sihat dan membesar bagai johan...

norhidana said...

Izan- insyallah, mmg itulah yg akak doa tiap2 hari dik, tp doc ckp aiyan kck sgt, itu yg kene refer kt ijn

Afasz- jgn sedih2 dik, doakan je aiyan sihat yek...

Nur Anis- amin2, insyallah ye dik, sama2 kte doa

norhidana said...

k Qhaifa Nur- amin2 kak.... trima ksh juga bt sume kwn2 yg tak penah pnt mendoakan aiyan

ct rahani said...

InsyaAllah dana.. doakan yg terbaik utk aiyan.. aiyan gud boy kan mesti dia kuat.. sabar byk2 ye dana..

Acik Erna said...

Insyaallah ,,kami semua doakan yang terbaik buat aiyan..mama aiyan jugak kena kuat

Cheq Sue said...

tersentuh sungguh dengan cerita ni... memang kesian anak2 kecil camtu diuji, moga2 ayyan tah menerimanya. buat mama ayyan juga semoga tabah selalu

Liza Razak said...

saya doakan aiyan selamat dan sihat :)

norhidana said...

Ct Rahani-insyallah, mekasih ct

Acik Erna- insyallah acik, kami mmg kene kuatkan semangat utk aiyan

Cheq Sue- trime kasih kak...amin2

Liza- mekasih dik

Deq's Qienz said...

asalam akak..salam singgah dr blog mama mia..

LYAfrina said...

aiyan ank y kuat & tabah,, insyallah..semuanya baik2 saja..apa2 pon..dana pergi dlu ijn yer.. utk kbaikan aiyan gak

Dee said...

k dee doakan moga ayyan baik2 aje..tak perlu operate lagi..kesian dia..semoga dipermudahkan segalanya..amin..

Abil Fikri Ahmad said...

Salam, tersentuh hati saya. Moga Allah memberikan penyembuhan dan kesihatan yang terbaik untuk Aiyan..amin,amin Ya AllAH Ya Rabbi.

Munnafendy said...

akak...smoga yg baik2 je utk aiyan eh kak...aiyan goodboy :)

mia izzati said...

sedih baca..moga akak lebih tabah ye demi aiyan..ada hikmah semuanya..

POSH76 said...

Insyallah aiyan tak apa2..sama2 doakan...

norhidana said...

Deq`s- w`salam dik, nnti akak kunjung semula ye

Lyafrina- mmg akak dh ke IJN pun dik arini

k Dee- insyallah kak, amin

en Abil- sama2 kite berdoa n berusaha ye...

Munnafendy- insyallah dik...

Mia-takpe jgn sedih2, insyallah semuanyer ok

POSH76- mekasih kak... amin2

CheNamNam said...

Tak sanggup tengok badan ayan kena chop chop macam tuhh...itu tak kena cucuk sini sana lagik tuh...alahai anak bertabah sayangg....:(

peparidsign said...

sabar ya Dana,

K Umi sebak pulak tgk gambar Rayyan berselirat dgn wayar macam tu. Dugaan yg Allah beri khas buat Dana yg mungkin tak dapat digalas oleh org lain. Jadi besarkan hati Dana selalu... Alhamdulillah Dana dikelilingi insan2 yg sangat membantu..