teman2....

Monday, December 19, 2016

jln2 melaka

as salam semua kwn2,

salam isnin kwn2.... minggu nih pun sunyi betul opis aku, ramai yg cuti
aku jgk lah yg setia ddk kt opis ni hari2.

Sabtu aritu, kami ke melaka, hadiri majlis kenduri kahwin anak saudara paksu edy kt bemban
Ahad edy keje, ganti hari sbb selalu sabtu dia keje ahad cuti.
Walaupun kejap, seronok jgk lah dpt jln2 kan... rayyan izzan la paling seronok, mlt asik tanya nk pegi mana, bila kata pg melaka dia kata melaka tu sapa? hehehhe

Lps kenduri tuh kami jln2 ke pantai klebang, dlm kul 5 grk balik kl tp ya ampunnnn jem giles
Edy kata bln 1 nnti baru dpt cuti panjang, ok nnti kami tuntut cuti tuh nk jln2 pi mandi kolam kata aiyan


saujana mata memandang, tak tau kt melaka pun ada sawah pagi

entah berapa rm la agaknya sekali pusing ngn kereta kuda berhias nih

kt pantai klebang, ada kereta kuda berhias lg

mama ddk tgk dr jauh je... muke pun dh comot... layan kan je 2 beranak tu main buih

dok tgk layang2 sambil ckp ... nape aiyan takde layang2 mcmtu?

dpt main buih ni pn dia dh seronok sgt dh... 

p/s: aduh pening memikirkan psl catuan air nih... 

14 comments:

Kakcik Nur said...

Sesekali dapat keluar sarang, memang rasa seronok bukan main sekiranya tiada peristiwa yang tidak diingini terjadi... :)

emy pokden said...

happy aiyan..thn dpn mama papa sila bawak aiyan jalan2 jauh lagi..
next trip langkawi..naik kapal terbang...yeahhh
hehehe

Amy Hilmirda Daud said...

Cantik kereta berhias tu. Masa akak ke sana dulu tak perasan pulak.
Akak pun risau juga pasal catuan air tu, hanya mengharapkan tangki air bangunan ni aje.

wahida said...

hahahaha...aiyan boleh tanya melaka tu siapa...
adoi la...betul2 buat aunty gelak tau aiyan ni...comel je...

Kakzakie Purvit said...

Kalau ke Melaka sana-sini memang boleh nampak beca berhias ni Dana
Kakak pun tak pernah naik. Posing tepi dia adalah:)

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- btl tu kakcik... cuma nya tang paling mls nk ngadap jem tuh

Emy- amin2 fuh2 masin lah tulisan ko nih...

k Amy- ada 2 je kereta berhias tu kak, tp tak terasa nk naik tkt mahal hahahha... itulah jgn la bersambung minggu dpn catu nya

k Wahida- heheheh tulah, sbb kalau giant, jusco tu dia kenal lah sapa kak

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

LAMA SANGAT ILA BERCUTI NIE.. 9 BULAN PREGGY..PANTANG 3 BULAN..HUWAAA NEED GATEAWAY JUGAKKK

Norhayati Mohd Isa said...

Nak juga singgah pantai klebang ni..
Dorang kata macam kat gurun pasir..
Ye ke dana :)

Amanda Suria said...

Akak pun bwk dania pi melaka....

norhidana miswan said...

Ila- heheheh apa lg, mari kite jln2...

k Norhayati- aah kak, sbb dia ada pasir yg agak jauh dr pantai jd boleh di main2 kt situ... jom la jln2 situ kak

k Amanda Suria- cuti sekolah kan, sian lak dia duk umah je, tp akak dkt la nk ke melaka tuh kan

Cikna said...

Melaka dgn jammed time cuti mmg b'pisah tiada... Mandi air kolam panas mmg best...;-)

Cikna said...

Kete kuda b'hias ni baru lg ke bln lps g klebang xdok pun... Singgah beratur beli keria antarabangsa&coconut shake x,huhuu...???

hainom OKje said...

Tak cari keria gula merah ke Dana?
Hakak walau balik kampung lalu Melaka tapi jarang jugak singgah Melaka Dana.
Ayyan sukalah tu dapat main buihkan...

TukangKebun said...

Nampak enjoy Ayyan main di pantai.
Oh sama-samalah kita cuti di Melaka cuma hari berbeza beberapa hari sahaja.
Oh ada juga kuda kat sana, hias macam Cinderella punya dah tu.