teman2....

Wednesday, May 8, 2013

WW Telur Pindang

as salam sume kwn2,

korang pnh dgr or nampak or mkn tak TELUR PINDANG nih? org johor kalu tak kenal mmg ptt kene buang negeri hehehe... blh gak baca kt sini

aku suke sgt tp pyh nk jmpa kt kl nih

23 comments:

lieyalatif said...

Uihhhh peberet aku ni dana...mase aku n adik beradik kawin pun mak aku tetap buat telur pindang...berjam2 masak sbb nak bagi rempahan tu serap dlm telo....baru umph!!!

wahida said...

feveret aku ni nok...maklumlah aku pun org johor gak...tapi punyalah susah nak jumpa telur pindang kat kl ni...huhu...

tapi laki ngan anak2 aku x reti nak mkn telur pindang ni nok...

Qhaifa Nur said...

sebab tu kalau datang johor sure beli banyak dana...satu famili suka...

Aida Salleh said...

pernah tengok maklong buat masa kenduri kawin kakak sepupu dulu...mmg lambattttt...sbb tu rempah segala macam meresap dalam telur kan?

Aida Salleh said...

pernah tengok maklong buat masa kenduri kawin kakak sepupu dulu...mmg lambattttt...sbb tu rempah segala macam meresap dalam telur kan?

norhidana miswan said...

Lieya- betul2 tuh, dulu2 kalu kenduri kawin kt johor msti ada nyer tlr pindang kan, tp skrg nih dh tak mcm dulu

k Wahida- betul tu kak... tak penah jmpa kt kl nih, yg tlr herba cina tu adalah

k Qhaifa Nur- hheheh mahai seketul kak rm1.20 seketul tuh

Aida- mmg lambat msknyer, berperingkat2... tp rasa dia umph n tahan lama

Kakzakie said...

Kakak ingat lagi masa kakak kawen dulu adalah bagi kawan kakak (org German) dia kata telur yg dia dapat basi... semua staff ketawa sebab dia tak pandai makan telur pindang...

lizz said...

ini kegemaran hubby saya ni...tapi lizz tak reti makan...sebab baunyer tu tak tahan...

NEKCIK said...

Mmg fofular dgn org johor!! Tapi susah nak dapat yg betul betul rasa rempah sampsi ke dalam tu

my notes said...

ye lah ... saya mmg org johor . kakak saya expert wat nih . kekadang amik tempahan utk kenduri kahwin .

ainnoraini said...

suka mkn telur pindang ni...tp jarang jumpa..

ieda immi said...

fuh terbaik nie dana
org johor memang suke kan ;)

norhidana miswan said...

k Zakie- heheh sedap2 dia kata basi yek kak...

Lizz- bau rempah dia kuat skit tp sedap dik oi... bg kami yg dh jumpa tlr nih dr kecik lg kot

Nekcik- aah betul tu nekcik, tp kalu jmpa yg ala2 pun jd lah

My NOtes- nk bt nyer leceh kak, itu bkn sembarang org blh bt kan... cerewet

Ainnoraini- kalu kt johor pun pyh skt nk jmpa kan, ni kan pulak kt kl..haram

k Ieda- betul3...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

kalau kenduri telur ni la yang menjadi cendera mata kepada tetamu biasanya.

Papa Mifz said...

dah lama pula rasanya tak pekena telur pindang tuh...huhu

Zulfadly said...

ini arwah nenek saya suka, orang johor memang suka betul, tapi saya panggil teelur busuk (jgn marah, hehhe), sebab bau dia, kalau org johor kawin wajib ada

Marya Yusof said...

As salam Dana,

Lama tak jalan2 rumah kengkawan... harini baru rasa ok sikit nak baca & mengomen... hikhik... maaf ye dana... rindu dgn dana & si comel Aiyan! :))

Telur pindang ni kdg2 gerai cina pun ada jual... selalunya gerai yg jual wafer, jagung rebus etc... bau dia mcm rempah2 sikit... pernah makan tp tak berapa nak suka... lagipun kalau kentut...perggghhhh... 'harummm' kekekekek ;))) jgn marah ;)

rinduan citarasa said...

dana.
klu suka kan. rebus bebnyak. bt stok. rebus 50biji. dlm 30 tu simpan kat peti ais bahagian y keras.
lps tu bila dh abis. y 30 tu leh kluarkan. biarkan suhu bilik. panaskan (kukus or rebus) semula

norhidana miswan said...

PMDR- betul tu dik, tp skrg dh tak ramai yg bt

Papa Mifz- nk jumpa pun dh pyh kot PM kn

Zulfadly- ahak2 zalim ko dik, sedap nih... ko kata busuk

Marya- w`slm Marya, lama btl marya tak jenguk2 umah dana ni ek...takpe2, paham keadaan Marya
yg kt kedai2 cina tuh bau dia menusuk sgt herba nyer... tak minat lak, nk yg original melayu punya baru best

k Ayu CR- heheeh mana lah reti nk merebus tlr pindang nih kak ayu oi... mana lah nk cari segala mcm daun nk bg rasa mcm pindang tu hehehe

Cho Zila said...

orang Johorkan mestilah dengan telur pindangnyer... kat kedai masakan orang johor cam beriani der rasanya tapi tak semualer... dulu ada satu kedai kat Subang Jaya hari2 der ..

Daddy Ziyyad said...

memang payah nak jumpa telur pindang ni kat luar johor..in fact gi kenduri kawin kat johor sekarang ni pun, payah nak jumpa

aizamia3 said...

dah lama tak makan telur ni..

CheNamNam said...

kat sini ade jerk org jual telur pindang neh tapi hakak tak pernah try lagi..sedap eh