Friday, September 21, 2012

Rayyan Izzan dulu n kini

as salam sume kwn2,

arini mood bt keje ke laut... fail kerja menimbun2 atas meja...sekali sampai penuh meja, rasa nk nngis...
aku nk share ngn korang gambar2 aiyan dulu n kini, masa dia baru2 kuar, masa msk spital n skrg nih...
betapa aku kadang tak perasan yg dulu anak aku mmg kurus sgt2... kck,tp sbb hari2 kami jaga dia, kami nmpak dia tu comel n cute je.... cite panjang kang korang bosan...

oh ye mungkin aku ptt cite sikit, tkt kwn2 ada yg tak tau kn, pada 15 september 2011, masa umur aiyan 2bln, aku dpt tau yg anak aku ada jangkitan kuman kt paru2, selepas beberapa hati doc bgtau dia ada jantung berlubang... masa tu, aku tak tau nk pikir apa...lps bt ujian echo, paed kardio mengesahkan aiyan ada lubang kt jantung n bkn 1 lubang tp beberapa lubang lg n masalah dia di panggil `vsd`... 8hari aiyan di tahan kt ward paed HKL, lps kuar hospital, aku mintak tolong makngah utk tolong jagakan aiyan sbb aku takkan hantar anak aku kt nursery @pengasuh sbb aku tkt kalu mereka cuai utk jaga aiyan, setiap hari aiyan kene amik 3jenis ubat sampai skrg.... ok lah panjang lak cite aku nih...

kesian tgk jari kecik nih...

masa ni aiyan 2bln, tiap kali tgk gambar nih...aku msti nngis, sebak sgt2...


masa nih aiyan 5bln lbh, dia dh mula kurus n rambut dia ggr


tgk kaki ngn peha aiyan, kurus sgt2 kan... masa ni dia 8bln

ni msh lg kurus n tak pandai ddk sndiri walau dh umur 9bln lbh

tiap kali tgk dia senyum, ketawa...kami nmpak dia comel je... ni dia 11bln

masa ni aiyan dh 1thn, masa pose aritu time balik kg... dia lum pandai merangkak lg masa nih

skrg...1thn 2bln...alhamdulillah dh mkn tembam, rmbt makin banyak... dh pandai memanjat nk berdiri


buah hati kami yg sentiasa comel di mata kami

p/s: walaupun kadang hati aku sikit terguris bile tiap kali ke mana2 ada yg bertanya berapa umur aiyan, n lps tu akan ckp kenapa kecik sgt bila dh tau umurnya.... cuma Allah yg mengetahui segalanya... aku redha tp aku bukan menagih simpati sesiapa... cume berkongsi cerita juga rasa syukur

29 comments:

  1. semoga aiyan membesar dengan sihat....:)

    ReplyDelete
  2. Sedihnya dengar cerita Rayyan ada VSD. So, doctor tak nak buat apa2 ke? Cuma pantau aje ye?
    memang nampak sgt dia kurus masa kecik2 dulu, tp skrg dah chubby pipi dia. Memang pandai you all jaga :-).
    Takpe lah, orang akan sentiasa tanya sbb mereka tak tau, tak boleh nak buat apa dah. Senyum aje lah ye :-).

    ReplyDelete
  3. sama2 kita berdoa utk kesejahteraan ayyan.pasti akan menjadi jejaka ensem besar nnt kan ayyan.

    ReplyDelete
  4. aiyan mmg ank yg comel.dan makcik yati doakan semoga aiyan membesar dgn sihat :)

    ReplyDelete
  5. sedih aku baca..tp takpe..go go aiyan..makan byk2 yek..leh geng ngan awek gumuk tu...

    ReplyDelete
  6. tabahkan hati dana.. akak rasa paham walaupun akak tidak mengalaminya.. mungkin orang tak perasan yang kata2 bgt menyakitkan hati orang...
    dayyan tetap comel dihati ok...

    ReplyDelete
  7. Lemongrass- doc bgtau vsd selalunyer akan ttp sndiri bile dia bsr nnti insyallah,kalu dh bsr still tak ttp gk baru operate...tp doc bgtau skrg dh mengecil

    k Inazamri- insyallah kak amin2

    mamyHarraz- thanks yati, insyallah yek

    Emy- huhuhui...kalu peha dia blh sama bsr ngn awek mmg best

    ReplyDelete
  8. k ChoZila- ye kak, mule2 mmg sdh sgt tp skrg lps dh 1thn, kadang kami rasa cam aiyan tak skt apa pun heheh
    *kak, rayyan bkn dayyan heheeheh

    ReplyDelete
  9. semangat dr dana dan sokongan semua buat aiyan bertambah sihat dan ceria.....
    makin comel sekarang aiyan.....

    ReplyDelete
  10. Dana,

    Sebak lak tgk gambar Aiyyan berselirat dgn wayar. Semoga makin kuat ya sayang..

    Dana, jgn sedih kalau ada yg bertanya. Itu lumrah nya. Jawab je selagi boleh, mana tau dgn jawapan Dana bila org dah tau doa pada Aiyan bertambah walaupun dari org yg tak dikenali. Kita tak kan tau kan doa siapa yang mustajab selain dari doa seorang ibu. Jgn sedih2 kay?

    ReplyDelete
  11. Tahniah Dana, kerana menjadi seorang ibu yg tabah menghadapi semua dugaan ni.

    Good job, Aiyan dah montel sekarang.

    Semoga Aiyan menjadi anak yg soleh dan membesar dgn sihat.

    ReplyDelete
  12. k Qhaifa Nur- insyallah kak

    k Umi Pepari- thanks kak, insyallah

    ReplyDelete
  13. k Azurazimi- time ksh kak, alhamdulillah mungkin dugaan bt kami

    ReplyDelete
  14. aku x tau nak ckp apa, serius aku sebak tgk gambar2 ni...sedangkan masa anak aku si adik tu masuk wad pun aku sedih, ni kan pulak ayyan yg ada vsd...

    tapi ayyan mmg kuat semangat kan...dia makin sihat, makin bijak, makin comel dan nampaknya makin notti...

    korang dan makngah mmg pandai jaga ayyan...semoga Allah merahmati kalian sekeluarga...

    jgn putus berdoa...doa ibu itu mmg mustajab...sayang ayyan!!

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah...ayyan semakin sihat.
    Ku doakan yang terbaik utk nya...amiiinn.

    ReplyDelete
  16. sedih akak bc sbb hati mama mn x terharu lihat anak sakit.. alhamdulillah ayyan dah smakin sembuh..

    ReplyDelete
  17. sabar erk dana... insyaallah nanti bila dah besar sket mungkin cepat la kut pembesaran dia...

    ReplyDelete
  18. Assalam Dana,

    Marya tak boleh tahan diri nak nanges... Dana beruntung sb dianugerah anak yg secomel & pengubat hati macam ayyan... Insya'ALLAH Dana, dia akan membela kamu suami isteri nnt di akhirat... Jaga ayyan baik2 ye... He's so cute! Teringat video dia 'kemas' baju aritu... muahhhhs...ayyan! :)

    ReplyDelete
  19. semoga aiyan membesar dgn sihat..seyes saya xboleh tgk anak2 kecik yg sakit mcm ni hati cpt tesentuh...aiyan anugerah yg xternilai buat awak dan suami dan aiyan juga adlh saham buat awak di akhirat nanti...

    ReplyDelete
  20. semoga aiyan sehat dan cepat membesar.. memang kalo aper terjadi kat anak memang raser sedey sangat dan raser tak tentu arah. tapi kalo bab orang tanyer tue memang tak bole nak elak sebab orang tak tahu aper yang kiter alami. semoga akak bersabar dan tabah untuk harunginyer itu semoga ujian darinyer... i support u!!! yang penting aiyan memang chomei...

    ReplyDelete
  21. rindu aiyan..lama x tgk aiyan...

    apapun dia tetap anak kita..
    kita yg mengandungkan dia dana..
    pedulikan ckp org...

    semoga aiyan sihat dan jadi anak yg soleh n bijak..=))

    ReplyDelete
  22. insyaALLAH dik.. semoga aiyam terus sihat dan menjadi permata hati ibu dan ayah.. :) auntie nani doakan agar aiyan cepat sembuh ye.. :) jadi anak yang sihat.. dah cukup baik utk ibu. dan membaggakan ayah.. :)

    ReplyDelete
  23. semoga aiyan terus membesar dgn sihat, dan semoga awak juga terus tabah melalui ujian & dugaan hidup bersama aiyan..sedih akak tgk gambar2 aiyan nih

    ReplyDelete
  24. sedih plak bc.. moga aiyan diberi kesihatan yg baik. amin

    ReplyDelete
  25. turut simpati...semoga rayyan cepat membesar dan bijak..

    ReplyDelete
  26. InsyaALLAH dia akan membesar sihat dan pandai. Kuasa ALLAH tak siapa yang tahu kan. Doa seorang ibu tak terhijab. InsyaALLAH.

    ReplyDelete
  27. sedihnyeee..
    sbr ye kak..
    skrang nampak byk perubahan kat aiyan kan..

    ReplyDelete

sila tinggalkan jejak,jangan memalu ye...