teman2....

Monday, September 3, 2012

mama kene Gastrik

as salam sume kwn2,

maap ye kwn2 aku lama tak bt entry baru... arini pun bt ntry simple, gambar raya kt johor ngn gambar jamuan raya kt jupem pun lum sempat nk update lg.... nnti lah ek... arini aku mc, gastrik .... dr smlm aku menanggung skt, ingtkan kencing ktr ke apa...sakit bebeno sampai tido pun tak blh.... bile pg kenek pg td, doc ckp gastrik huhuhui... mmglah smlm pg pas mkn mehun ngn smbal kicap mmg perut aku memulas lain mcm, pastu pinggang sakit...rupenye....


dpt 4 jenis gula2...huhuhui




nk qada tido tp rasanye mmg tak dpt lah...bile ini bdk ada


p/s: makin tua makin banyak lak penyakit...huhuhui

17 comments:

kakcik said...

Berehatlah, semoga cepat sembuh. :)

mamasuri said...

hehehe..semoga ko cepat sembuh yek..abis orang karto tanyer ko mc kenape..aku cakap kencing kotor..hhehee..nasib ahh..esok dtg keje tau..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

cepat2 sihat kak :)

fazitaismail said...

sabar.., sakit itu penghapus dosa...:)

Liza Razak said...

nasib sis cepat2 pegi klinik sebelum melarat...take care sis :)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

moga cepat sihat ye dana.. akak masa anak dara kerap kena gastrik (maklum zaman anak dara asyik sibuk nak diet aje.. selalu skip mkn.. hehe) tp sejak lepas kawin baru sekali kena itupun sbb tersalah mkn bubur kacang.. masa tu baru lepas pantang anak sulung.. apalagi.. masuk anginlah.. hehe.. lps2 tu alhamdulillah dah tak pernah kena..

re: maaf dana akak tak dpt reply dana petang kelmarin tu.. pasal gulai t'ganu tu.. akak pun tak pandai sgt.. tp ada satu resepi gulai ayam yg guna rempah cap bunga rose tu.. biasa kalau gulai t'ganu mmg guna rempah tu.. kalau rempah kari biasa mmg tak sama..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

kasihan nye.. semoga cepat sembuh akak. Rehat2 yea :-)

norhidana said...

kakcik Seroja- mekasih kakcik

Emy- huhuhui... simptom2nyer hampir sama wei... tak blh lwt mkn, mkn pds skit pun perut lain mcm dah

Nurul Husna- mekasih dik

Fazita- insyallah...

Liza- dh tak tahan sgt sbb tu pg kenek tu

k Ratna- sblum2 ni kene tp takdelah sakit sgt sampai tangkap kt pinggang... sampai mlm2 nngis, si aiyan tak nngis mama lak nngis...

-hehehe takpe kak... ohoo nnti dana cari ek rempah cap rose tuh, tq

PMDR- nk wat camne dik, ujian Allah...

Cho Zila said...

berehat.. klu dah sembuh kasi update jela2 ok...

nur anis said...

raya tahun lepas, saya pun kena gastrik..tahun ni, memang kena hati-hati makan. taknak ke klinik lagi..:)

lieyalatif said...

lorrr...sian ko beb....camne leh gastrik plak nie...tapi mcm kebetulan plak, kawan aku kat opis ni pun baru je gi spital sbb gastrik gak...faktor mkn time raye ni kot kan....ko jage diri tau dana...pantang sikit mkn pedas2 tu.....

hai ensem boy aiyan!

norhidana said...

k Chozila- ye baik2

Nur Anis- itulah dik, tp masa raya kt kg takdelah masalah tuh, bile balik kg asik mkn pds je

Lieya- huhuhui.... itulah, aku asik mkn pds je, itu yg perut tak tahan tuh...pdn muke kan

Cikgu Ma said...

dulu penah kena gastrik...mmg kurus..sekarang alhamdulillah...moga cepat sehat yea..

Qhaifa Nur said...

bahaya juga gastrik ni...makan tak bole tinggal...alhamdulillah minta dijauhkan dana....

moga cepat sembuh......

lelamaisara said...

la...ada gastrik ke..moga cepat sembuh ye....

Wanieys said...

la kesianya moga cpt sembuh yer :)

Che Rosliza Che mat said...

Cr pun ada gastrik...dah lama tak datang..