Thursday, September 5, 2019

Photo diary #29/2019 minggu yang sibuk

As salam semua kwn2,

Dah khamis yek kwn2, rasa cepat minggu ni berlalu alamaklum isnin cuti kan.  Kerja dan setel baru ada masa nk buat entry hari ini, jom lah kita layan gambar sambil baca cerita nya kat caption ye kawan-kawan.

Kisah seharian yang di himpunkan


Kalau nk goreng keropok ikan, mmg kene penuhkan 1 balang nih,sedar-sedar dh surut.. edy, aiyan ngn maktek yg rajin belek balang nih hehhehe

cuti merdeka baru nih, rajin lak maktek masak nasi lemak dan hantar kt rumah kakaknya

tetamu tak di undang, selama ni aku tak tau pun yg kucing boleh muat masuk gril ni huhuhu
masa ni dia panjat sampai atas sebab nk lari dari kucing lain

dia mengiau-giau, lapar lah tu... tapi kami cuma ada nasi lemak dengan bilis goreng je mlm tu

lepas tu dok la usha nk masuk dalam rumah, aku ni tak la benci kt kucing, suka kucing cuma aku tak  berani nk bela kucing lg lah



time aku lipat tudung dia dok kacau, kita pakaikan tudung gaya ustazah ye

geram dengan gigi dia nan 4 batang tu
ahad pagi tu kami ke aeon au, nk beli barang kt romantika... geram tengok bunga2 dia

amik gambar kt sini dan up kt fb pastu dapat 1 beg free

dh besar pun sibuk nk main situ, layankan jelah dari dia nangis 

ahad petang tu time edy tanam pokok tin dia, dia dtg lg gesel-gesel kat kaki edy, sbb edy yg mula-mula bagi dia makan

aku sediakn air minum ngn makanan kucing kt luar nih, kalau dia dtg dia blh mkn n minum kt sini janji jgn masuk rumah... tp ni kucing jiran pun tumpang sekaki
malam hari tu baru menghadap kain baju yg dh macam gunung everest nih, seminggu lebih rasanya, tiap hari duk kata nk lipat tp dok tangguh-tangguh... hambik




19 comments:

anamizu said...

alamak kopok ikan memang sebalang boleh habis tak sedar hehehe. eh tinggi jugak kucing tu panjat ye kak. boleh muat pulak die celah tu. sy pun jenis ok dgn kucing cuma tak berape suka lah kalau masuk ke rumah. sama sy pun letak makanan & air utk kucing kat luar rumah hehe

Sunah Sakura said...

sama...kalo goreng kopok ikan, mesti nak penuhkan satu balang...

kelakor nye dak kucing tu...hahahha! sampai terpenyet kat grill! 不不不

norhidana said...

Anamizu- kucing tu tengah takut itu tinggi dia panjat, mata tgh dok usha kucing jantan yg bunyi2 kt dia...

Sunah- kalau tak penuh kang kejap je kene tambah lagi, hehehe dlm situasi bahaya dia tanpa sedar samapai situ

ray said...

rindu nak makan nasi goreng dgn keropok

Ujie Othman said...

aksi stunt sungguh kucing tu..haha!

lipat baju tu la kerja yg akak tak rajin, wpun ahli rumah cuma dua org. Kalau ramai..mmg jadi gunung jugaklah! :D

norhidana said...

Ray- alahai sian, kalau dekat akak dh bg sebalang nih siap goreng lg

k Ujie- tulah kucing tu takut punya pasal, hehehe naper yek ramai mak2 tak minat lipat baju ye kak, tp nk tak nk kene lipat jgk kalau tak mau penuh se rumah hehehhe

Ain Athirah said...

Luas tu kak pintu grillnya tu muat kucing tu. Masuk saja tak membuang apa2 takpa kak. jenis yg masuk lpastu kencing merata tu yg nak mengamuk tu hahaha.

Seram tgok kain tu kak. kalau ain mmg menangis smbil lpat bju haha

1st time singgah sini. Follow terusss

AZ .Com said...

Ahhaaa byk nye baju nak kene setel.. Semoga bjaya setelkn baju2 tu semua hehehe

Inani Hazwani said...

Keropok kalau dah goreng macam ni memang tak sedar dah surut kak Dana. Hahah! Cuma tu lah, tak rajin nak goreng banyak banyak terus kadang tu. Sedapnyaa nasi lemak.

Nadhie Wueen said...

sedapnyaaa nasi lemak. geram tgk kucing nakal tu. dan bunga tu pulak cantik2

Suria Amanda said...

Akak paling suka kopok ikan...apapun part melipat kain tu yang semput nak buat..paling x suka...biar basuh kain dan sidai kain lagi...

norhidana said...

Ain- kucing mmg jenis kaki nyelit hehehe... akak dok pesan banyak2 kali kt kucing tu masa bg dia mkn, kencing berak pi jauh2 jgn buat kt umah atau umah jiran2...

AZ.com- mcmne nk abis, baru nk abis tambah lg dan lagi ... nngis

Inani- tulah nk goreng tu mmg mls betul, tp kalau tak goreng ada yg mintak mls nk gorng dan2 tu jgk

Nadhie- ns lemak lauk apa pun tak pernah tak sdp hehehhe, kucing tu mmg lahai... mcm2 kerenah

k SA- mmg bercinta nk lipat kain... basuh n sidai takpe lg kan...

adianiez AIDA said...

wah, takut betul kucing tu kena kejar :) ha ha...
tinggi dia panjat nak selamat diri.

romantika ni kalau masuk, memang la sukar nak keluar, dana.
ada 'hantu' :) ha ah aha ha

Rubiah Kadir said...

Akak duk apartment ya? Sama macam Ruby lah.

Cantik² bunga di Romantika tu haa. Hehe

Samalah, kucing suka panjat² grill rumah. Grrrr. Tak sukaaaa. Heee

Haaa hambikk, bila sehari tak lipat dah banyak. Bila berhari², mau menggunung kak. Hehe. Sama jugak mcm ruby. Askar ramai. Hahaha. Alasan



Azhafizah MN said...

keropok tu kalau dah goreng memang cepat surutnya..

mamapp said...

Alahai also berani mati si kucen th

ShirVen said...

Keropok tu goreng sebalang, if ava duduk cfrm surut truk 不不

Kucing dh darurat selamatkan diri, tu yg sgup panjat tinggi, kat rmh aku pun byk stray cat yg dibagi mkn, nak biar je sian lak.

Hah! Longgokan baju belum berlipat tu mmg masalah negara, rasanya nx pbentangan budget perlu masukan dlm agenda, cara2 myelesaikannya 不不不不

norhidana said...

Aida- dia tu kucing baru mendatang, sbb tu takt ngn kucing yg dh otai2 hehehe... mmg berhantu, kalau masuk jarang keluar ngn tangan kosong

Rubiah- aah ruby, mampu duk apartment je... akak tak kisah kucing tu panjat grill jnji jgn membuang dlm kawasan umah akak uadahla

Azhafizah- betul tu, klu kita tak goreng kang sampai ber ulat,gitu je...

Mamapp- heheheh utk selamatkan diri

ShirVen- kdg kita pun lyn jgk sambil layan tv, dh pnt goreng takkan nk tgk je kan hhhehehe... kucing liar tu jnji tak membuang merata2 ok je... baju tu, tak blh buat apa lah bab menggungung tu

Mrs. A said...

Keropok makanan berhantu sedar-sedar dah habis je hahahaa...

Kucing oh kucing kemahen aksi kakinya tu.

Mrs. A kalau malas sangat baju-baju tu sumbat je terus dalam almari bila tutup almari tak nampak dah serabut. Alamak bocor rahsia