teman2....

Friday, May 10, 2013

celop2 Tambak Pontian

as salam sume kwn2,

salam jumaat kwn2, esok dh msk 1 rejab kan... cpt nyer masa berlalu pastu tak lama dh sampai ramadhan...
kwn2 yg ada cuti pose tu jgn lupe ganti yek, (peringatan utk diri sndiri gk) hehehe

aritu aku kan ckp lama dh tak lyn celop2 kt Datara JB (Luton Van), kt kl nih tak tau mana nk cari yg halal, balik kg gigih nih pg tambak Pontian utk cari nk pg Jb mmg mls la, puas hati membeli sampai memborong rm33, tp mmg puas hati kuah sedap, banyak.... mmg best lah, balik kg nnti kene repeat lg..

ni antara bebola celop2 yg ada.... 

ni jugak tp aku lupe nk amik gambar kuahnyer... ada 2 jenis kuah


p/s: kt mana lah nk cari kt KL nih, kwn2 yg dh penah jumpa sile lah kongsi yek

20 comments:

Dee said...

biasa ada kat sogo malam2..hehehe..dee pun lama dah tak makan..

Qhaifa Nur said...

dekat uptown danau kota 2 kali makan..sedap juga

lieyalatif said...

Aku penah nampak blogger mane makan celop2 ni...x ingat aku tp aku terliur gile2 laaa jugak....mane nak cari ye dana? Hahahaha aku plak tanye ko....

emy pokden said...

kat umah aku ada van jual nah..tp jarang aku beli..heehhe

JaSSNaNi said...

dik... kalau KL mmg susah cari steamboat tepi jalan pakai lori pick-up yg malay jual kan.. akak jumpa pun kat shah alam je.. tu pun 1 lori dia je.. kat puchong dah terjah keliling tak jumpa... kalau kat kg akak, banyak lak.. hmmmm.. sedap kuah dia ala2 kuah satay.. lagi2 makan cucuk kangkung ngan kuah satay.. perghhhhhhhhhhh

Kakzakie said...

Sedap ye Dana.. anak-anak kakak suka tapi kakak kurenglah sikit..

dya said...

sesekali pekena lut2 sdp jugak tau kak.. :)

norhidana miswan said...

k Dee- kt bhg mana sogo tuh kak? kuah dia agak mcm ada kuah kcg tak e?

k Qhaifa Nur- boleh gk try cari cume nk cari time tgh2 mlm yg pyh

Lieya- itulah aku kt kl mmg tak tau, ada yg ckp kt ampang point tp ada kwn kata kt bangi banyak, cube ko try cari

Emy- tp dia jual yg celop2 kuah kcg ke yg stimbot biasa je mi

norhidana miswan said...

k Jassnani- itulah psl, ada tgk tp cina yg jual, aku takmo yg kuah sup mcm stimbot tuh kak tp nk yg kuah cam sate tuh...

k Zakie- bg dana sedap kak, simple n harga pun kire berpatutan...

Dya- mmg sedap dik oi... tp kt kl pyh nk jmpa dik, ramai cina yg jual tak tau halal ke tak kn

aizamia3 said...

kalau kat KL pernah jumpa kat area SOGO, downtown Cheras..
Lagi kat uptown Jalan Reko, Kajang
Kalau kat Shah Alam, tak ingatlah..
Kalau kat Klang Sentral, jalan terus ke Pekan Meru depan Shell..

Dia yang buat sedap, kuahnya tu.. ;)

Cho Zila said...

syioknyr dana.. akak penah makan kalau kat sini di shah alam ngan danau kota uptownler....

lizz said...

sedapnyer fav saya jugak ni....kemain banyak tersususn bebola tu...huh tetibe lapo...

NEKCIK said...

Awat tak ngajak nak celop celop Dana...boleh lah nekcik cilok cilok bandar Pontian...alala..murtabak hamid kat tepi bus stand lama tu...

my notes said...

pontian , kat ner yer nak dapat benda nih ... balik kg nak gak try ...

Aine Ainun said...

celop2 tu mcm steambot ke dana?
kalo kat dataran JB pun banyak...

Tihara said...

akak ske aklau ada telo puyuh, ngeh2 :)

ieda immi said...

kalau kat sini akak panggil cucuk2 .. ekekek macam2 gelaran kan ;)
janji benda yg sama ..
biasa kalau akak beli semua akak amik lepsa tuu makan kongsi2 rasa semua .. ;)

norhidana miswan said...

k Aizamia- kene try cari gk lah nih kt tempat2 spt akak senaraikan, yg dekat2 blh la cari... betul2 kuah dia asas utama

k Chozila- shah alam tu jauh skit, kalu danau kota dkt skit... blh la try cari tuh

Lizz- heheeh akak ni pun rasa teringat2 je nengok susun2 bnyk gitu

Nekcik- hehehe alah mana tau nekcik pun blik kg gk...lenkali kene tkr2 no hp nekcik nih mana tau bli kg jumpa

norhidana miswan said...

My Notes- kt tambak kak... bandar baru pontian tuh, area dkt2 ngn maybank kak...

Aine- aah, sama mcm yg kt dataran jb tuh aine...

k Tihara- sama kak... sedap

k Ieda- tak kisah nama apa kak...jnji dia mmg di cucuk2

CheNamNam said...

tue dia kemaen byk lagi pilihan nyer..