teman2....

Thursday, June 18, 2015

photo diary pertama di bulan puasa

as salam sume kwn2...

selamat berpuasa yek,
mcmne arini? ada ke yg terlepas ber sahur?
aku alhamdulillah walaupun bangun agak lwt tp semua selamat bersahur ngn lengkap n jaya nyer
esok kene bangun awal lg... timing konon2 mcm sempat bangun 4.50 pg utk siapkan sahur

Tahun nih mcm thn lps jgk, takmo beli juadah berbuka kt param or bazar ramadhan... hrp2nyer terlaksana, thn lps berjaya utk tak pg param.... kalu teringin pun biar edy jelah yg beli kot2 tingin mkn roti john ke.... murtabak ke apa kan... kene edy yg pg sendiri sbb kalu aku yg pg semua aku nk beli.... kui3

ni menu sapan ujung minggu lps... sebenonyer nk tunjuk kt korang yg aku dh beberapa bulan consume stevia nih
blh la gantikan pengambilan gula pasir kt umah ni

ni menu mkn ptg sehari seblum pose... lps2 nih menu berbuka aku lah ni...
msk lauk n nasi ada jgk utk edy berbuka

dpt jgk dia spende sendiri... kui3... semangat terus try

entah pesen apa ntah nih

terbaca dlm utusan hari ni... kesian yek sedara islam ulghur kt china nun... di larang berpuasa
lg besar dugaan dr kita atau mana2 tempat yg kene pose lama... sbb kalu berpuasa akan diamik tindakan undang2... jahatnyer pemimpin china


p/s: pagi2 lg dh terpikir2 menu utk berbuka... kui3 melampau sgt kan

9 comments:

aizamia3 said...

Moga pemimpin negara tersebut lembut hatilah hendakNYA.

IBU PUSPITA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Kakzakie said...

Akan tiba laknat Allah buat mereka yg berlaku begitu kepada umat Islam percayalah...

saly said...

Allahhu... lg besar dugaan tempat mereka bbanding kt ni.semoga mereka semua saudara kita diberi kekuatan utk mhadapinya.semoga Allah lembutkn hati dan jiwa pemimpin mereka hendakNya.aamiin

norhidana miswan said...

k Aizamia- amin2

k Zakie- itulah kak, katanyer tkt mereka bila bt amalan berpuasa akan jd pengganas... ntah apa2

Saly- itulah kan, cabaran mereka di china

nurbijen said...

Tak kira, balik M'sia nanti nak balas dendam kat PARAM.... hehehe...
Tapi itu pemimpin cina Dana... Sekolah anak2 (yang 80% muslim) pun mereka tak galakkan budak2 puasa... belum cukup umur katanya... Kita yang serba salah bila anak2 tetap nak puasa... huhuhu
Aiyan ni suka sgt buat aunty senyum sorang2 depan komputer...

norhidana miswan said...

k Nurbijen- heheheh akak takpe pg param maklum lama dh tak pg sana kan...
dia mmg gelagat mcm2 kak

ros_reeza said...

Assalamualaikum kak.. Selamat berpuasa..
Ade juga baca berita tu. Sedihnya rasa. Dihalang untuk berpuasa..

nur anis said...

hishhh..teruk betul china.. bukan ke china ramai juga islam?