Tuesday, September 3, 2019

Cuti Hari Kemerdekaan ke 62 - karipap king kong

As salam semua kwn2,

Harini aku rajinkan diri buat 2 entry, sbb semalam kan takde entry... niat nk buat kt rumah tp niat jelah, buatnya tidak heheheh

Cuti hari Merdeka aritu, luckly edy dapat cuti.  Jadi dapatlah kami berjalan2, plan nya pagi tu lepas sarapan nak jalan ke gohtong jaya di genting highland. Siap ajak maktek dengan ecah lagi tapi sekali tu dari jauh nampak susur ke genting-kuantan jem macam apa. Cek kt wave pun sampai ke tol gombak jem nya, jadi kami pun tukar laluan jalan2 ke kuala selangor jelah. 

Kita cerita pasal karipap kingkong yg glamer kt kuala selangor tu yek... memang ini gerai yang wajib kami singgah dan beli.  Puas makan karipap nya yg besar dan banyak isi nih. 


semangat lain macam budak baju merah tu, siap pakai gelang anak malaysia tu

Tengah tunggu maktek ngn ecah ni

mula2 jalan clear je, tp bila dh lepas melati mula slow dah, tak sedap hati jgk

nun dikejauhan nampak jem betul kt jln susur genting-kuantan

terpaksa tukar laluan, mmg tak jangka sampai mcmni sekali jem nya

sampai tu terus beli, makan dalam kereta panas lagi... layan betul

harga masih sama macam 2 tahun lepas

beli 5 ketul tamak nk sorang satu heheheh

isi dia mmg penuh, hirisan ayam atau daging nya besar2 dan banyak

lagi besar dari hp, sama besar atau besar lagi sikit dari tapak tangan ku

15 comments:

Sunah Sakura said...

aduuuu lapar perut tengok karipap tu kak! terus rasa nak masuk dapur skang goreng karipap frozen...hahahahha

Umi Nazrah said...

ya Allah. puas hati nya makan kalau dapat ni. kena sebiji ja. tak tambah dah. hahaahahaha

Suria Amanda said...

Pernah makan sekali dan mmg sedap..suka yang inti daging...

norhidana said...

Sunah- hehhehe sila2 jgn lupa goreng lebih

Umi Nazrah- mmg puas mkn, kenyang mcm mkn nasi sepinggan

k SA- dana pun suka daging, dagingnya lembut sgt

Mrs. A said...

Memang besar ya sesuailah namanya king kong hehehee...
Bagus sangat kalau inti dia padu sesetangah karipap tu inti angin yang lebih

Warisan Petani said...

Gadangnye
Makan sebiji dah kenyang

ShirVen said...

Wah mmg kingkong lah karipap tu, inti penuh, ohh sedapnya

norhidana said...

Mrs. A- betul kak, inti nya mmg penuh padat sebab tu walaupun harga nya mahal pun kita sanggup beli

wak WP- betul wak, makan sebijik dh kenyang naw, kalau kongsi pun kekenyangan

ShirVen- sesuai ngn namanya heheheh

Cik Itah said...

huishh..besar gila hehe ini makan separuh pun kenyang suda

Sha Mohamed said...

dulu masa duduk dekat damansara, sha rajin beli karipap ini dekat ikea.. ada separuh telur rebus dia bubuh dalam tu selain kari daging/ayam.. kalau tak silap.. memang kenyanglah makan..

Tuan Hanafi said...

Buah Tin selalu diceritakan dalam Al Quran...

pasti buah ini banyak khasiat

Inani Hazwani said...

Memang jammed kak Dana, minggu ni cuti lagi entah entah macam tu jugak. Sedapnyaa karipap king kong, lama tak makan.

adianiez AIDA said...

puas hati gini.
dtg jauh2 beli pun takpe ekk :)

Rubiah Kadir said...
This comment has been removed by the author.
Rubiah Kadir said...

Uikss. Besar betul saiznya kak.

Area rumah ruby ada jual. Tapi ruby tak pernah beli.

Tak tahu lak saiz dia memang king kongg!