Tuesday, October 8, 2019

Aku dan Musim Hujan

As salam semua kawan-kawan

Maaf semalam senyap tanpa berita.  Aku MC semalam, dari minggu lepas dah batuk-batuk dan selsema tapi jadi makin teruk jumaat malam sabtu tu. Musim hujan, musim sejuk memang aku alah. Sabtu tu aku banyak rehat dan tidur, cuba untuk bertahan tapi ahad malam tu aku ajak edy ke klinik.  Dah tak tahan sangat, bila batuk sampai sakit dada, itu doktor bg ubat 3 jenis dan MC sehari.  

Setiap kali musim hujan dan sejuk macamni memang aku tak tahan.  Dah la rumah aku di ukay perdana  memang di kelilingi hutan, bila musim hujan dia punya sejuk tu lain macam.  Harini aku dah mula kerja, harap makin ok lah batuk aku ni.  


Mc tu doktor yang offer, aku ok je... kalau tak memang aku plan nak CR isnin

pagi semalam suruh edy belikan bubur kat kedai je... 

petang dalam kul 4 dh gelap macamni, tiap-tiap petang mesti hujan lebat

20 comments:

  1. Sama Sis juga Dana, batuk selsema dah 3 hari ini..tapi dah berkurang sikit, Sis beli ubat farmasi aje..moga cepat sembuh ya Dana...

    ReplyDelete
  2. Dah masuk musim hujan kot skrg ni. Hampir setiap petang hujan. Nak basuh kete pun x boleh. Gws dana

    ReplyDelete
  3. K Shiela- mekasih kak... dah kurang jugak harapnya minggu depan sihat terus dah

    Sis LIn- gws jugak untuk akak ye.. sebelum tu amik dh ubat batuk tapi takde nampak kurang, bila jumpa doktor dpt antibiotik baru nampak ok sikit

    Ibu Lala- itulah kak, mmg dh musim hujan dh kak, tgri panas terik tp lewat petang mesti hujan, kalau tak petang malam mesti hujan

    ReplyDelete
  4. Akak suka hujan hehe..sejuk..bkn apa dok mkn berbelas jenis ubat2an ni bikin badan panas..

    ReplyDelete
  5. sama dengan sis lin lah ni..huhuhuhu...jaga kesihatan kak

    ReplyDelete
  6. MOGA CEPAT SEMBUH DANA..KAK PUN XTAHAN SEJUK..HABIS SAKIT TUBUH

    ReplyDelete
  7. Semoga cepat sembuh. Saya pun tak berapa sihat dengan cuaca lately

    ReplyDelete
  8. k Anon- akak sesuai ddk kt oversea nih kak

    Sunah- hehehhe tq SUnah

    k Paridah- tulah kak, moga kita sama-sama sihat di musim sejuk ni

    Lurima- terima kasih... gws juga

    ReplyDelete
  9. bila demam tekak memang nak makn bubur.moga baik-baik aje kak.

    ReplyDelete
  10. Moga cepat sembuh kak.. Ros pun baru nak demam ni. huhu

    ReplyDelete
  11. semoga cepat sembuh Dana, bykkan rehat. cuaca tak menentu ni mmg mengundang demam

    ReplyDelete
  12. scs.. skrg musim hujan, jemur kain pun tak kering. nmpk nya ke dobi gamaknya

    ReplyDelete
  13. Mar- tulah tekak nk yang lembut2 je kan

    CIk Rose- mekasih Rose, ni batuk yang masih ada lg...

    wak WP- mekasih wak

    ShirVen- mekasih, rehat jugak tp tulah kene urus jugak rumah, kalau ikutkan rasa macam nk cuti ddk umah tidur je

    Jepung Mari- terima kasih... masalah nya tgri panas terik tp tulah petang je hujan bwak ke malam... pagi tu nk mandi pun sejuk

    ReplyDelete
  14. Semoga cepat sembuh Kak Dana. Aaaminn

    ReplyDelete
  15. Samalah kat sini.. tiap2 petang je hujan.. sejuk cuaca jadinya..
    sha doakan Dana dah makin semduh dan sihat..

    ReplyDelete
  16. Lama x komen kat blog Dana..kat office link Dana kena blocked, ni pun ntah macam mana bleh ok..hehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...