teman2....

Tuesday, October 8, 2013

menangis lagi


As salam sume kwn2,

Semalam maaf yek aku senyap je.... aku cuti rehat aiyan ada appoiment echo kt hkl.  Ada berita gembira n sedih... sebelum bt echo aiyan kene amik syrup bg dia tido... punyalah lama tunggu sampai sejam setengah baru lah dia tido... mana lah dia reti duk diam... ke sana sini, dh terhoyong hayang dek kerana ubat tu pun gagah gk nk jln... 

Dr kelmarin lg aku dh rasa tak sedap hati... ntahla, masa echo tuh separuh jln je aku ada sekali, rasa mcm tak sanggup nk dgr or tgk... walaupun doc pkr lum bgtau lg, tp bile tgk kt monitor tuh kite pun rasa pelik, sbb selalu ada dua je warna, merah n biru utk jantung sebelah kanan n kiri tp semalam tibe2 ada tambah 1 warna lg..putih... 
Bile dh setel echo tuh doc pkr panggil n dia cite walaupun lubang kt jantung aiyan dh mengecil tp injap aiyan dh bocor n dia kene gak bt operate kt IJN, dia suruh kami tunggu surat utk operate kt IJN or tunggu appoiment kt IJN bln 4 thn dpn.  dh setel pas amik ubat sume aku ok lg... takde rasa sedih.  Tp bile dh duk dlm kete tgk segala keletah aiyan dlm kete tibe2 aku rasa sedih, sebak... airmata nih tibe2 mengalir laju je... sampai aku peluk n nngis kt aiyan... n dia selamba je dia tepuk2 kepala n bahu aku mcm tau je aku sedih...sedih sgt2, aku dok pikir camne kalu lps operate tuh dia tak seceria skrg, kalu dia tak aktif cam skrg camne... Allah... 2 thn aku tak nngis mengenangkan masalah jantung aiyan, mule2 dulu 2 thn lps masa aiyan umur 2bln 1st time tau dia ada jantung berlubang, skrg dia dh umur 2 thn 2 bln.  Besar betul dugaan kami.... Kalau boleh aku mintak tukar, biarlah aku yg rasa sakit tuh....  msti sakit kan... 





benda yg aku nk sgt elak tp Allah dh tentukan segalanya
ni lah feveret dia kt umah pakai kasut or slipar sume org kt umah... tu tgh pakai kst keje aku


p/s: Kwn2 doakan yg terbaik utk permata hati ku ini... 

Published with Blogger-droid v2.0.10

16 comments:

Hazmin Hamudin said...

Semoga semuanya baik2 saje ye. Moga tabah hadapai ujian dari Allah ni.

Papa Mifz said...

Insya-Allah semuanya akan dipermudahkan...banyakkan berdoa yer...

lizz said...

ya allah moga ayyan selamat dan sihat selepas operate...kuatkan semangat dana...saya pulak yang sedih ni...takper dana banyakkan berdoa yek...
ololo ayyan tu seronok sangat main selipar mama yek...

adrianna syaz said...

Harap dana byk2 bersabar ya..dan semoga aiyan cepat sihat :)

inazamri said...

Dana,akak rasa sebak bila baca.Akak doakan ayyan akan terus membesar jadi hero yg hensem cerdik pandai dan soleh.ramai yg doa buat ayyan.bila la akak dpt jumpa korg ye.

Zulfadly said...

kak dana, moga akak kuat, IAllah, semuanya berjalan lancar, dan aiyyan cepat sembuh kak, amin.

norhidana miswan said...

Hazmin- mekasih, insyallah

Papa MIfz- amin2 mekasih PM

Lizz- mekasih lizz, mekasih sentiasa doakan aiyan n bg sokongan

Adrianna Syaz- amin2, mekasih

k Inazamri- jgn sedih2 kak...hrp doa akak sentiasa mengiringi kami

Zulfadly- mekasih dik, insyallah

Kakzakie said...

Kakak ni Dana... baca macam ini pun airmata kakak dah luruh sama. Kakak dapat bayangkan perasaan sebagai ibu. Tapi apa daya kita bila Allah nak uji kita kena redha dan teruskan berdoa padaNya moga semua ujian tidak diperpanjangkan.

Teruskan munajat padaNya setiap tengah malam moga dipermudahkan.

Doa kakak juga buat anakanda Ayyan..

erin said...

dana sabar ye..aku doakan yg terbaik utk ko dan aiyan, moga aiyan cpt sihat, ada hikmahnya i'allah

lieyalatif said...

ALAHAI...sedih aku bace dana...aku plak tumpah air mate..

ko kene kuat key...in sha Allah semua akan berjalan lancar....kite doa agar ade keajaiban berlaku sebelum bulan 4 tu...mane tau semua okey...kuase Allah kan....

Qhaifa Nur said...

kak Nur pun ada anak juga dana..bila datang ujian macam ni rasa tak sanggup nak hadapi...tapi ini bahagian kita kena redha dan kuat semangat dana demi aiyan...

moga aiyan diberi kesihatan yang baik dana...In Shaa Allah

Aine Ainun said...

hati Ibu macam kita ni semua sebak...
kitapun sebak ni dana...
sabarla dana...
kami sama2 ada doakan...bagi semnagat...
Aiyan pun mcm anak2 kita jugak...
sabar ya dana..
kuatkan semangat sebab aiyan...

pertama sekali Ibu kena kuat dulu...
aiyan akan lebih kuat...ok..
Jgan sedih2 k

hainom OKje said...

Emmm....moga sabar ye Dana....Bukan mudah utk terima dugaan itu sebagai seorang ibu...okje faham ....Jangan fikirkan sangat....positifkan minda, luangkan masa 5 minit sehari bayangkan yg Ayyan akan sembuh dan semakin aktif dari sekarang...insyaallah positiflah jadinya

Marya Yusof said...

Dana,

Marya tak tahu nak ckp apa... Hanya doa yg terbaik buat Aiyan yg comel... Allah knows best... Think positif ye Dana... Allah hafiz... take care...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak saya faham perasaan akak sebab anak saya pn ada penyakit juga cuma bezanya bukan sakit jantung...akak sabar banyak2..kita mmg ibu yg diuji...tp ada hikmah di balik semua ni percayalah

aizamia3 said...

Moga semua berjalan dengan baik hendakNYA. Kuatkan semangat ye Dana..