Thursday, September 19, 2019

PHOTO DIARY #31/2019 versi makanan

As salam semua kawan-kawan,

Tarikh hari ini cantik lah, 19/9/19
Sekolah di Putrajaya, KL dan Selangor di arahkan tutup 2 hari, seronoklah si aiyan.  Bacaan ipu pagi ini dah semakin menurun, harapnya terus turun dan hilang lah jerebu ini.

Mari lah kita layan gambar sepanjang minggu yang berjerebu ye kawan-kawan.  memang pasal makanan je, korang pastikan sebelum layan mesti ada makanan atau dah lepas makan tau.


Menu minggu lepas, kalau dh orang johor mmg tak boleh tinggal sambal kicap

makan keropok ikan pun dengan sambal kicap... baru teringat habis dh sambal kicap kt rumah kene buat baru nih
org lain lama dah cuba masak ayam buttermilk, aku baru nk try... 


laki aku kata sedap, di tekak ku pun rasa sedap...
nanti cuba masak dengan udang or sotong pulak lah

minggu lepas ngoder ngn kawan di jupem ni, gebus gebas macam-macam perisa ada

gebus, cheese dia montok

yg ini ada coklat dalamnya... sedap 
kalau kt kedai puspanita mmg murah rezeki dia, ada je orang belanja dia jajan atau aiskrim

vietnamese rolls, sebekas ni rm10 tapi mmg isi nya banyak sayur rangup, sos dia tu mmg best


puas makan sayur, ranggup lak tu... mmg best lah

minggu lepas maktek bagi aku kuih bulan ni... aku ni tak minat sangat tapi orang dah bagi kita amik lah kn, adik-adik aku mmg suka kuih bulan ni, tp aku lak yang tak berapa minat

macamni rupa inti nya, dua-dua ada telur masin... maktek memang kata sedap sebab dia suka, bagi aku sedap jugak lah cuma tekak jakun aku ni susah nk terima kuning telur masin kat tengah tu

sabtu tu sebelum kul12 tengahari tp dh gelap sebab mendung, abaikan je kain selonggok tu ye

menu sarapan hari ahad lepas, layan ko pagi-pagi makan sate walaupun cuma 2 batang

tiba-tiba teringin pulak makan roti canai boh telur goyang nih... mmg mantap

banjir kan pulak dia... mebeles sangat... 

ahad tu lps sarapan pergi beli lauk kt giant permata, dia suruh aku pilih lauk tapi dia duk jauh nun kat sana, geram pulak rasanya... 

egg tart beli kt pistacio... bau harum

isi tebal jugak tapi bagi aku tart shell dia tu pun agak tebal

tauhu bergedil beli dengan kawan PA, sedap gebus isi banyak sos pun sedap memang layan


nasi goreng telur aiyan, bila papa asyik balik lewat aku masakkan yang simple je untuk dia


layan betul makan telur separuh masak gini, kene amik 2 biji kalau sebiji macam tak cukup hehehhe

sepantas kilat licin, sarapan semalam kat opis, edy lepas antar aiyan dia sarapan kt mamak depan opis... aku kirim lah telur separuh masak



18 comments:

Wan Syahida said...

Amboi banyaknya makanan. Ni cuti-cuti akibat jerebu ni memang kena prepare makanan lebih kat rumah sebab anak-anak sure lapar je manjang. Haha.

Sis Lin said...

Kemain banyak makanan, dan paling Sis ko teruja nengok kuih bulan tu...peberet Sis!!

Ujie Othman said...

Ahh...silap tengok time blm lunch. Telan air liur jelah! Hahaa

Eh..ayam buttermilk tu kan, akak pun blm pernah try masak. Ketinggalan jauh sgt ni :D

norhidana said...

Wan Syahida- hehehhe itulah, cuti banyak kan minggu sebelum ni kejenya makan jelah

Sis Lin- hehehhe oooh akak blh geng la ngn adik2 dana, depa suka bebeno... segala perisa depa minat

k Ujie- hhehehe tulah kak, ptt lps lunch baru jenguk sini, hahahah ingat dana yg paling ketinggalan, akak yg rajin msk pun lum try yek... pasni try kak mesti best

paridah said...

WOW MAVELES SEDAP SEMUANYA

Kakcik Seroja said...

Alhamdulillah. Bacaan IPU nampaknya semakin menurun. Tapi kakcik masih juga bila keluar rasa sesak nafas... :(

Sunah Sakura said...

mak ai kejamnyaaaaaaaaaaaa post ni! banyak betul makanan!!!

Wak Lat said...

makan makan makannns.. hehe

AZ .Com said...

Sedap nye makan banyak2 dapat cuti lagi hehehe

Azhafizah MN said...

orang johor memang tak pernah tinggal sambal kicap tapi kalau kampung kat segamat kalau bihun biasa makan dengan sambal tumis.

norhidana said...

k Paridah- hehehehe org suka makan gini lah kak

Kakcik Seroja- semalam menurun tp ptg dan malam naik semula kakcik, harini pun naik turun

Sunah- hehehhe itu amaran awal2 dh bagi kan

wak Lat- hhehehhe bagi biar jemu wak

AZ.com- bila hari keje akak masak biasa2 je, bila hujubg minggu baru rajin sikit masak... lps tu dh cuti jln2 cari makan lah

Azhafizah- tulah, akak bedal je semua ngn sambal kicap

AtieYusof said...

alahai..sedapnya edisi makan2..

Vitamin Syaza (VS) said...

MasyaAllah banyaknya makanan xD Meriah!!

mrhanafi said...

penuh dengan makanan yang sedap-sedap

alangkah bahagianya hidup ini..hehehe

OKje said...

Akak pun layannnn je tengok gambar makanan ni Dana.... Kemecer! hahhaha...Portugese tart tu selalunya akak beli kat Kings. Sedap jugak...Tak pernah lagi mintak roti canai telur goyang tu.
Telur separuh masak tu lagi best tu...buh lada sulah banyak banyak,,,pergh!

AzianKhalil said...

perghh...edisi makanan betul entry ni...

mamapp said...

Apesal semua makanan ni nampak sedap2 ni alahaii lapo la

Sha Mohamed said...

Tengok pula time lunch.. terus berdangdut perut Sha.. hehehe..