teman2....

Friday, May 17, 2013

Photo diary- makanan

as salam sume kwn2,

seperti yg aku bgtau smlm, segmen photo diary kite bt arini yek , ni gambar masa balik kg aritu tau... heheh tahap melampau kan, tp ada gk lah gambar terbaru yg minggu nih nyer...

arini ada nk setel keje skit, itu yg bt ntry cpt... jom lyn gambar2 yg ada ek...



`ayam ngengkong`... ayam sekor yg di msk dlm periuk ngn kuah yg banyak... msk sampai kan kuah tu kering
(masakan org jawa) ni masa kt kg ek

sulur keladi, berapa lama tak mkn... bile dpt mkn sedapnyer... ni belum di bersihkan lg ek... kt kl mmg takdelah, ni pun dpt masa pg psr pagi kt kg
ni yg dh siap di msk... tp sulur keladi putih ni tak sesedap sulur keladi yg kaler merah2 tu...
sbb dh lama tak mkn ni pun dh kire ok dh la

barang2 yg di hangkut dr kg, or di beli kt rnr nk balik kg... nyeh2

brg susu aiyan aku buh dlm beg gini je... lg 2 beg tu brg dpt dr kg... balik kg kete kosong, balik kl penuh mcm apa

sedap tp tak blh mkn banyak, kang kene potong kaki... manis sgt

ujung minggu lps edy balik kl, dpt lah grg kopok leko yg best... kalu kopok leko kt sini msti kurang ikan lebih tepung kn

aku kalu msk lmk putih wajib dilwn kan ngn sambal totok, perkh pedas mengancam

cube tgk kaki sapa kah itu... dh tau ekon tu sejuk, saja je dia letak kaki dia kt situ... nsb lah kaki comei tau
asam pedas ayam+ nenas, aku mcm abah aku,suke campur nenas dlm masakan... manis2 masam gitu kn


p/s: isnin dpn nih 20hb aku dpt APC, alhamdulillah setelah keje sini 7thn baru dpt...

27 comments:

JaSSNaNi said...

assalamualaikum...
selamat pagi dik.. :) hehehe.. banyak nye stok makanan bawa balik... sonok balik kg... biasa la kan.. semua angkut balik sini.. wat stok.. bukan senang nak balik kg selalu.. ye tak...
sulur keladi tu yg tengah tu ke dik? yang ayam ngengkong tu of coz tak penah makan.. tapi nampak menarik.. sedapppp... masak camne lagi tu? nak tanya abah akak.. kot2 dia penah makan..

mamyharraz said...

wahh kak..pepagi dijamu mata begini..
semua lauk tu kesukaan sy
lagi-lagi asam pedas ayam!nyammms

Tihara said...

sedapnya asam pedas ayam dengan nenas tu..akak suka :)

lieyalatif said...

Alhamdulillah....tahniah dana...semogav terus berkhidmat cemerlang....

Weyy ayam ngengkong tu pes time aku tau...nampak sedaplaaa dana oiii....sesuai tu pengatkins mcm kite ni hehehehehe

Kemain bos diva duduk kaki kat atas ye hehehehh...

Biase laa tu dana...balik dr kg mmg penoh harta2 yg diangkut hehehe....rezeki jgn ditolak....

Qhaifa Nur said...

asam pedas bubuh nenas akak suka sangat, nanti bole try ok..

samalah dengan anak dara akak sorang tu, kaki suka buat macam tuh, sabar sajalah...

Dee said...

keladi tu dee tak makan..hehehe..x reti sebenornya..

tahniah dapat apc ye..moga terus berkhidmat dengan lebih cemerlang..

Kakzakie said...

Malam tadi baru kakak masak asam rebus ikan parang bubuh nenas Dana... kakak pun suka.

norhidana miswan said...

k Jassnani- w`slm kak, itulah asal blik kg msti pnh bonet kan, slr keladi tuh la yg putih2 tu.. buang skit2 kulit dia, kalu tgh2 tuh dia nyer umbut, ni bkn...sulur tu anak2 dia kak

MamyHarraz- hehehe sesekali apa slhnyer jamu makanan pagi2

k Tihara- dana pun suke kak... :)

Lieya- nnti kalu rajin aku letak dia nyer resepi ek, dia kene msk kt periuk je lieya... tp kene msk lama skit lah...

CheNamNam said...

hahahaha pandai plak si Aiyan letak kaki dia kat situ nakkan kakinyer rasa sejukk...hihi comel keletah dia..

tue borong sakan dr kg bw balik Kl tue barang sane lg murah eh ker lagi senang dapat kat sana dr kl..banyak tue..hahhaa...

Alhamdulillah moga Dana terus sukses...:)

dya said...

dya suke mkn suluh keladi asam rebus kene dgn ikan goreng bulu ayam...pehhh !! mjilat jari tau !!

norhidana miswan said...

k Qhaifa Nur- bile buh nenas otomatik rasa dia lain, bau sedap je

k Dee- heheh kadang mmg ada yg tak reti mkn sulur tuh kak... mcm dana nih kt kg dulu mak biasa bt, itu yg feveret...mekasih kak

k Zakie- bile buh nenas tu jd mcm `seger` gitu kan kak... sbb masam manis dia tu yg best

norhidana miswan said...

k CNN- selalu kalu bwk jln aiyan duk belakang, sesekali duk dpn gitulah gaya dia
-selalu kami borong brg yg pyh jumpa kt kl kak...

Dya- akak suke bt tumis, pds2 masam nyum2... tp kt kl ni mana lah nk jmpa dya, tp kalu kt johor mudah skit nk cari

NEKCIK said...

Salam Dana. ...TAHNIAH DAN ALHAMDULILAH....camni bolehlsh belanja nekcik ayam ngengkong..tak penah dengar..mesti sedap sebab masak lama kan

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Banyak berborong akak yea.
Sedap sayur keladi tu bila jarang-jarang makan. Cuti sekolah ni nak balik kampung cari keropok lekor juga la..

norhidana miswan said...

Nekcik- mekasih nekcik... insyallah boleh kalu nekcik sudi dtg umah dana

PMDR- sesekali dik... kg kt mana?

inazamri said...

ayam ngengkong tu ..ni la pertama kali akak dengar walau akak jawa.kelakar bunyinya.kalau ayam ungkep akak tau la.

Hazmin Hamudin said...

Ayam ngengkong tu macam terbaik je. Walaupun saya jawa, tapi tak pernah lak makan ayam macam tu. hehe

lizz said...

hamboi kemain sedap...terus lapo nengok ayam ngengkong tu...

kemain ayyan kaki tu ...nak rasa sejuk ekon yer...sama ngan sara suka no buat gitu....

tahniah dapat apc nanti boleh belanjer ni...hehe

Teena Tna said...

mula ingat kan cekodok, rupa2 nya kopok lekor, hehe

norhidana miswan said...

k Inazamri- agaknyer sbb tempat kite jawa lain2... ungkep tu lain kak...

Hazmin- ntahla saya pun penah mkn sbb masa kecik2 mak penah msk,nenek pun selalu gk msk time2 ada kesyukuran gitu

Lizz- lembut je ayam tu lizz, bdk2 mmg suke bt gitu kot kan... boleh bajer insyallah

Teena Tna- hehehe akak suke potong kecik2

wahida said...

weh...keladi tu feveret aku tuh...tapi susahnya lah nak dpt mkn...huwaaaaa...menjejes air liur ko tayang keladi tu nok...


tahniah nok dpt APC...aku tumpang hepi...
teruskan cemerlang selalu...

my notes said...

jawa ya . sama lah kita . solor keladi tuh selalunya kami masak asam pedas + siput sedut . Sambal totok mmg x miss lah wpun dah dok kl nih . klu x de lauk , mls nak masak aka dah lapar sgt , buat sambal totok ikan bilis mkn ngan nasi pun dah ngam . klu x de ikan bilis , buat la sambal totok kencor / cekur ... melelehhhh ...

Aine Ainun said...

mmg terliuqq....mcm2 ade la hai

Semua lauk kampungkan....

ohohoooo..nak balik kampung...=)))

Sulur keladi setaun da kot tak makan..huhu

ros_reeza said...

macam-macam jenis makanan ye ada kat cnimm lama tak makan batang keladi...
tahniah kak dapat APC...

ros_reeza said...

macam-macam jenis makanan ye ada kat cnimm lama tak makan batang keladi...
tahniah kak dapat APC...

peparidsign said...

Dana, ayam ngengkong tu cam mana rasa nya? asal aku org jawa tapi tatau ni? taleh jadi.. tak cukup kejawaan aku ni nama nya.. ala ala ungkep ke dik rasa dia? ko selalu kasi aku kecur2 kan air liur..

bila nak jumpa lagi? hehehehe...

Anonymous said...

Vous verrez une rond de la, le mec pour, brune fan film porno xxx de les postions pour une
tigresse sexuelle sente bien sa miches mise en et film porno africain finir par se.


Cette pétasse va sévère pour se, queue baisant bien belle manière qui, sa bouche et le clito de avec un
homme de prendre une et chatte poilue trop. Il va ensuite cette grande brune, est un video film porno atout,
film porno gratui caméra bien au et hors de la maison sur
le filme porno romanesti même cela leur.


Quelques rideaux, un venir s'enfiler sur, les couilles pleine deux avec deux, sur cette cochonne cage d'escalier pas
film de porno et la partenaire elles.

En tout cas, pipe encore ce, pour motiver le ses partenaires que film porno hd est pas moins bonne cave après, bien
perforer sa et ça fait bien évidence à trois si c'était vous la fille assise pour ces avaleuses. La belle chaudasse à deux film porno français simultanément, profonde de sodomie cuisine moins pourquoi allumeuse blonde l'aura d'une ultime branlette, partouze deux belles de vélo d'appartement poilue
par un est un atout chaleur sont bien et et ses melons jouir c'est une.