teman2....

Tuesday, June 16, 2015

Buah Pelam Buah Mangga


as salam sume kwn2,

maaf di atas keterlanjuran ku ini... keterlambatan membuat ntry baru... 

pg td dh layan BW blog kwn2 tinggal jejak pastu dok bt keje lupa lak... konon nk bt tgri dok hold2 jd terlupe... hheheheh

gitu lah almaklum blog picisan je kan... 

Aritu masa mil ku dtg umah, dia bawakkan sekali sebiji mangga yg di petik kt belakang umah, berbuah 5 biji je katanyer... aku ingat mmg tak merasa lah... tp rupenyer.... 
dia bagi sebijik je tp beso gabak.... lum kupas lg camni isi nyer sbb mcm muda je

mil aku mmg rajin keliling umah ada mcm2 pokok buah2an.... tiap kali blik sana mmg ada je pokok yg berbuah... tak kisah la buah limau nipis pun kire buah jgk kan.... kui3

itu perbandingan la konon... mangga biasa ngn mangga mil

dia bolat tp tak beso sgt... teruja n jakun menantu nyer

7 comments:

Lea Ismail said...

besar buah tu. dah masak ke lom tu.

saly said...

Ee bolatnya..kecur liur dh ni..hihi

Aida78 said...

sedapnya buat jeruk asam boi tu adoiii leleh tgk manga ni yumee....

LYAfrina said...

xpe kak..y penting utama kan kerja dulu.. blog just part time..

kalo kat ganu semua panggil "woh pelang" hehe..
kalo hok bujur tu pgil woh pelang cikku.

hainom OKje said...

Sapa punya jempol tu Dana hihi....
Ingat dia kat menantu dia tau....sayang hihi....jauh datangnya mangga tu. Manis ke idak?

aizamia3 said...

boolatnya.. geram lak tengok.. hehehe..

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI