Thursday, January 3, 2019

photo diary #1/ 2019 jjcm ke pasar sehari temerloh

As salam semua kwn2,

Semalam bermula dengan smooth je, time pagi tu je kelam kabut sikit si aiyan kul3 pagi bangun kata terberak, perut dia meragam, pagi tu muntah2... ingat takmo antar kt sekolah tp dia nk pegi sekolah.  Kt sekolah cikgu dia ckp dia ada muntah2 kt toilet nsb ada baju spare dlm beg sekolah dia.  Tgri tu kelam kabut, sbb skrg dh tak blh amik dlm kawasan sekolah utk murid2 kelas khas, semalam kan baru mula sekolah ramai mak pak yg tunggu anak2 kan... jenuh mama cari parking.

Harini tgk dia mcm dh ok, hrpnya kt sekolah pun ok lah... tp mama lak yg tak ok pagi td sedar2 dh kul6 pagi, melompat2 mama terkujat... sbb selalu kul 5.15 dh bangun siap2.... hahaah silap mama la

Panjang cerita pembukaan, masa kt temerloh tu kami pergi ke pasar sehari temerloh, dh lama sgt teringin nk pegi sini... antara psr sehari terpanjang kt semenanjung katanya, mmg panjang n penat wei... tp kira mcm exercise lah kan... 
Jom kita tengok apa je yg ada kt situ, sampai kebas2 jari jgk lah dok beli mcm2 barang heheheh

Segala mcm ikan2 sungai, patin, baung n macam2 lg lah... tp aku tak beli pun hehehhe... xreti nk msk apa

tak mandi pun masa nk pegi psr tu heheheh

comei2 kan.... beli jgk lah 3 jenis tu... rm4 seketui nih

selonggok ni rm10.... mmg puas hati, manis sgt

siap ngn pokok bunga kantan ada jual sekali ko

mcm2 jenis ikan sungai, tp aku tak beli pun ehhehe... tak reti nk msk apa... cuma beli jering ngn cili api je

jering tu mmg muda2 lg ranggup



geram nengok bunga betik tuh, tp kang aku sorang yg mkn... tgk jelah

buah oren tu aku tak tau apa, tak dan nk tanya edy dh laju je jln


ikan puyu n beberapa jns ikan yg aku tak tau... 


badak berendam ngn dodok rebus

dlm pau durian, ada jem durian... tp pau nya keras 
beli pucuk paku kt makcik ni ngn petai



10 comments:

ejulz said...

wah.. bukan main lagi posing dia tak mandi.. hehe

Marsha~ said...

best jugak sesekali pergi apsar macam ni eh

Kakcik Nur said...

Meriah pasarnya. Ikan sungai goreng garing pun sedap. :)

Warisan Petani said...

Kebanyakan makcik tu berniaga bersila aje.
kalau kat sini pakai meja.

norhidana miswan said...

en Ejulz- heheheh tulah, sbb tau msti berpeluh2 pegi psr

k Marsha- aah best kak, cuci mata n cuci poket

Kakcik Nur- meriah kakcik, rasa nk beli je apa yg lalu depan mata

wak WP- aah mmg sila gitu je wak.... ada yg ddk kt meja tp kebanyakkanya kalau syr2 kampung mmg sila je

ummipia.blogspot.com said...

kalau tak silap saya buah yg oren tu nama cerapu..sedap buat sambal, ada juga yg letak dlm masak lemak cili api ikan kering..

Mrs. A said...

Wah! macam-macam ada banyak pilihan tempat untuk membeli pulak tu
Kalau Mrs. A ni mesti rambang mata tak tahu apa nak beli hahaha...
Alahai comelnya pau tu pelbagai rupa, ikut perisa ke tu?

Juls Julie80 said...

bestnyerrr..lama x pegi pasar pagi camni.. hihi

norhidana miswan said...

Ummipia- ohh tulah mcm penah dgr psl buah ni, tp tak dan nk nengok2 n beli

Mrs A- mmg geram kan, mmg rambang sgt mata memilih... pau tu ikut bentuk tu tp bila dh sejuk keras kejung, kukus semula pun keras

Juls- sesekali mmg layan ke psr kampung gini

OKje said...

Bestnya kalau dapat pergi pasar pagi mcm ni...lepas beli tu terus masak tghari. Bestkan Dana..
Tak pernah dengar wei dodok rebus tu... Sedap ke