teman2....

Tuesday, September 4, 2012

Raya Johor 2012


as salam sume kwn2,

sorry2 arini lambat bt ntry, duk setel2kan keje opis nih... maklum lah smlm kan mc... arini pun msh ada rasa pedih2 lg perut nih... aduhla..... gambar raya kt johor mmg takde amik gambar kami ber3... melampaukan, hehehe so korang lyn jelah gambar aktiviti2 kt kg tuh yek... kami balik johor raya ke3 n balik ke kl ahad raya ke8....






family aku, yg berdiri dr kanan adik bongsu aku, mak ngah, mak tek n adik no 4...


raya ke4 tingin bt bbq... ada ketam

udang skit

ayam... bahan2 perapan simple2 je

edy ditugaskan jd tukang bakar hehehe

1st round nyer bbq...jemput sedara dkt2 umah je

ini bdk yg rambutnye makin kenteng

daging goreng spesel feveret abah aku

cabut sndiri ubi utk bwk balik kl

asam pedas kepala ikan yg superb

sampai2 kl je... penuh brg dr kg

hamper ni aiyan munye heheheh


saja je tayang gambar raya kt johor umah atuk tp ada 2family je yg ada pagi raya tuh... 


24 comments:

mamasuri said...

heaven nyer tgk lauk2 bbq tu...

kakcik said...

daging goreng spesel tu nampak sedap :)

lieyalatif said...

eh dana, aku bace citer raye ko, raye kat johor lagi meriah nie hahaahah..bukannye ape sebab ko sogokkan aku ngan bbq ngan asam pedas tu...terus aku meleleh ....nampak sedap tuuu...peberet sepanjang zaman aku tu wey....

aiyan, aunty lieya nak hamper cikiiiittttt muleh?

cheqna said...

teringin plak nak bbq bila tgk gambar2 ni =)

salam singgah =)

QA's ~ mamapapa said...

ubi kayu my feberet ! :)

norhidana said...

Emy- heheheh thn dpn nk bt lg...

kakcik Seroja- mmg sedap kakcik hehehe... (puji sbb dana yg bt)

izan mama mia said...

bestnyer bbq....

Karukord Jagau's said...

Jgn byk2 mkn ubi bakar....nnt asik kentut2 je hehehee

lelamaisara said...

wah raye kat johor ke..tak singgah umah saye pon....;)

norhidana said...

Lieya- heheheh... samalah aku, asam pds kepala mmg perkh....

Cheqna- apa lg ujung mingu nih berbbq

QA- sama lah... mcm2 blh bt

nur anis said...

waaa..banyaknya barang..huhu...

Qhaifa Nur said...

menu raya dana ni buat akak gerammm...lebih2 lagi asam pedas tuh...
best aiyan dapat hamper...

Dee said...

apsal byk sgt blog jaja gambar ketam ni? cis..dahlah puasa..bikin dee terliur je..ayyan tolong auntie..hahaha..

norhidana said...

Izan- best2 thn dpn nk bt lg

en Jagau- ahak2 dh nk abis pun

Lelamaisara- aik tak bgtau pun umah ktne

Nur Anis- heheheh itupun separuh laki akak dh bwk balik kalu tak lgggg banyak

k qhaifa Nur- heheheh.... mmg best kak

k Dee- heheh sbr2... aiyan tak mkn ketam dia kata ehehe

Kakzakie said...

Balik Johor tapi kita tak jumpa padahal dekat aje kan Pontian lagi. Hero kecik t mesti banyak dapat duit raya ye.

LYAfrina said...

terliuk tgk menu utk bbq tu..xpnh lagi bakar ketam.. msti sedap ni kan...


**dana..get well soon ye... makan ubat & kna jga makan utk elak gastrik

Wanieys said...

bestnyer buat bbq hihi

inazamri said...

telan air liur tgk asam pedas pala ikan tu.mmg bestkan raya2 kumpul mcm ni pastu siap bbq lagi.td lunch time balik umah sempat akak grg ubi kayu sikit...masuk ke petang ni mula la perut jd angin

Acik Erna said...

assalam dana..yang buat acik paling teruja..ubi kayu tu..kalau baru3 cabut macam tu..goreng sedap..buat lepat sedap..buat bubur pun sedap

mama aryan said...

sedapnya buat bbq..akak pun buat juga tp sikit je makanannya..

Bitt (double IS) said...

pelbagai hidangan yg sedap2...wallaa...
selamat hari raya, maaf zahir dan batin ya sepanjang berblog :)

Cho Zila said...

ala sedapnyer dana.. memang tak leh nak elak dari makanni...
balik kl penuh bonet yerk...

Che Rosliza Che mat said...

Terliur cr tengok...

intan_blur said...

bestnyeeee siap bbq lagi.
bestkan family ramai..