teman2....

Monday, March 2, 2015

cara meng kaya kn tokey kedai mamak

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin.... jgn monday blues yek kwn2... hepi2

arini aku hepi bos takde dia ada kursus kt genting nun sampai esok... mood bebas skit lah tp keje ttp ada. dia dh bg wasiat siap2 hehehe bos2...

oklah mari kite cite psl my bujang nih...

dia suke mkn roti tlr ngn milo ais,  tak kire masa tgri ptg n mlm klu kuar dia mintak menu tuh, mmg ke mamak lah
kt ukay perdana kami selalu ke ke Ali Maju nih, mmg itu lah menu pilihan tp kan aku geram ngn strategi mamak nih nk tarik minat bdk2

blh dia letak menan n jajan dpn kaunter dia..... udahnyer tiap kali pg kedai tuh ddk kejap pastu trs je duk tuju kt situ... kadang bkn nk mkn pun tp nk rembat menan tuh...
kadang2 je kami beli, kadang dia dh belek2 main kejap time nk bayo kami pulang semula



rak ni betul2 dpn kaunter cashier... nmpak barisan bwh tu menan... jajan dia tak heran sgt kecuali m&M tuh tp dia tak penah lak amik jajan tuh cume belek2

amik menan burung nih... lps tarik tali berkepak2 lah burung nih


ni lak askar siap ada kipas.... time2 pns blh la gune sbb ada kipas kan

p/s: cuaca pns nih btl2 mencabar, bkn aiyan je yg tak tahan tp aku sekali rasa lain mcm... moga cpt lah sejuk semula bumi kite

14 comments:

Kakcik Nur said...

Kadangkala kalau tak beli rasa tak sampai hati, kan? :)

adrianna syaz said...

Akk..depa mmg pndai buh semua brg2 tu dkt cashier kan?haha

Tihara said...

tu lah fenomena cuaca makin dasyat sekarang
macam best plok tengok burung tu
kalau akak pun tertarik nih hehe :)

cheq da said...

Biasa la bebudak...kalau boleh satu kedai nk diborongnya

eika_jps said...

Sama mcm anak eika....klu beli pokai kejap sbb dah bajet nak makan dalam RM20 tp bila dah topup ngan mainan mau lebih dari tu...tak beli kesian tp bila beli poket gersang plak....dah tu klu beli kena dua sbb nanti gaduh...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sebab tu kat kedai-kedai dorg aje yang sedap.

Acik Erna said...

dah pandai Aiyan pilih mainan sendiri ye dana

Fatin Mraz said...

err... dana stay kat ukay perdana ke?kat ner...

LYAfrina said...

haha..aiyan..aiyan..
sama mcm kakak asya jugak ni..suka bg sumbangan kat mamak tu..

klo ke kedai mamak wajib ambik mainan kotak..

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- betul tuh kak, tp klu selalu sgt kite lak yg geram

Addriana- itulah dia, strategi marketing kan

k Tihara- itulah kan kak... kalu dpt hujan seharian sejuk skit... tp aiyan tkt kt menan burung tu

CheqDa- heheheh itulah dia

Eika- heheheh itulah bajet nk mkn roti tlr dah jd plus menan plus2

PMDR- hehehe makanan ok boleh tahan tp menan biasa2 tp udah itu je yg ada kan

Acik Erna- aah pandai acik, tp lum reti memberontak lg

Fatin- kt sri hijauan ukay perdana 2

Lyafrina- heheheh... itulah mamak makin kaya lah kn

Najib Ariyan said...

memang luarbiasa cuaca panas ni... selalu tu boleh je tahan panas tapi panas macam biasa jugak tapi badan boleh tak tahan... kenapa yer... jadi sakit sakit pulak

Qaseh Vee said...

dah beberapa hari ni kat sini asal petang je , hujan . alhamdulillah ...

ros_reeza said...

Strategi depa tu.. Memang laku la kalau letak kat depan kaunter.. Hihi

hainom OKje said...

Itulah strategi bisnes dia namanya Dana.....pendapatan sampingan katanya hihi....Budak kan mmg pantang tgk mainan...Untung sabut dpt beli ....kata Ayyan haha