teman2....

Tuesday, November 29, 2016

siput oh siput

as salam semua kwn2,

salam selasa kwn2.... 

korang dh sarapan? ke dh lunch? almaklum cuti2 sekolah msti ramai yg cuti kan

Ni cite minggu lps, masa cuti bwk aiyan pi appointment mata.... aku mmg cuti lah aritu kan, jd nya gantung periuk lah apa lg

Edy bwk pi lunch kt tempat yg kami selalu bfast, jumpa siput... compom amik, tak abis mkn situ bungkus bwk balik umah... 

Sejak duk kl sekali pun aku tak penah msk siput nih, bkn tak reti nk msk, or tak reti nk siang bontot dia tuh, tp sbb mls nk buang bontot dia kt umah. hahahha 
kalu kt kampung boleh je siang berkilo2 siput nih... 

Jd nya beli yg siap msk jelah ye... 

mmg layan kalau jumpa, toksah nk segan2 time menyedut tuh

semangkuk nih mkn kt kedai skit je... bungkus sambung mkn kt umah banyak rupenye

p/s: kwn2 kt opis aku ramai yg ot sampai malam, pastu sibuk duk share cite seram udahla aku penakut huhuhu

15 comments:

Kakzakie Purvit said...

Dekat JB sini ada restoran siput sedut tau Dana
Memang dia punya special ada siput sedut masak lemak cili padi
Yg hairan tiap hari ada - dari mana dia dpt siput tu agaknya

Norhayati Mohd Isa said...

Emmm dapnyaaaa siput sedut dana..
Bab makan suka dana..
Bab nak membuang ekor siput tu yg malasssss..
Jadi memang patut beli ajer..
Tapi kat shah alam ni mahal sikit siput sedut tu..
Nak puas makan kena jugalah masak sendiri kan :D

Warisan Petani said...

Ni pebret WP juga.
Masak lemak campur batang keladi
Tapi makan siputnya aje.
Siput sedut hidup, sekarang mahal sangat.
Berbelas henggih sekilo.

Inani Hazwani said...

Fuhhh memang sedap ni :)

SYANI said...

Teringin nak makan siput sedut tu tapi sampai sekarang tak pandai menyedutnya.... tu yang kalau teringin takat kaut kuah je le...

Kakcik Nur said...

Kakcik suka makan masak lemak siput sedut ni. Rasanya, sepanjang hayat hanya sekali kakcik pernah masak sendiri siput sedut, lebihnya beli yang siap masak je... :)

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

feveret aku ngan batrice nie dana...

tapi sekarang siput sedut dah mahal le wei...
sebelum2 nie jual kat pasar sebungkus baru dlm RM4 jer..
balik kota last month..RM10 sebungkus...nasib baik ler siput2 nyer besar..puas ler menyedutt...dpt yg kecik2...sakit jiwa rasa nak menyedut tu

hainom OKje said...

Dulu dulu rajinlah jugak beli siput siang sendiri. Siap berjalan siput tu Dana...haha..

La ni dah malas pulak nak mengepit bontot siput haih....Isi bukan banyak mana pun. Penat mengepit je.

hainom OKje said...

Dulu dulu rajinlah jugak beli siput siang sendiri. Siap berjalan siput tu Dana...haha..

La ni dah malas pulak nak mengepit bontot siput haih....Isi bukan banyak mana pun. Penat mengepit je.

norhidana miswan said...

k Zakie-wahhh best tu kak, msti merata tempat dia dh booking tuh kak

k Norhayati- sama lah kak, nk membuang bontotnya mls nk yg senang tinggal mkn je...

en WP- mmg gu dia ngn btg keladi, betul skrg dh mahal sgt2 siput nih

Inani- menyedut berirama jd nya

Syani- hehehe kene belajar jgk nk sedut, rugi tuh

Kakcik Nur- heeheh dana klu kt kg rajin la siang siput ni tp kt kl sekali pun tak pnh kakcik

Zana- wahhh pandai ek batrice mkn siput ... btl lah aritu masa balik kg pun adik aku kata berbelas2 1 bekas, dulu 1 bekas paling mahal pun rm6 ke rm7

k Hainom- itulah dia merayap2 kan... itulah mls nk buang bontot tuh, beli jelah kalu tingin ye kak nom... keje senang je kan tinggal mkn hehehhe

Fatin Days said...

Terliurnya tengok siput sedut ni!

http://www.fatindays.com

Bunda_nora said...

Memang menu kesukaan ramai, dari dulu, kini dan selamanya.

Amy Hilmirda Daud said...

memang 'febret' akak ni dana tapi akak tak gheti nak siang dia. pandai makan aje :)

ros_reeza said...

eh Rose pun baru je share pasal siput sedut kat instagram. Rose tak pandai makan. hihi

ilahjy said...

Dana kwn kak dlm fb masak siput ni dgn rebung madu yg kak jual. Sedap katanya.