Tuesday, October 8, 2019

Aku dan Musim Hujan

As salam semua kawan-kawan

Maaf semalam senyap tanpa berita.  Aku MC semalam, dari minggu lepas dah batuk-batuk dan selsema tapi jadi makin teruk jumaat malam sabtu tu. Musim hujan, musim sejuk memang aku alah. Sabtu tu aku banyak rehat dan tidur, cuba untuk bertahan tapi ahad malam tu aku ajak edy ke klinik.  Dah tak tahan sangat, bila batuk sampai sakit dada, itu doktor bg ubat 3 jenis dan MC sehari.  

Setiap kali musim hujan dan sejuk macamni memang aku tak tahan.  Dah la rumah aku di ukay perdana  memang di kelilingi hutan, bila musim hujan dia punya sejuk tu lain macam.  Harini aku dah mula kerja, harap makin ok lah batuk aku ni.  


Mc tu doktor yang offer, aku ok je... kalau tak memang aku plan nak CR isnin

pagi semalam suruh edy belikan bubur kat kedai je... 

petang dalam kul 4 dh gelap macamni, tiap-tiap petang mesti hujan lebat

20 comments:

Sheila Arshad said...

semoga cepat sembuh dana..

Sis Lin said...

Sama Sis juga Dana, batuk selsema dah 3 hari ini..tapi dah berkurang sikit, Sis beli ubat farmasi aje..moga cepat sembuh ya Dana...

Ibu Lala said...

Dah masuk musim hujan kot skrg ni. Hampir setiap petang hujan. Nak basuh kete pun x boleh. Gws dana

norhidana said...

K Shiela- mekasih kak... dah kurang jugak harapnya minggu depan sihat terus dah

Sis LIn- gws jugak untuk akak ye.. sebelum tu amik dh ubat batuk tapi takde nampak kurang, bila jumpa doktor dpt antibiotik baru nampak ok sikit

Ibu Lala- itulah kak, mmg dh musim hujan dh kak, tgri panas terik tp lewat petang mesti hujan, kalau tak petang malam mesti hujan

Anonymous said...

Akak suka hujan hehe..sejuk..bkn apa dok mkn berbelas jenis ubat2an ni bikin badan panas..

Sunah Sakura said...

sama dengan sis lin lah ni..huhuhuhu...jaga kesihatan kak

paridah said...

MOGA CEPAT SEMBUH DANA..KAK PUN XTAHAN SEJUK..HABIS SAKIT TUBUH

lurima said...

Semoga cepat sembuh. Saya pun tak berapa sihat dengan cuaca lately

norhidana said...

k Anon- akak sesuai ddk kt oversea nih kak

Sunah- hehehhe tq SUnah

k Paridah- tulah kak, moga kita sama-sama sihat di musim sejuk ni

Lurima- terima kasih... gws juga

Mar Mansor said...

bila demam tekak memang nak makn bubur.moga baik-baik aje kak.

Cik Rose said...

Moga cepat sembuh kak.. Ros pun baru nak demam ni. huhu

Warisan Petani said...

Semoga beransur sembuh

ShirVen said...

semoga cepat sembuh Dana, bykkan rehat. cuaca tak menentu ni mmg mengundang demam

Jepun Mari said...

scs.. skrg musim hujan, jemur kain pun tak kering. nmpk nya ke dobi gamaknya

norhidana said...

Mar- tulah tekak nk yang lembut2 je kan

CIk Rose- mekasih Rose, ni batuk yang masih ada lg...

wak WP- mekasih wak

ShirVen- mekasih, rehat jugak tp tulah kene urus jugak rumah, kalau ikutkan rasa macam nk cuti ddk umah tidur je

Jepung Mari- terima kasih... masalah nya tgri panas terik tp tulah petang je hujan bwak ke malam... pagi tu nk mandi pun sejuk

Azhafizah MN said...

Semoga cepat sembuh Kak Dana. Aaaminn

norhidana said...

Azhafizah- terima kasih dik

Sha Mohamed said...

Samalah kat sini.. tiap2 petang je hujan.. sejuk cuaca jadinya..
sha doakan Dana dah makin semduh dan sihat..

عبده العمراوى said...



شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة تنظيف بالجبيل
شركة المثالية لتنظيف المجالس بالخبر
شركة المثالية لتنظيف الكنب بالخبر
شركة المثالية لتنظيف الموكيت بالخبر

Suria Amanda said...

Lama x komen kat blog Dana..kat office link Dana kena blocked, ni pun ntah macam mana bleh ok..hehehe