teman2....

Thursday, June 14, 2012

dairy photo manik

as salam sume kwn2,

kejap je dh kamis yek, utk segmen khamis nih... kalu pn Lieya random photo tp aku nk bg nama diary photo... tp konsep nyer sama ngn pn Lieya hehehhe....
meh la lyn gambar2 manik kt tudung ngn baju yg aku dh siapkn

plumeria biru

ariani bintang mlm

fern penuh

pear crumble pink+purple


kene buat semula manik, sakit hati nyer psl aku buang semua labuci nih

p/s: mmg aku akui, menjadi seorang penjahit manik perlukan tahap kesabaran juga ketekunan yg tinggi... kadang aku terkilan bile ada yg mempersoalkan harga...

20 comments:

inazamri said...

jahit manik ni bukan calang2 org leh buat.kena teliti betul2..dah la halus2 manik tu.akak mmg takla nak jahit sdiri.upah mahal tu mmg sesuai la dgn ape yg dihasilkan ye tak.

norhidana said...

k Inazamri- semua org blh bt kak,jnji minat ada.... dana ni pun kadang2 kurang sbr kak... kadang tak la mahal mana kak, tp still ada yg mempersoalkan, tu lum tau harga dr yg pro2 tuh

Nurul Husna Mohd Hassan said...

bukan senang nak jahit manik ni. amik masa n kena teliti. saya memang fail la.

norhidana said...

Nurul Husna- heheh akak dulu2 fail gk dik, dh minat lama2 boleh gk

kakcik said...

Kakcik hanya pandai 'menguraikan' manik2 yang dah siap terjahit di baju! ;-)

wahida said...

kalau org complaint pasal harga tu, ko suh je dia jahit sendiri...senang citer....hahaha...

POSH76 said...

bnyk naaa songehnyer....sendiri jahit...santekla

nur anis said...

jahit manik ni memang kena sabar....saya setakat ni belum berani nak ambik tempahan jahit manik..jahit baju sendiri je..

Kakzakie said...

Tahun ini kakak tak jahit manik/labuci pada baju semua anak-beranak. Dah semakin malaslah Dana.

Tengok dana masih gigih dan rajin suka kakak:)

norhidana said...

kakcik Seroja-hehehe kire pandai gk tu kakcik....

k Wahida- hehehhe... tak terkeluar dr mlt tu kadang2 kak...

POSH76- kadang tu mmg mcm2 kerenah kak... tp kite cube sebaik yg boleh

Nur Anis- dulu masa 2009 akak jht kt baju sndiri je dik,pastu lama2 dh ok amik tempahan kt kwn2 je dh lama2 baru ok

k Zakie- hehehe.. mmg kene `telaten` kn kak... dana ni pun kadang2 rasa mcm aduhla,tak sanggp nyer

lieyalatif said...

ish ade ke yg mempersoalkan tang harga tu dana.....aku lak menyirap dengar...suruh laa die buat sendiri...byk songeh plak hah heheheheeh...

aku pun penah buat sekali tu pun jahit bodoh2 je kooo...manik tabur jek....mmg penin pale wey....surender mak!!

so sape2 yg sound ko tu, ko cili apikan ajek mulut die dana....

Acik Erna said...

salam dana..acik suka..tapi jahit sendiri tak pandai..selalu pun tempah je

Papa Mifz said...

mmg kerja rumit kan..adik ipar ado gak jahit2 manik nih...tgh2 mlm pun menjahit lagi sebab nak siap kan ontime...

norhidana said...

Lieya- ada gk Lieya, bile tau harga terus senyap... tak jd antar baju... tp takpelah gitu,dr dh hantar pstu tak byr2...huhuhui...

Acik Erna- dulu2 suke tgk pastu cube2 jht sndiri,mule2 mmg kekok lama2 ble dh biasa... blh la skit2

papa Mifz- mmg pun,lg2 time nk raya... aduhla siap bwk gi opis nih

Qhaifa Nur said...

betul tu dana, bukan senang nak buat ...mcam akak hantar kat adik hampir 1 bulan tak siap lagi, perlu kesabaran dan mood...

ct rahani said...

betul tu dana.. kena byk sabar n tekunkan.. biasa la dana.. hati org x samakan.. sabo yer..

ermmm.. x sabo2 nak tunggu hasil tangan dana nih.. hehehe..

nn lylyn said...

minat kat jahit manik ni.. tp xde mase nak wt..harap satu hari nnti dpt wt..

sy dh follow akak =) jom follow sy =) tq

Liza Razak said...

kalau saya yang jahit manik ni x tau lah...dah la saya ni tak penyabar orangnya..x tau la jadi rupa mana..hehe

Marya Yusof said...

As salam Dana,

Marya pernah jahit manik sendri tp sekejap je sb faktor masa & mcm2 alasan lain ... hehehe ;p

Setuju! Perlu ada tahap kesabaran yg tinggi... Lgpun lama2 pandang manik tu boleh buat mata bertambah rabun, serius Marya alaminya sendiri & kwn yg bukak butik pun mcm tu jgk! Tp xpe Dana teruskan minat & usaha ni... Kita tahu apa yg kita buat kan... Yg penting hati kita gembira... Bila mata penat boleh relax! Take care :))

norhidana said...

k Qhaifa Nur- aah betul tu kak, kalu nk pakai utk pg keje je takde dateline ok lah, tp kalu nk pakai ikut date, nngis kak

Ct Rahani- huhuhui, betul tu, tp ct jgn lah letakkan harapan yg tinggi sgt, tkt dana kalu tudung tu nnti ct tak puas hati

Nn Lylyn- insyallah, boleh nyer... nnti dana follow

LIza- mule2 je dik, tp mmg memanik perlukan minat n kesabaran kalu tak pyh skt

Marya- w`slm Marya, mmg boleh bt tambah rabun n sakit pinggang, sume dana dh rasa tp sbb minat n nk tambah pendapatan... harungi jugak